Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بازگشت ۴ مرزبان آزادشده به ایران طی امروز یا فرداصبح خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: گروهک‌های تروریستی پس از اقدامات متعددی که در سال گذشته برای ایجاد ناامنی در مرز‌های ما داشتند در ترفندی موفق شدند 12 نفر از مرزبانان عزیزمان را بربایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تبیین روند پیگیری‌ها برای آزادی مرزبانان ربوده‌شده افزود: نیروی زمینی سپاه و ستاد کل نیرو‌های مسلح از طریق ارتش پاکستان تلاش‌های ویژه‌ای را برای آزادی این مرزبانان انجام دادند.

سردار شریف گفت: سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی کشورمان نیز از طریق سازمان اطلاعاتی پاکستان و نیز مسئولان سیاسی کشورمان از طریق وزارت خارجه این کشور برای آزادی مرزبانان تلاش کردند.

وی افزود: هرچند که گروهک‌های تروریستی در ابتدا درخواست‌های بسیار غیرمنطقی و نامعقولی مطرح کردند، اما به‌علت نزدیک شدن ما به مقر اصلی آنان و هماهنگی‌هایی که برای اقدامات‌مان به‌منظور آزادی مرزبانان صورت گرفت و نیز رایزنی‌های پاکستانی‌ها، آنان در یک مرحله 5 نفر از مرزبانان و در این مرحله 4 نفر را آزاد کردند و تلاش‌ها برای آزادی دو مرزبان دیگر ادامه دارد که حتماً آنان نیز به آغوش خانواده‌هایشان بازخواهند گشت.

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: نیروی زمینی سپاه و دیگر دستگاه‌های اطلاعاتی کشور در این مدت برای آزادی مرزبانان ربوده‌شده هیچ لحظه‌ای از تلاش برای آزادی آنان فروگذار نکردند.

سردار شریف افزود: در این مقطع لازم است از پاکستانی‌ها نیز بابت همکاری خوبشان تشکر کنیم هرچند که آزادی مرزبانان بدون عملیات نظامی و با گفتگو‌ها و تعاملات فی‌مابین صورت گرفت.

وی تأکید کرد: در عین حال واقعیت این است که نیرو‌های مسلح ما به‌ویژه نیروی زمینی سپاه آمادگی اقدامات لازم را داشتند که فعلاً باتوجه به تعاملات و گفتگو‌هایی که در سطوح مختلف صورت گرفت 4 مرزبان دیگر آزاد شدند.

سردار شریف بار دیگر ابراز امیدواری کرد که دو مرزبان باقیمانده نیز صحیح و سالم آزاد شوند و به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند.

وی گفت: امروز نیروی زمینی سپاه هماهنگی‌های لازم را برای بازگرداندن 4 مرزبان آزادشده به کشور انجام داده است که با اعزام یک فروند هواپیما از جانب این نیرو به پاکستان انجام می‌شود.

سردار شریف اضافه کرد: اگر مشکل خاصی درخصوص فرود این هواپیما پیش نیاید به‌احتمال زیاد امروز یا صبح فردا مرزبانان کشور بازمی‌گردند، اما احتمال اینکه امروز بازگردند بسیار زیاد است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۴۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر | کنایه رئیسی؛ ممکن است برخی همکاری‌های دو کشور را نپسندند

به گزارش همشهری آنلاین، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ظهر امروز پس از دیدار و گفت‌وگو با شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان و بعد از آیین امضای اسناد همکاری بین مسئولان دو کشور، ضمن قدردانی از دولت پاکستان برای میزبانی از هیئت ایرانی، بیان کرد: خرسندم که امروز در شهر زیبای اسلام‌آباد هستیم و به مردم خوب و دین‌مدار پاکستان احترام می‌کنم و از طرف رهبر معظم انقلاب و ملت ایران به خانواده‌های پاکستانی ابلاغ سلام دارم.

وی افزود: به مردم پاکستان که همواره از اسلام و ارزش‌های اسلامی و مظلومان فلسطین دفاع کرده و در خیابان‌های این کشور آزادی قدس را فریاد زدند، سلام می‌کنم. به دولت و مردم پاکستان که از ظلم رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی به‌دست این رژیم با حمایت آمریکا و غرب در غزه و از ظلم حاکم بر جهان و نظام ناعادلانه به ستوه آمده و فریاد می‌زنند، احترام قائلیم و مواضع دولت و مردم پاکستان را می‌ستاییم.

روابط ما با پاکستان فقط همسایگی نیست

رئیس‌جمهور عنوان کرد: سازمان‌های بین‌المللی و به‌ظاهر مدافع حقوق بشر کارآمدی خود را از دست داده‌اند و سازمان ملل و شورای امنیت وظیفه خود را انجام نمی‌دهد؛ مردم مسلمان ایران و پاکستان و مردم جهان از این جنایات به ستوه آمده‌اند و این اتفاقات زمینه‌ساز نظم عادلانه جهانی خواهد شد.

رئیسی اظهار داشت: روابط ما با پاکستان فقط همسایگی نیست بلکه روابط ما تاریخی، تمدنی، و عمیق اعتقادی و دینی است. باورها ملت ایران با ملت پاکستان به‌هم پیوند داده است و این پیوند ناگسستنی است.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های بسیاری بین دو کشور وجود دارد که می‌تواند در جهت منافع دو کشور به‌کار گرفته شود و در نشست با مسئولان دولت پاکستان تصمیم گرفتیم روابط‌مان را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری، فرهنگ و همه سطوح ارتقا دهیم.

رئیس‌جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است و در مبارزه با تروریسم مصمم هستیم؛ درخصوص مبارزه با جرایم سازمان‌یافته، مواد مخدر و انواع ناامنی‌ها که دو کشور و منطقه را تهدید می‌کند نگاه مشترکی داریم و دفاع از حقوق بشر، محور همکاری دو کشور در سطح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی است.

رئیسی گفت: ممکن است برخی همکاری‌های دو کشور را نپسندند، مهم نیست بلکه این اهمیت دارد که تداوم همکاری‌ها در جهت منافع دو کشور تعریف می‌شود.

مرز را بین دو کشور یک فرصت می‌دانیم

وی افزود: سطح روابط تجاری قابل قبول نیست و این روابط در گام اول به ۱۰ میلیارد دلار برسد. ما مرز را بین دو کشور یک فرصت می‌دانیم و این فرصت می‌تواند در جهت رفاه دو کشور بکار گرفته شود. سفر اخیر بنده و نخست‌وزیر به نقطه مرزی یک نمونه‌ی کوچک در زمینه فعال‌شدن بازارچه‌های مرزی بود و این کار می‌تواند گسترش یابد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ملت ایران تحریم‌های ظالمانه را به فرصت‌ها تبدیل کرده و ما این فرصت‌ها را در جهت پیشرفت کشور می‌دانیم؛ آمادگی داریم تجارب‌مان در این زمینه را با پاکستان به اشتراک بگذاریم.

رئیسی در پایان ابراز امیدواری کرد این سفر نقطه عطفی در ارتقای روابط دو کشور باشد.

خوشامدگویی محمد شهباز شریف؛ چشم و دل ما روشن

نخست وزیر پاکستان در نشست خبری مشترک با آیت‌الله رئیسی گفت: بعد از انتخاب دولت جدید پاکستان برای اولین بار است که یک مقام عالی‌رتبه به کشور ما می‌آید و این موجب افتخار ماست. چشم ما روشن و دل ما شاد.

قدردانی نخست وزیر پاکستان از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر

محمدشهباز شریف در ادامه بیان کرد: هر دو کشور نگرانی خود را درباره کشتار مردم غزه اعلام و درباره آن گفت‌وگو کردیم و یکصدا اسرائیل را محکوم کرده و از کشورهای جهان درخواست می‌کنیم که هر چه سریعتر این اقدام نظامی را به پایان برسانند. راه حل عادلانه، تفصیلی و دیرپا برای مسئله فلسطین لازم است. پاکستان پشتیبانی از فلسطین را مشروط نمی‌کند و به همکاری با ایران تا تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: از آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران که پشتیبان حق آزادی‌خواهی مردم کشمیر را در نظر داشتند، تشکر می‌کنم.

«محمد شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان در این نشست خبری گفت: جناب آقای رئیس جمهور! شما در فقه و حقوق دانش دارید؛ ما در زمینه بهبود زندگی مردم کشورهای خود با داشتن اصول برای فروغ آنها همکاری خواهیم کرد.

کد خبر 846384 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و پاکستان خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • دوقلوهای پایتخت به ایران باز می‌گردند؟
  • دوقلوهای پایتخت به ایران باز می‌گردند؟ |‌ عکس
  • رئیسی: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است/قدردانی شریف از رئیسی
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر | کنایه رئیسی؛ ممکن است برخی همکاری‌های دو کشور را نپسندند
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب درباره حمایت از کشمیر
  • نخست وزیر پاکستان: چشم ما را روشن و دلمان را شاد کردید
  • شریف از همکاری با ایران در حوزه انرژی خبر داد
  • سپاه پاسداران بازوی توانمند ولایت‌فقیه
  • مسئولان قزوین امروز میهمان فرمانده سپاه استان شدند
  • قدردانی سپاه از حمایت‌های مردم از عملیات «وعده صادق»