Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@01:10:06 GMT

حضور ۲۵ هزار مسافر در آقاعلی عباس(ع)

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۴۲۴۶

حضور ۲۵ هزار مسافر در آقاعلی عباس(ع)

نطنز- رییس هیئت امنای آستان مقدس آقا علی عباس (ع) بادرود گفت: آیین تحویل سال ۹۸ با حضور بیش از ۲۵ هزار زایر و مسافر از شهرهای دور و نزدیک همراه با اجرای برنامه های متخلف فرهنگی و مذهبی در این بارگاه مطهر برگزار شد.

حسین سپهری در گفت وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز با اشاره به مراسم با شکوه تحویل سال نو در صحن مطهر آقا علی عباس (ع) گفت: آیین تحویل سال ۹۸ بامداد پنج شنبه اول فروردین در فضایی معنوی در کنار بارگاه مطهر امامزادگان آقا علی عباس و شاهزاده محمد(ع) بادرود و با حضور بیش از ۲۵ هزار زایر و مسافر از شهرهای دور و نزدیک همراه با اجرای برنامه های متخلف فرهنگی و مذهبی در این مکان مقدس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیئت امنای آستان مقدس آقا علی عباس (ع) اظهار کرد: یکی از برنامه های طرح آرامش بهاری، برگزاری آیین تحویل سال نو است که با حضور زائران و مسافران نوروزی و اقشار مختلف مردم همراه با برنامه های متنوع فرهنگی و قرآنی برگزار می شود.

وی قرائت قرآن، دعای لحظه تحویل سال نو و صلوات خاصه امام رضا(ع) عطر افشانی و گل‌آرایی مزار شهدای گمنام، نقاره زنی و پخش زنده پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی را از جمله برنامه های تحویل سال نو در این بقعه متبرکه بر شمرد.

سپهری افزود: در ایام تعطیلات نوروزی جهت اقامت و اسکان مسافران، زائرسرا و سوییت و هتل پیش بینی شده و در صحن مطهر نیز اسکان زائران به طور موقت با چادر تدارک دیده شده است.
وی به راه اندازی خیمه های معرفت اشاره کرد و گفت: خیمه ها امسال با برنامه های ویژه مشاوره خانواده، کودک و نوجوان، مشاوره دینی و اعتقادی، تبلیغ چندرسانه ای ویژه پدران و مادران در زمینه حجاب و تهاجم فرهنگی برپا می شود.

به گزارش ایمنا، هر ساله در ایام تعطیلات نوروزی بیش از ۳۵۰ هزار زایر و مسافر نوروزی جهت گذراندن اوقات فراغت به همراه خانواده به بارگاه مطهر اقاعلی عباس (ع) بادرود سفر می کنند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آقا علی عباس بادرود تحویل سال نطنز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۴۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۳ شیء تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد از تحویل سه شیء تاریخی باارزش توسط شهروند یاسوجی به موزه شهر یاسوج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، کاظم رحمانی امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک شهروند یاسوجی سه ظرف تاریخی ارزشمند را به موزه شهر یاسوج تحویل داد.

وی افزود: این اشیای تاریخی شامل ظروف فلزی و یک خنجر مربوط به دوره‌های تاریخی هزاره نخست پیش از میلاد تا اسلامی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد گفت: بررسی کارشناسان نشان می‌دهد این اشیا شامل یک خنجر مربوط به دوره «عیلامی» یا هزاره نخست پیش میلاد، آفتابه مسی متعلق به دوره «سلجوقی» و ظرف شیشه‌ای با کاربرد عطردان یادگار دوره اسلامی است.

وی تصریح کرد: اشیای تاریخی مذکور برای نگهداری بهتر به موزه اشیای تاریخی شهرستان بویراحمد منتقل می‌شود.

رحمانی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون نگهداری اشیای تاریخی در خانه جرم است و در صورت شناسایی و کشف با خاطیان برخورد می‌شود.

وی گفت: شهروندانی که هنگام حفاری در خانه باغ خود اشیای تاریخی کشف کنند یا چنین اشیایی دارند، می‌توانند اقدام به ایجاد موزه خصوصی کنند یا اشیا را به میراث فرهنگی تحویل دهند.

کد خبر 745490

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۲ میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند
  • ایران، زن هندی را تحویل داد!
  • یک زن از خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هندوستان تحویل شد
  • تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند
  • جابه جایی بیش از ۲۱ هزار مسافر در راه آهن زاگرس
  • سپاهانی‌ها مسافر تاجیکستان شدند
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • تحویل ۳ شیء تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی + فیلم
  • اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در شهرستان علی آبادکتول