Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نویسنده با بیان اینکه «زناني كه دنيا را تغيير دادند» برای نوجوانان پسر و دختر کتابی خواندنی است، گفت: این کتاب درباره شناخت آدمها و شجاعتشان، پيروزي بر محدوديت ها و انكارهاست.

«مرجان فولادوند» ضمن تبریک سال نو به هموطنان در پاسخ به این سئوال که مطالعه چه کتابهایی را در تعطیلات عید نوروز به کودکان و نوجوانان پیشنهاد می کنید به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، گفت: به نوجوان ها چه دختر و چه پسر پيشنهاد مي كنم كتاب «زناني كه دنيا را تغيير دادند» را بخوانند، چون اين يك كتاب دخترانه نيست، كتابي است درباره شناخت آدمها و شجاعتشان، پيروزي بر محدوديت ها و انكارها.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

كتاب «زناني كه دنيا را تغيير دادند» نوشته کیت پنکرست با ترجمه نلی از سوی انتشارات ناریا در 36 صفحه چاپ شده است.

 

این نویسنده نام آشنای کشورمان که هم برای کودکان و نوجوانان و هم برای بزرگسالان می نویسد، اظهار داشت: اما رمان جاي خودش را دارد، به نظرم نوجوانان دوجلدي «دروازه  مردگان» حميد رضا شاه آبادي را بخوانند، خيال مي كنم خواندن بخشي از تجربه  تاريخي مردم ايران در قالب يك ماجراي پر كشش واقعا خوب است. ديگر «هستي»  و« زيبا صدايم كن» از فرهاد حسن زاده است كه هنوز از جمله بهترين رمانهاي تاليفي براي نوجوانان است. هر دوی این کتابها را کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر کرده است.

 

وی که کتابهایی همچون اینک شوکران، پروانه در چراغانی، رستم و اسفندیار، من و یک گلدان خالی و ماه مهربان با به رشته تحریر در آورده است، تصریح کرد: «سايه هيولا» عباس جهانگيري با توصيفهاي دقيقش مي تواند آدم را از  وسط خانه اش به جنگلهاي هيركاني ايران ببرد و « عاشقانه هاي يونس در شكم ماهي» جمشيد خانيان را هم از دست ندهيد. اگر اهل رمان نيستيد مجموعه هاي تاريخي نشر افق عالي هستند: سرگذشت موسيقي، پزشكي و مجموعه فكر ايراني.

 

فولادوند با طرح این سئوال که اما غیر از خواندن کتاب؟ عنوان کرد: البته که مهمانی! حتی اگر به نظر خسته کننده بیاید. چون هيچ وقت نمي توانيد حدس بزنيد كه كجا يك آدم فوق العاده يا دوست خوبي پيدا مي كنيد و جز این؟ طبیعت! دویدن، بازي تاب خوردن يا بغل كردن درخت ها و البته كه تنبلي ، فيلم ديدن يا هيچ كاري نكردن! بدون تنبلي تعطيلات زيادي خسته كننده و طولاني است و گاهي هم كارهاي خانه را انجام بدهيد تا بلكه رستگار بشويد!

 

 

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان مراسم اعتکاف چهارشنبه سوری اعتکاف ماه رجب شبستان نوروز ایام نوروز اعتکاف دیدار با مراجع محمد جواد ظریف سایه هیولا پیشنهاد کتاب جمشید خانیان مریم داوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۴۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت سرپرستی فرزندخوانده هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، خسرو امیدوار اظهار کرد: همچنین کودکان و نوجوانان تحت سرپرستی، از سال ۱۴۰۲ بر اساس شیوه نامه مراقبت موقت، به عنوان مهمان به خانواده‌های متقاضی میزبانی سپرده می‌شوند تا پیگیری‌ها جهت بازپیوند ایشان با خانواده نسبی یا ایجاد شرایط فرزندخواندگی این دسته از عزیزان، به عمل آید و این کار با هدف حمایت از اقامت کودکان و نوجوانان در محیط خانوادگی صورت می‌گیرد.
وی افزود: نگرش جامعه به قبول سرپرستی کودکان در سنین بالاتر در سایه آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی خوب شده است و از سال ۱۳۹۹ با راه اندازی سامانه فرزندخواندگی تاکنون ۴۷۱ درخواست فرزندخواندگی در سامانه فرزندخواندگی ثبت شده و تعداد زیادی از این درخواست‌ها به دلیل عدم احراز شرایط متقاضیان رد شده است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: انتظار داریم زوجین فرزند پذیر، حضانت فرزندان گروه‌های خاص (دارای معلولیت یا نیازمند درمان) را نیز برای فرزندپذیری در نظر بگیرند و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۸ مورد حکم حضانت صادر شد که ۱۰ فرزند واگذار شده از بین آنها در سنین بالای ۶ سال قرار داشتند.
امیدوار در تشریح چگونگی فرزندخواندگی گفت: فرایند فرزندخواندگی از زمان ثبت تقاضای زوجین در "سامانه فرزندخواندگی" شروع می‌شود و چنانچه زوجین پس از بررسی‌های کارشناسی، حائز شرایط باشند تا زمان تحویل کودک، تداوم خواهد داشت و پس از واگذاری کودک، نظارت‌های کارشناسی توسط کارشناسان مربوطه به صورت تماس تلفنی و بازدید‌های دوره‌ای تا سن ۱۸ سالگی فرزندان ادامه خواهد یافت.
وی افزود: از مزایای این طرح این است که کودکان و نوجوانان علاوه بر بهره مندی از امکانات و خدمات خانواده میزبان، مجبور به اقامت در مراکز شبانه روزی نخواهند بود و از آنجایی که یکی از مهمترین کارکرد خانواده، تعاملات عاطفی بین اعضای خانواده در راستای رشد تربیتی و اجتماعی است، سیاست اصلی دفتر امور کودکان و نوجوانان تقویت برنامه مراقبت از فرزندان در درون خانواده است.
طبق اعلام اداره کل بهزیستی استان اردبیل بیش از ۲۷ هزار خانوار در این استان تحت پوشش هستند و از این تعداد ۱۵ هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت سرپرستی فرزندخوانده هستند
  • جواب دانش‌آموز به ساده‌ترین سؤال دینی همه را شوکه کرد+ عکس
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • جدال بر سر صنوبرها؛ ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار
  • شهرکرد میزبان نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان
  • موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد
  • تربیت دینی در سایه‌سار حجاب