Web Analytics Made Easy - Statcounter

تازیانه های سرنوشت اشک هایش را روان ساخت؛ تنهایی، بر زندگی اش سایه انداخت؛ شیشه عمرِ معشوقه اش از دستش سر خورد و بر زمین افتاد اما همان اشک هایی روی زمین ریخته بود، شیشه عمر معشوقه اش را سالم نگه داشت. آری، قدیس ها هم می گریند. برای ایکر کاسیاس، برای مقدس ترین فرد در شهر مادرید.

اختصاصی طرفداری- "عصر بخیر" این جمله را گفت اشک از چشمانش جاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گویی وقتی آن عصر بخیر لعنتی را می گفت خاطرات 25 سال در عرض 25 ثانیه از جلوی چشمانش می گذشت. رهبری که درون زمین تیمش را در سخت ترین لحظات ممکن رهبری کرده بود، قدیسی که در تحمل ناپذیرترین لحظات معشوقه اش را تنها نگذاشته بود در خواندن چند کلمه متوالی ملول مانده بود. ایکر کاسیاس، نمی دانست آب بخورد یا آستین لباس را بالا بکشد تا غم فراغ را برای لحظاتی فراموش کند تا آن متن منحوس را از رو بخواند. اما فراموش کردن 25 سال با نوشیدن آب ممکن نیست. بعد از گفتن عصر بخیر، تصمیم گرفت فکر کند درون سانتیاگو برنابئو و درون چمن است تا بتواند شروع کند. اما هیچکس روی کره زمین دوست نداشت او شروع کند. هیچکس. 

ممنونم که آمدید و مرا در این لحظات خاص همراهی می کنید. من امروز به سانتیاگو برنابئو آمدم تا خداحافظی کنم، خصوصا از هواداران رئال مادرید. همانطور که می دانید از دیروز من دیگر بازیکن رئال مادرید نیستم. 

او با این جملات آغاز کرد و با این جمله سخنانش را به پایان برد:

هیچوقت نمی تونم شما رو فراموش کنم و قول می دهم هر جا که باشم این جمله از زبان من نخواهد افتاد : "یالا مادرید، یالا مادرید"

این جملات را گفت و با اشکانی که به زور در چشمانش نگه داشته بود تا میز کنفرانس را در خود غرق نکنند، به عنوان بازیکن رئال مادرید را ترک کرد. رکورد هایی که ایکر کاسیاس برای رئال مادرید ثبت کرد، سال ها شاید قرن ها زمان نیاز دارند تا توسط قدیسی دیگر شکسته شوند. فردای آن روز، مارکا برای قدیسی که 16 سال درون دروازه رئال مادرید این تیتر را زد:

قهرمانان هم می گریند

حتی موندو، روزنامه طرفدار بارسلونا هم عکس کاسیاس را روی جلد اول خود کار کرد، آن هم بالاتر از عکس قهرمانی بارسلونا در لالیگا. چه چیزی باعث می شود برای دشمن خود آنقدر ارزش قائل باشید که تصویرش را بالاتر از تصویر خود چاپ کنید؟

ایکر کاسیاس پس از 25 سال حضور در باشگاه رئال مادرید از پایین ترین سطح تا بالاترین سطح، تصمیم گرفته بود به پورتو بپیوندد. پدر و مادر کاسیاس از فلورنتیو پرز به عنوان عامل اصلی جدایی فرزندشان از معشوقه اش نام می بردند. اما این ماجرا محدود به همان روز ها نبود. ماجرا از روزی آغاز شد که ژوزه مورینیو در جریان بازی رئال مادرید در خانه اسپانیول ایکر کاسیاس را روی نیمکت نشاند و آنتونیو آدان را درون دروازه قرار داد. کاسیاس در مورد نیمکت نشینی هایش می گفت:

این تصمیم سرمربی تیم بوده است و او بهترین تصمیم را در مورد تیم می گیرد.

در جریان شکست 3 بر 2 رئال مادرید مقابل مالاگا هم کاسیاس از روی نیمکت بازی را تماشا کرد، پس از بازی مورینیو گفت تصمیمش مبنی بر نیمکت نشینی کاسیاس، کاملا فنی بوده است. بعد از آن بود که گمانه زنی ها بالا گرفت. کسی نمی دانست در پایتخت اسپانیا چه در حال رخ دادن است.در بازی بعدی مقابل رئال سوسیداد، مورینیو رسما تفنگش را به سمت کاسیاس گرفت و سن ایکر بازهم نیمکت نشین شد. در آن بازی هم هواداران رئال مادرید با سوت از مورینیو استقبال کردند. اما سرنوشت بازی دیگری را در سر داشت، تنها 5 دقیقه زمان لازم برد تا آدان با گرفتن کارت قرمز از بازی اخراج شود و کاسیاس وارد زمین شود. 

بعد از این اخراج، کاسیاس به قاب دروازه برگشت و به بازی کردن ادامه داد اما بازهم سرنوشت اسبش را محکم زین کرده بود تا اشک های قدیس را روی چمن های مستایا بریزد اما نمی دانست او تنها برای معشوقه اش اشک می ریزد. در بازی جام حذفی مقابل والنسیا پای آربلوا به جای دفع توپ، دستان کاسیاس را شوت کرد و دست چپ کاپیتان شکست. پس از چند دقیقه بحث با دکتر های تیم، در نهایت سری به نشانه تاسف تکان داد و گفت نمی تواند ادامه دهد، وقتی از زمین بیرون می رفت، راهش را کج کرد و با همان دست به سمت آدان رفت و به او روحیه داد. اما حتی به مورینیو نگاهم نکرد و از پشت سر او رد شد، مورینیو هم بدون اینکه برگردد دست بر سر کاسیاس کشید. از آن لحظه به بعد جنگ در پایتخت مادرید علنی آغاز شده بود.


 

فردای آن بازی مارکا در مطلبی جنجالی نوشت کاسیاس و راموس نزد پرز رفته اند و ابراز کرده اند که یا مورینیو رئال مادرید را ترک می کند یا آن ها. پرز اما قویا این مطلب را تکذیب کرد.  چندی بعد نامزد کاسیاس در مصاحبه ای جنجالی گفت اختلاف نظر هایی در تیم به وجود آمده است. رئال مادرید در ژانویه به سراغ دیگو لوپز رفت و او را از سویا به رئال آورد. رئال مادرید در راه دسیما در نیمه نهایی به دورتموند باخت و انتقادات از مورینیو شروع شد. آقای خاص نیز در کنفرانس مطبوعاتی اش به تندی به بازیکنان تیمش خصوصا کاسیاس تاخت، البته به صورت غیر مستقیم. در نهایت این روند به جدایی مورینیو انجامید و کاسیاس در کنار معشوقه اش باقی ماند اما سرنوشت که اینجا شکست خورده بود، رفت و مدتی بعد بازگشت. 

تابستان 2015 بعد از قهرمانی کاسیاس با رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا، خبر جدایی او از رئال مادرید همه رو شوکه کرد. مادر کاسیاس به تندی به پرز تاخت. او می گفت از سال 2009 که پرز برای دومین بار رییس باشگاه شد قصد داشت به دوران حضور کاسیاس در رئال مادرید پایان دهد. در نهایت اما کاسیاس از رئال مادرید جدا شد. ایکر کاسیاس 725 بازی برای رئال مادرید انجام داد و سه بار با این تیم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. چند روز پیش، کاسیاس قراردادش را حداقل برای یک فصل دیگر یعنی تا پایان فصل 20-2019 تمدید کرد و در مصاحبه اش اعلام کرد، می خواهد در پورتو به دوران فوتبالش پایان دهد. 

آن روز، در آن کنفرانس مطبوعاتی، هیچکس جز سرنوشت دوست نداشت مقدس ترین فرد در شهر مادرید لب به سخن بگشاید و خداحافظی کند ولی سرنوشت که یک بار از سن ایکر شکست خورده بود، دلش زورآزمایی می خواست و در این شوآف قدرت طلبی، اشک های قدیس را روان ساخت اما قدیس ها جلوی سرنوشت زانو نمی زنند، آن ها ممکن است بگریند اما گاه گریه را می توان پوزخندی به تلخی های روزگار تعبیر کرد. تمدید قرارداد کاسیاس 37 ساله یعنی قدیس ها همیشه برنده اند، یعنی کاسیاس آن روز وقتی گریه می کرد، داشت به یک قدم به پیروزی نزدیک تر می شد.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۴۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی جذاب رئال مادرید و بارسلونا؛ پیروزی شاگردان آنچلوتی

دریافت 25 MB کد خبر 6084924

دیگر خبرها

  • تصمیم ستاره رئال: تعویضی هم باشم می‌مانم
  • دو تمدید فوری که رئال مادرید می‌خواهد
  • قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد
  • پیشنهاد تمدید به ستاره رئال مادرید در ال‌کلاسیکو
  • مودریچ یک فصل دیگر در رئال مادرید می‌ماند
  • ببینید | خلاصه بازی رئال مادرید ۳ - بارسلونا ۲
  • گل های بازی رئال مادرید 3-2 بارسلونا با گزارش عربی (لالیگا 2023/24)
  • خلاصه بازی جذاب رئال مادرید و بارسلونا؛ پیروزی شاگردان آنچلوتی
  • خلاصه بازی رئال مادرید 3-2 بارسلونا (لالیگا 2023/24)
  • نبرد اسپانسرهای رئال مادرید و بارسلونا؛ کهکشانی‌ها با بیش از 200 میلیون یورو پیشتاز هستند