Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا مسرور در پیام تبریک خود به مناسبت فرارسیدن سال نو اظهار داشت: استمرار تحقق اقتصاد مقاومتی بر محور رونق تولید و ایجاد اشتغال در دستور کار سازمان منطقه آزاد انزلی است.
وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری افزود: با توجه به اینکه رونق تولید به عنوان راهبرد اصلی کشور از سوی رهبری تعیین شده، اولویت اصلی برنامه های اجرایی سازمان منطقه آزاد انزلی بر افزایش ظرفیت ها و توانمندیهای تولیدی منطقه به منظور ارتقای توان صادراتی و اشتغالزایی بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسرور یادآور شد: در سال های اخیر تمام برنامه ها و طرح های سازمان منطقه آزاد انزلی بر محور رونق فضای کسب و کار، رشد شاخص های اقتصادی، و توسعه و تکمیل زیرساخت ها به منظور افزایش توان صادراتی واحدهای تولیدی فعال و افزایش حضور سرمایه گذاران در سطح منطقه اجرا شده است.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خاطر نشان کرد: تکمیل تمامی زیرساخت های موجود به ویژه بهره برداری از مجتمع بندری کاسپین، ترانزیت کالا در مسیر کریدور جدید چین،قزاقستان، ایران و فعال سازی کریدور شمال ،جنوب و همچنین افتتاح صدها طرح تولیدی و زیرساختی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در طول سال گذشته ، توسعه مبادلات تجاری و تعاملات بین المللی و فعالیت الگویی فرهنگی، توانمندسازی جوامع محلی و رشد زیرساخت های گردشگری از مهمترین اقدامات سازمان بود.
وی تاکید کرد: افزایش حضور شرکت های فناور، نوآور، و دانش بنیان در راستای حمایت از تولیدات داخلی به ویژه تولید دانش به عنوان پشتوانه ای برای اجرای موفق گام دوم انقلاب ، تجربه موفق سازمان منطقه آزاد انزلی در فعال سازی واحدهای تولیدی راکد در طول سه سال گذشته بود.
مسرور تصریح کرد: تسهیل و تسریع در خدمات رسانی به فعالان اقتصادی و رونق فضای تولید در جهت افزایش صادرات و تحقق ماموریت های مناطق آزاد ، وظیفه اصلی سازمان منطقه آزاد انزلی در جهاد اقتصادی است و برای عبور موفقیت آمیز از این تنگنا، با بهره گیری از تمامی مزایا، معافیت ها و ظرفیت های سازمانی و دیگر نهادهای دولتی استان و کشور، سیاست های حمایتی و تشویقی از تولید و صادر کنندگان افزایش داده می شود.
منطقه آزادانزلی تنها منطقه آزاد شمال کشور است.
7471 /6030
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 انقلاب سرمایه گذاری بخش خصوصی شاخص کسب و کار مقام معظم رهبری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۴۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی شاه میرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی (۲۸ فروردین‌ماه) در کنگره ملی نفت و گاز آسیا - اروپا، گفت: ایران با دارا بودن ذخایر غنی نفت و گاز، جایگاه ویژه و برجسته‌ای از زمان‌های بسیار دور در نقشه انرژی جهان داشته است.

وی، ایران را لنگرگاه ثبات و امنیت در منطقه خواند و گفت: کشور ما به دلیل دارا بودن سواحل طولانی در خلیج فارس تا دریای عمان و اقیانوس هند به‌عنوان شاهراه عبور و حمل‌ونقل نفت، میعانات گازی، گاز مایع، محصولات مختلف پتروشیمی و دیگر محصولات به شمار می‌رود و نقش مهمی را ایفا می‌کند.

معاون وزیر نفت ادامه داد: صنعت پتروشیمی ایران در زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی به‌عنوان یکی از بازیگران مهم در دنیا مطرح و آماده همکاری در زمینه تولید و فروش کالاها و تجهیزات به شرکت‌ها و مشتریان همسو در سراسر جهان است.

شاه میرزایی با اشاره به روند پرشتاب توسعه صنعت پتروشیمی ایران، یادآور شد: ظرفیت تولید این صنعت در سال (۱۴۰۲) از مرز ۹۵ میلیون تن عبور کرد و این ظرفیت تا پایان امسال بیش از ۱۰۰ میلیون تن خواهد شد.

وی با اشاره به تنوع سبد محصولات پتروشیمی ایران با بیش از ۵۵۰ (گرید) مختلف تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ایران همکاری و سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی با کشورهای همسو از جمله روسیه و کشورهای حوزه آسیای‌میانه در قطب‌های توسعه‌ای به‌ویژه در مناطق ماهشهر، چابهار و جاسک دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه ۹۷ درصد از کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و صنایع معدنی داخلی‌سازی شده است، گفت: آمادگی کامل داریم تا با همسایگان و کشورهای همسو در زمینه‌های طراحی، اجرا، راه‌اندازی و بهره‌برداری، تعمیرات و نگهداشت تجهیزات و نیز تولید انواع فناوری‌ها و کاتالیست‌های مورد نیاز همکاری کنیم.

این مقام مسؤول عنوان کرد: ایران در تولید دانش‌فنی محصولات آمونیاک، اوره، الفین، تبدیل گاز به متانول، اتان، اتیلن و سایر فرآیندها به خودکفایی کامل رسیده است.

کد خبر 6081952

دیگر خبرها

  • میزان تولید آب شرب در چهارباغ افزایش می‌یابد
  • پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد
  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • رونق صادرات در جزیره جهانی قشم| تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید
  • پرورش میگو در ۸ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر/تولید افزایش می‌یابد
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • محصولات فناورانه دانشگاه آزاد یادگار امام افزایش می‌یابد
  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  • سمنان مهد ظرفیت‌ها است/ تلاش برای رونق تولید
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار