Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@11:24:57 GMT

وصل برق تمامی نقاط روستایی در گنبدکاووس

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۴۴۷۰

به گزارش فارس از گنبدکاووس، پس از چند روز از وقوع بارش‌های شدید و بی‌سابقه در شرق استان گلستان و به ویژه گنبدکاووس که منجر به سیلابی کم‌نظیر شد، تلاش‌های مردمی و دولتی به صورت شبانه‌روزی برای کاهش خسارت‌ها و کاستن از شدت حادثه در حال انجام است. به همین منظور آخرین وضعیت شهرستان را از برخی مسؤولان عملیاتی در شهرستان جویا شده‌ایم که در ادامه مشاهده می‌کنید:

* بارش‌های امروز تاثیری بر شدت سیلاب ندارد

رئیس اداره هواشناسی گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه بارندگی‌های دو روز اخیر در گنبدکاووس نهایتا به میزان 3/7 میلی‌متر بوده و اثری بر شدت سیلاب نخواهد داشت، اظهار کرد: در کل شهرستان نیز این آمار نهایتا به پنج میلی‌متر خواهد رسید که با توجه به بارش‌های بالادست در گالیکش و مینودشت به میزان هشت و 12 میلی‌متر امکان اثرگذاری منفی بر آب گرفتگی و سیل را نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصور فرشاد با اشاره به اینکه تا فردا صبح نیز بارش‌های پراکنده در سطح شهرستان گنبدکاووس ادامه پیدا خواهد کرد، افزود: دمای هوا نیز تا روز یکشنبه به سمت 22 درجه سانتی‌گراد حرکت خواهد کرد و فردا دمای هوا در بیشینه به 9 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه از سه شنبه هفته بعد مجددا بارش‌هایی را در سطح شهرستان تجربه خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: میزان این بارش‌ها در روزهای آتی و بررسی دقیق الگوهای هواشناسی مشخص و به اطلاع عموم مردم و مسوولان خواهد رسید.

* سیلاب در گنبدکاووس در 800 سال اخیر بی‌سابقه بوده است

رئیس اداره آب منطقه‌ای با اشاره به اینکه میانگین بارندگی‌ها در شرق استان گلستان به بیش از 200 میلی‌متر در روزهای اخیر رسیده بود، افزود: این سیلاب در دوره 800 ساله در منطقه بی‌سابقه بوده است که در طی دو روز بیش از 200 میلی‌متر باران در شرق گلستان و گنبدکاووس ببارد.

قنبری با تاکید بر اینکه حوضه آب ریز گنبدکاووس از منطقه دشت در خراسان شمالی شروع و تا مینودشت و گالیکش و ... ادامه پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: شهر گنبدکاووس با وضعیت متفاوت جغرافیایی از سه جهت مورد هجوم روان آب‌ها قرار می‌گیرد که این موضوع کمی کار را سخت کرده بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیازمند تجهیزات مکانیکی از جمله بیل، لودر و ... هستیم، تاکید کرد: با توجه به اینکه گنبدکاووس همواره در مسیر سیلاب بوده و سال‌هاست از این حوزه دچار آسیب می‌شود لازم است بانک تجهیزات و امکانات در گنبدکاووس مستقر شود.

* کاهش سرریز سد گلستان به میزان 250 متر مکعب

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری گنبدکاووس در گفت و گو با خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه از امروز به بعد و با کاهش ورودی حجم آب به سدها، مشکل گنبدکاووس ورود آب از بالادست نیست، ادامه داد: مشکل امروز ما در خروج آب و سیستم دفع آب‌های سطحی است که در داخل شهر تجمع یافته است.

احمد دستمرد با تاکید بر اینکه لازم است در حوزه رسیدگی به خسارت‌های احتمالی مردم، تصریح کرد: لازم است تیم‌های مستقلی در بخش واحدهای مسکونی، تجاری و مزارع تشکیل شده و نسبت به برآورد خسارت‌ها و کارشناسی آن اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه سطح سرریز آب سد گلستان بیش از 250 متر مکعب در ثانیه کاهش یافته است، افزود: دیروز سطح سرریز آب 462 متر مکعب در ثانیه بوده که امروز این آمار به کمتر از 205 متر مکعب رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری گنبدکاووس با ابراز خرسندی مبنی بر عدم آسیب دیدگی زیرساخت‌های شهری در این شهرستان، گفت: خدا را شاکر هستیم که هیچ موضوع امنیتی در شهرستان در این ایام رخ نداده و با کمک مردم بحران را خاتمه خواهیم داد.

دستمرد با اعلام آمادگی مبنی بر کمک به سایر شهرستان‌ها بعد از مدیریت کار در گنبدکاووس، خاطرنشان کرد: قطعا بعد از پایان گرفتن کار در گنبدکاووس با تمام توان در خدمت سایر شهرستان‌های استان خواهیم بود.

* نگران تاسیسات برقی در نوار مرزی هستیم

رئیس شرکت توزیع برق گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس با بیان اینکه 40 درصد از شهر گنبدکاووس از مرکز گنبد یک تغذیه می‌شوند، اضافه کرد: خطوط فشار متوسط ما در دو روز اخیر مورد تهدید واقع شده بود که با حفظ سلامت پل ورودی از سمت جنوب شهر این خطر رفع شد.

محمدعلی عرب‌گلو با تاکید بر اینکه در حال حاضر نگرانی ما در بخش مرزی است، گفت: تقاضای ما این است که شکاف مسیر رود اترک در بخش مرزی باعث آسیب به پایه‌های تاسیسات برقی ما نشود زیرا این تاسیسات توان مقابله با سیل را ندارد و امکان آسیب در فشار سنگین را دارد.

وی با اشاره به اینکه فقط در روستای «کروکلی» قطع برق دائمی را داریم، ادامه داد: در چندین نقطه از شهر نیز به دلیل خطر برق گرفتگی به علت وجود روان آب ها به صورت عمدی برق قطع شده است که به محض فروکش کرد آب برق را وصل خواهیم کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۴۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور

به گزارش «تابناک»، صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا افزود: امروز (۲۷ فروردین) در بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و شرق خوزستان، شرق لرستان، جنوب و نوار غربی اصفهان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط هرمزگان و جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز افزایش ابر، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی مناطق تگرگ رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: با تقویت سامانه بارشی این شرایط سه شنبه (۲۸ فروردین) در سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب یزد، جنوب و غرب اصفهان، جنوب و شرق خوزستان، جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز و چهارشنبه (۲۹ فروردین) در سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، جنوب یزد و شرق خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی، سه شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده انتظار می‌رود.

وی افزود: بیشینه بارش سه شنبه در هرمزگان شرق و جنوب فارس، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و چهارشنبه در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، شرق فارس، جنوب و غرب کرمان پیش‌بینی می‌شود.
ضیاییان افزود: پنج شنبه (۳۰ فروردین) در برخی مناطق جنوب شرق، شرق، جنوب ارتفاعات البرز مرکزی و جمعه (۳۱ فروردین) در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته ضیاییان سه شنبه و چهارشنبه در شمال شرق و نوار شرقی کشور در بعضی ساعت‌ها وزش باد به نسبت شدید تا شدید و خیزش گردوخاک انتظار می‌رود.

وی افزود: امروز خلیج فارس و از سه شنبه تا پنجشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی خواهند شد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۸ فروردین) کمی ابری، به‌تدریج ابری، با احتمال رگبار باران و وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه ( ۲۹ فروردین) قسمتی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها صاف تا قسمتی  ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای  ۱۴ و حداکثر دمای  ۲۴  درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • بیشترین میزان بارش‌ها در کدام نقاط استان کرمان بوده است؟
  • بارش باران باعث ورود خسارت به تاسیسات برق استان بوشهر شد
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای آسمان لرستان
  • صدور هشدار هواشناسی نارنجی و قرمز در نقاط مختلف کرمان
  • تداوم بارش‌ها و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور
  • هشدار؛ فعالیت‌های دریایی را تعطیل کنید!
  • ثبت توفان با سرعت ۱۰۸ کیلومتر تا بارش‌ها طی هشدار هواشناسی سمنان
  • ذخیره چهار میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی گنبدکاووس
  • جشن مردمی شهرستان گنبدکاووس در حمایت از تنبیه رژیم غاصب
  • پیش بینی بارش رگباری برای فارس