Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، مطالعه جدید اتاق بازرگانی آمریکا نشان می‌دهد تشدید مناقشات بین دو اقتصاد بزرگ جهان، تأثیر منفی شدیدی بر اقتصاد آمریکا خواهد گذاشت.

در این مطالعه که به طور مشترک توسط اتاق بازرگانی آمریکا و مؤسسه تحقیقاتی رودیوم انجام شده است، آمده است: تشدید تعرفه‌های دوجانبه باعث کاهش تولید ناخالص ملی، افت استخدام، کاهش سرمایه‌گذاری و کمتر شدن جریان‌های تجاری در ایالات متحده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد این تعرفه‌ها در سال اول باعث می‌شوند تولید ناخالص ملی آمریکا بین ۴۵ تا ۶۰ میلیارد دلار کاهش یابد. با ۵ سال ادامه این شرایط، ضرر سالیانه به ۸۹ تا ۱۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

این مطالعه نتیجه‌گیری می‌کند اقتصاد آمریکا ظرف ۱۰ سال ۱ تریلیون دلار از این بابت ضرر خواهد کرد.

همچنین در این مطالعه اشاره شده است که صنایع تولیدات فناوری اطلاعات و ارتباطات (آی‌سی‌تی) آمریکا، بیشترین آسیب را از تشدید تعرفه‌ها خواهند دید؛ ظرف ۵ سال صادرات این صنایع از آمریکا، بین ۱۴.۲ تا ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت. در همین دوره، واردات آی‌سی‌تی آمریکا بین ۹ تا ۱۰ درصد افت خواهد کرد.

کد خبر 4572944

منبع: مهر

کلیدواژه: تعرفه واردات گمرک جنگ تجاری ایالات متحده آمریکا چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۴۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه یک میلیارد دلاری آمریکا برای مقابله با حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ

فرمانده نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن یک میلیارد دلار برای خنثی کردن حملات در خاورمیانه علیه کشتی هایش و حمایت از اسرائیل، از زمان جنگ این رژیم در غزه هزینه در ۶ ماه گذشته کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «کارلوس دل تورو» روز سه‌شنبه به وقت محلی اظهار کرد: نیروی دریایی این کشور در شش ماه گذشته نزدیک به یک میلیارد دلار برای مهمات خرج کرده است تا «بیش از ۱۳۰ حمله مستقیم» به کشتی‌های نظامی و تجاری آمریکا در خاورمیانه را خنثی کند.

فرمانده نیروی دریایی آمریکا، از قانونگذاران خواست تا بسته تکمیلی امنیت ملی را برای جایگزینی مهمات تصویب کنند.

دل تورو به کمیته تخصیص سنا گفت: در طول شش ماه گذشته، ما در واقع با بیش از ۱۳۰ حمله مستقیم به کشتی‌های نیروی دریایی و کشتی‌های تجاری مقابله کرده‌ایم. مهماتی که برای مقابله با این حملات استفاده می‌شوند برای وزارت نیروی دریایی بسیار مهم است.

او گفت: ما در حال حاضر نزدیک به ۱ میلیارد دلار مهمات استفاده کرده‌ایم که باید در مقطعی از زمان آن را جایگزین کنیم. بنابراین، بیش از ۲ میلیارد دلاری که در بودجه مکمل ارائه شده است برای نیرو و تفنگداران دریایی ما بسیار حیاتی است تا بتوانیم به ارائه انواع تدابیر دفاعی که در شش ماه و نیم گذشته انجام داده داده‌ایم ادامه دهیم.

به گزارش ایمنا، پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۵ مهرماه ۱۴۰۲) هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته‌اند. گروه‌های مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) از جمله در عراق و سوریه و نیز نیروهای یمنی به دنبال اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات طوفان الاقصی و بمباران نوار غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده‌اند که پایگاه‌های آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهند داد.

ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی اسرائیلی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است و می‌گوید نیروهای ارتش این کشور متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن در عین حال تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

منبع: ایرنا

کد خبر 745305

دیگر خبرها

  • وبسایت اکسسیوس: هشدار واشنگتن به تل آویو درباره عواقب تشدید تنش با ایران
  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود
  • فارین پالیسی: واشنگتن مقصر تشدید اوضاع در خاورمیانه است نه تهران 
  • هزینه یک میلیارد دلاری آمریکا برای مقابله با حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • به این دلایل هسته‌های خرما را دور نریزید
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟/ از قرارداد نظامی 140 میلیون دلاری تا سکوت رسمی درباره پاسخ نظامی ایران به اسرائیل
  • تجارت خارجی ۶۰.۸ میلیارد دلاری ایران با ۱۵ کشور دنیا