Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخاب مهم‌ترین جمله رهبر انقلاب در سال ۹۷، بازگشت مرزبانان ربوده شده به کشور، پیامک نوروزی رییس جمهوری به ایرانیان، قیمت مسکن در ۹۸ جهش نمی یابد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در پنجشنبه اول فروردین ماه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان،   انتخاب مهم‌ترین جمله رهبر انقلاب در سال ۹۷، بازگشت مرزبانان ربوده شده به کشور، پیامک نوروزی رییس جمهوری به ایرانیان، قیمت مسکن در ۹۸ جهش نمی یابد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در پنجشنبه اول فروردین ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبور از بحران ها در سال ۹۸ نیازمند انسجام و وحدت در داخل کشور است

«ابوالفضل سروش» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد مهمترین اولویت های سال 98 گفت: نظم و انضباط نظام بازار به  ویژه نظام ارزی کشور باید جز مهمترین اولویت ها در سال 98 باشد در واقع باید همه ارکان حاکمیت تمامی هم و غم خود را برای سر و سامان دادن به این امور بگذارند و در این راستا تلاش کنند.

 

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سال 98 توطئه های زیادی ازطرف دشمنان انقلاب و نظام برای کشور طراحی شده است که باید نظام اطلاعاتی، نظامی و سیاسی هوشیار باشند و مراقبت بیشتری را از کشور داشته باشند که این توطئه ها را خنثی کنند.

 

وی تاکید کرد: پرداختن به آسیب های اجتماعی و مقابله با این آسیب ها باید مورد توجه مسئولان و برنامه ریزان کشور باشد. آمارها نشان از افزایش این آسیب ها دارد و این برای کشور ما امری خوشایند نیست. عدم برنامه ریزی در این زمینه ممکن است کشور را دچار چالش های اساسی در آینده کند.

 

ضرورت توجه به واحدهای تولیدی و بخش صادرات در سال ۹۸

«آرمان خالقی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان در خصوص وضعیت اقتصاد و صنعت در سال 97، گفت: در سال گذشته صنایع در تامین مایحتاج اولیه دچار مشکل شد و کاهش تقاضای مصرف را به دنبال داشت.

 

نایب رئیس خانه صنعت ایران با بیان این که در بازارهایی مانند خودرو دچار مشکل بوده ایم، افزود: در این بازار مردم نگاه سرمایه ای به خودرو داشته اند و به همین دلیل در سال 97 تقاضای کاذب در این حوزه ایجاد شد و افزایش قیمت را به دنبال داشت.

 

وی ادامه داد: در کالاهای اساسی مصرف خانوار در سال 97 با کاهش تقاضا روبرو بوده ایم و به طور کل با تعدیل قیمت هایی که رخ داد و با تغییر نرخ ارز نوع تقاضا در سال 97 تغییر کرد.

 

خالقی با اظهار این که در سال گذشته وضعیت خوبی در تولید کشور حاکم نبود، خاطرنشان کرد: در این سال توان تولید واحدهای تولیدی کاهش یافت و تولید کنندگان نیازمند مواد اولیه وارداتی با نیاز به افزایش سه برابری سرمایه در گردش مواجه شدند.

 

مهم‌ترین جمله رهبر انقلاب در سال ۹۷ انتخاب شد

کاربران پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره‌ی رو به افول بودن آمریکا را به عنوان مهمترین جمله حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۹۷ انتخاب کردند.

 

بیش از پنجاه هزار کاربر از ۲۷ اسفند تا امروز با شرکت در نظرسنجی انتخاب مهمترین جمله سال ۹۷، به ترتیب سه جمله‌ی زیر را به عنوان مهمترین و به‌یادماندنی‌ترین جملات رهبر انقلاب در سالی که گذشت، برگزیدند.

رتبه اول) اهل سازش بدانند آمریکا رو به افول است
کسانی که به سازش گرایش دارند بدانند، آمریکا رو به افول است. ۹۷/۸/۱۲

  رتبه دوم) هزینه‌ تسلیم بیش از هزینه مقاومت است
هزینه‌ تسلیم شدن بمراتب بیشتر از هزینه‌ مقاومت کردن و ایستادگی کردن است. ۹۷/۴/۹

  رتبه سوم) سنگین‌ترین شکست تاریخ آمریکا رقم خواهد خورد
اگر در مقابل تهاجم حداکثری دشمن بسیج شویم، سنگین‌ترین شکست تاریخ آمریکا رقم می‌خورد. ۹۷/۱۲/۲۳
   

سال ۹۸ رونق اقتصادی در توزیع کالای ایرانی است

«حسین کنعانی مقدم» در گفتگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری شبستان  در مورد تحقق شعار سال مبنی بر سال حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی گفت: با توجه به اینکه در سال 97 گامهای جدی بر حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی برداشته شد و با توجه به افزایش قیمتها از جهتی امکان صادرات و حضور ایران در بازارهای بین الملی فراهم شد.

 

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب با اشاره بر برخی نابسامانی ها در بازار اقتصادی سال ۹۷ افزود: درآمدهای مردم نتوانست پای به پای تولید حرکت کند و نتوانست از کالای ایرانی بهره بیشتری ببرد.

 

بازرس سابق خانه احزاب تصریح کرد:‌ در سال 98 ما باید منتظر سالی برای رونق اقتصادی و بحث عدالت در توزیع کالا باشیم که اگر این اتفاق رخ ندهد، کالای ایرانی در دسترس مردم قرار نمی گیرد موجب بروز مشکلات جدی برای معیشت مردم می شود.

 

دبیر کل حزب سبز در مورد استقبال مردم از کالاهای ایرانی یادآور شد: مردم ما عزم و اراده جدی برای حمایت از تولید داخلی و کالای ایرانی دارند و گامهای خوبی را برداشته اند اما کیفیت کالا هنوز مورد بحث است و قیمتها باید به گونه ای شکل بگیرد که مردم توانایی خرید را داشته باشند و تولید کننده با خیال راحت تولید را به جامعه عرضه کند.

 

کاهش۳ درصدی معاملات در سال ۹۷/قیمت مسکن در ۹۸ جهش نمی یابد

«مصطفی قلی خسروی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان در خصوص وضعیت بازار مسکن در سال آینده گفت: در سال 98 هم مانند سال های 91 و 92 به نظر می رسد قیمت مسکن در کشور به ثبات برسد.

 

رئیس اتحادیه املاک کشور با بیان این که انتظار می رود در سال 98 قیمت مسکن با جهش خاصی روبرو نشود، افزود: اما تورم حاکم بر اقتصاد کشور قطعا بر قیمت مسکن نیز تاثیر گذار خواهد بود و اگر در سال آینده نرخ تورم افزایش یابد قیمت مسکن هم افزایش خواهد یافت.

 

وی یادآور شد: البته نرخ تورم به عینه بر قیمت مسکن تاثیر ندارد و همواره افزایش قیمت مسکن کمتر از نرخ تورم بوده است.

 

خسروی در مورد وضعیت بازار مسکن در سال 97 نیز اعلام کرد: من با نظر برخی ها مبنی بر حاکم بودن رکود بر بازار مسکن در سال گذشته را قبول ندارم اما این بازار دچار کسادی شده بود. معامله ها تعطیل نشد اما تعداد آن ها کاسته شد.

 

رئیس اتحادیه املاک کشور در مورد آمار و ارقام بازار مسکن در سال 97 نیز گفت: اگر به آمار سال 96 مراجعه کنیم می بینیم که از اول فروردین این سال تا پایان سال تعداد معاملات مسکن در کشور یک میلیون و 299 هزار و 718 بوده که 645 هزار و 544 تای آن مبایعه نامه و 638 هزار و 608 نیز تعداد اجاره نامه ثبت شده در آن سال بوده است.

 

مرزبانان ربوده شده امروز به کشور بازمی گردند

سردار«رمضان شریف» امروز (پنجشنبه اول فروردین) در ارتباط تلفنی با بخش خبری ساعت ۹ شبکه یک سیما درباره آزادی مرزبانان ربوده شده گفت: «گروهک های تروریستی در سال گذشته ۵۰ تا ۶۰ عملیات برای ناامنی مرزهای کشور انجام دادند که در یکی از اقدامات آنها ۱۲ نفر از مرزبانان کشورمان ربوده شدند. از همان لحظه های نخست این اقدام نیروی زمینی سپاه پاسداران و ستاد کل نیروهای مسلح تلاش های خود را برای آزادسازی آنها از طرق هماهنگی با ارتش پاکستان انجام دادند.»

 

سخنگوی سپاه ادامه داد: «در کنار تلاش های نیروهای نظامی مسئولیان در حوزه وزارت خارجه نیز با انجام گفتگوها و تعاملات با طرف پاکستانی در زمینه آزادسازی این مرزبانان تلاش داشتند.»

 

وی با بیان اینکه این گروهک تروریستی ابتدا برای آزادی مرزبانان کشورمان درخواست های غیرمنطقی داشت، افزود: «اما آنها زمانی که دیدند ما به مقرشان نزدیک هستیم و همچنین گفتگوهای مکرری که برای آزادسازی آنها از سوی مقامات دیپلماتیک کشور انجام شد نهایت در یک مرحله ۵ مرزبان و به تازگی نیز ۴ مرزبان دیگر کشورمان را آزاد کردند و در حال حاضر نیز تلاش ها برای آزادسازی باقی مرزبانان ربوده شده ادامه دارد.»

 

سردار رمضان شریف تصریح کرد: «نیروی زمینی سپاه و سایر دستگاه ها از هیچ تلاشی برای آزادی این مرزبانان فروگذار نکردند و جا دارد در کنار آن از تلاش های طف پاکستانی نیز تشکر کنیم.»

 

سال جدید سال عبور از شرایط سخت فعلی باشد

حجت الاسلام «حسن روحانی» امروز (پنجشنبه اول فروردین ماه) با ارسال پیامکی سال نو را به ایرانیان تبریک گفت.

 

متن پیامک رییس جمهوری به شرح زیر است: «نوروز علوی بر شما مبارک باد. امیدوارم سال جدید سال عبور از شرایط سخت فعلی در سایه امید و تلاش بیشتر باشد.

حسن روحانی

رییس جمهور»

 

رییس جمهوری فرا رسیدن سال ۱۳۹۸ هجری شمسی را به رهبر انقلاب تبریک گفت

حجت الاسلام «حسن روحانی» در گفت‌وگویی تلفنی با رهبر انقلاب اسلامی، فرا رسیدن سال ۱۳۹۸ هجری شمسی را به معظم‌له تبریک گفت.

 

رییس جمهوری در این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن تبریک میلاد مولای متقیان امیرالمؤمنین علی(ع) و سال نو و آرزوی سلامتی و طول عمر برای رهبر معظم انقلاب، تأکید کرد: دولت با همه توان و امکانات به دنبال خدمت‌رسانی گسترده به مردم بوده و این مسیر و وظایف خود را در سال جدید نیز با برنامه‌ها و تصمیم‌های جدید، با قوت ادامه خواهد داد./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان مراسم اعتکاف چهارشنبه سوری ایام نوروز اعتکاف ماه رجب عید نوروز شبستان اعتکاف نوروز خبرگزاری سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۴۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها

جعفر قرائتی ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: واقعیت این است که در اجزاء صنعتی‌شدن مسیر خوبی در پیش گرفته شده است، اما تا نگاه تولید به مسکن وجود نداشته باشد این اجزا منجر به بهبود روند کلی ساخت نخواهند شد. به طور مثال اگر فونداسیون و برخی کار‌های زیربنایی انجام شود، اما سایر اجزای آن مسکن در موقع و موعد مقرر تکمیل نشود یا زیرساخت‌ها برای استفاده از آن مسکن فراهم نشود طبیعی است که ساخت مسکن به برنامه‌های پیش‌بینی شده نخواهد رسید.

قرائتی ستوده بیان کرد: همچنین خانه باید جای آرامش باشد و طبیعی است که اگر ساخت مسکن و مجموعه‌های مسکن به گونه‌ای باشد که خانه محل آرامش نباشد و معضلاتی داشته باشد نیز هدف خانه‌دار کردن مردم محقق نشده است.

تولید انبوه و ارزان مسکن با کمک دانش‌بنیان‌ها

وی عنوان کرد: دانش بنیان‌ها به طور قطع کمک مهمی به تولید انبوه مسکن با قیمت ارزان‌تر و حرکت در روند صنعتی‌سازی ساخت مسکن داشته و خواهند داشت، اما در این مسیر باید هم به بازار و تقاضای مورد نیاز اشراف داشته باشند و هم آنکه مشاورانی داشته باشند که در دل بازار تولید مسکن باشندو به عبارتی از تقاضای بازار آگاهی داشته باشند تا به آنها مشاوره‌های لازم را ارایه دهند.

قرائتی ستوده گفت:‌صنعتی‌سازی در کشور مسیر خوبی را طی کرده است و دانش‌بنیان‌ها هم در طی این مسیر نقش مهمی ایفا کرده‌اند، اما پشتیبانی‌های لازم از آن صورت نگرفته است.

برخی در بدنه وزارت راه مایل به تسریع در ساخت نهضت ملی مسکن نیستند

رییس انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان تصریح کرد: خانه محصولی کامل است و طراحی و برنامه اجرا از روز اول باید به گونه‌ای باشد که بتوان کار را در زمان‌بندی معین به اتمام رساند. اگر برنامه‌ریزی درست وجود داشته باشد به راحتی می‌توان سالانه یک میلیون واحد ساخت، اما واقعیت این است که عده‌ای مایل به اجرای سریعتر برنامه‌ها نیستند و برخی از آنها نیز متاسفانه در بدنه وزارت راه هستند.

ادامه روند کنونی در ساخت نهضت ملی مسکن خیانت به کشور است

قرائتی ستوده خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌ریزی که برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی انجام شده با همان دست‌فرمان فعلی به پیش رود خیانت به کشور شده است به این دلیل که منابع کشور به هدر می‌رود.

رییس انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان افزود: تولید در همه جای دنیا مورد احترام است، اما صنایع و از جمله صنایع وابسته به مسکن به دلیل کمبود برق و گاز در زمستان و تابستان با تعطیلی مواجه می‌شوند.

با یک تفکر جزءنگر نمی‌توان دانش‌بنیانی‌شدن ساخت مسکن را پیگیری کرد

قرائتی ستوده عنوان کرد: دانش‌بنیان یعنی با یک تفکر خلاق از دانش بهره برد، اما با یک تفکر جزءنگر نمی‌توان این مسیر را طی کرد و باید با یک دید کل‌نگر بتوان برای همه بخش‌های صنعتی کشور از جمله مسکن برنامه‌ریزی اجرایی داشت.

معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری برای تکمیل ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی شکل بگیرد

وی تصریح کرد: صنعت مسکن یک صنعت فرابخشی و وزارتخانه‌ای است به این معنا که تنها بنیاد مسکن یا معاونت مسکن وزارت راه یا وزارت کار یا نیرو و نفت نمی‌تواند متولی آن باشد. پیشنهاد ما این بوده است که معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری برای تکمیل ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی شکل بگیرد که تمامی وزارتخانه‌های مرتبط از راه و شهرسازی، نیرو، نفت و کار در آن حضور داشته باشند.

قرائتی ستوده بیان کرد: از نظر تعداد مهندسان مرتبط با ساخت مسکن و هر رشته‌ای که به آن مرتبط است رتبه چهارم جهان را به خود اختصاص داده‌ایم.

موانع ساخت انبوه مسکن با فرآیند‌های اجرایی

وی افزود: مشکل اساسی ساخت انبوه مسکن در فرایند‌های اجرایی است. متاسفانه باید گفت در حالی که قرار بود دانشگاه‌های علمی و کاربردی تکنسین و افراد اجرایی برای ساخت مسکن پرورش دهند این فارغ‌التحصیلان آشنا به فعالیت‌های تکنسینی نیستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود
  • کودک ربوده شده به آغوش خانواده بازگشت
  • افزایش همکاری‌های مرزی ایران و کویت
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری
  • انتشار آگهی املاک در دیوار و شیپور مسدود می‌شود | فقط به یک شرط امکان ثبت آگهی وجود دارد
  • برج حاشیه باغ گیاه‌شناسی ایران با ورود رییس‌جمهوری کوتاه آمد