Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@15:45:23 GMT

۴ راه روستایی میاندورود همچنان مسدود

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۴۶۹۴

۴ راه روستایی میاندورود همچنان مسدود

علی غلامیان صلاحی فرماندار شهرستان میاندورود در گفتگو با خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: بارش ۱۴۰ میلی متری باران سه روز گذشته در این شهرستان سبب وقوع سیل و خسارت به زمین‌های کشاورزی، باغی وخانه‌های مسکونی روستا‌های اطراف شد.

وی با بیان اینکه سیلاب از ۶ روستای بالادست منطقه روستایی میاندورود آغاز شده است، افزود: روستا‌های حسن آباد و تازه آباد به دلیل در آخرین مسیر حوزه آبریز قرار داشتند دچار خسارت زیادی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامیان صلاحی گفت: برای پیشگیری از تلفات جانی ۳۰ خانوار روستای حسن آباد به روستای مجاور تازه آباد انتقال داده شد.

فرماندار شهرستان میاندورود با بیان اینکه بخشی از راه‌های این شهرستان برای تخلیه و هدایت آب به دریا شکافته شد تا تخلیه آب منازل مسکونی در روستا‌های سیل زده سریعتر انجام شود، افزود: سیلاب به بخش‌های های کشاورزی دشت، باغ‌های مرکبات وسیاه ریشه همچون هلو و شلیل و آبزی پروی خسارت شدیدی وارد کرده است.

وی گفت: سیلاب در مناطق بالادست سبب رانش زمین و قطع ۳۰۰ اصله درخت درمناطق جنگلی شهرستان میاندورود شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون به دلیل بارش باران شدید و رانش زمین راه ۴ روستای سرتا، جناسم، وارمی و بازارخیل حدود سه روز بسته است، افزود: دستگاه‌های لودر و گریدر برای بازگشایی مسیر به منطقه اعزام شده اند و در حال بازگشایی مسیر هستند.

فرماندار شهرستان میاندورود گفت:این راه‌های روستایی بالادست این شهرستان تا ظهر فردا بازگشایی می‌شود.

وی برآورد‌های احتمالی و اولیه خسارت این شهرستان را بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بیشترین خسارت مربوط به زمین‌های کشاورزی کلزا، گندم و باغ‌های هلو و شلیل است.

انتهای پیام/آ

راه‌های روستایی میاندورود فردا باز می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوروز حادثه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۴۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش کوه در محور پلدختر-خرم‌آباد/ اسکان ۶۱ مسافر در معمولان

محمد ناظری گفت: راه ارتباطی محور پلدختر به خرم‌آباد در کیلومتر ۱۰ پیچ افرینه محدوده گاوزرده به‌دلیل ریزش کوه مسدود شده‌است و راهداران در حال بازگشایی این محور هستند.

او اضافه کرد: خط انتقال مجتمع کوثر و آب شرب ۴۳ روستای معمولان بر اثر شدت بارش‌های اخیر قطع شده بود که آب شرب این روستا‌ها با حضور اکیپ‌های آب‌وفاضلاب وصل شده‌است.

 سرپرست فرمانداری معمولان یادآور شد: برق ۳۸ روستای این شهرستان با تلاش اکیپ‌های شرکت توزیع برق وصل شده‌است و فقط برق روستای سرمر به‌دلیل انفجار ترانس قطع است.

او بیان کرد: راه ارتباطی روستای سرمر زیودار معمولان به‌دلیل ریزش سنگ مسدود شده‌است و امکان اعزام اکیپ‌های اداره برق به این منطقه وجود ندارد.

ناظری گفت: راه ارتباطی ۱۱ روستای پلدختر با بارش‌های سیل‌آسا مسدود شد که راه سه محور تا غروب امروز بازگشایی شد و راه هشت روستا همچنان مسدود است.

سرپرست فرمانداری معمولان با اشاره به مشکل آنتن‌دهی تعداد زیادی از روستا‌های این شهرستان بر اثر قطع دکل مخابراتی جلگه خلج، خاطرنشان کرد: مشکل مخابراتی این روستا‌ها تا ظهر امروز رفع شد.

او با بیان اینکه جاده بین مزارع بخش مرکزی و افرینه معمولان دچار خسارت جدی شده‌است، بیان کرد: یک عدد موتور تلمبه در افرینه به‌دلیل سیلاب مفقود و به سه عدد دیگر خسارت جدی وارد شده‌است.

ناظری گفت: مسافران نوروزی به‌دلیل مسدودشدن محور معمولان- پلدختر به خرم‌آباد در ۴۵ اتاق که پیش از بارش‌ها در نظر گرفته شده بود اسکان یافتند.

سرپرست فرمانداری معمولان اضافه کرد: ۱۰ خانوار با ۴۳ نفر جمعیت در ۵ فروردین و پنج خانوار با ۱۸ نفر جمعیت در شش فروردین در مدارس افرینه و شهر معمولان اسکان داده شده‌اند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بهسازی ۵۳۰ متر جاده بین مزارع در میاندورود
  • خسارت‌های سیل  به مناطق روستایی بخش پادنای سمیرم + فیلم
  • خسارت‌های سیل شب گذشته به روستایی بخش پادنا شهرستان سمیرم + فیلم
  • ریزش کوه در محور پلدختر-خرم‌آباد
  • ریزش کوه در محور پلدختر-خرم‌آباد/ اسکان ۶۱ مسافر در معمولان
  • خسارت گسترده سیل به تأسیسات آبی کهگیلویه و بویراحمد
  • به دنبال بارش های سیل آسا راه ۱۵ روستای شهرستان باشت مسدود شد
  • خسارت سیلاب به بخشی از راه‌های روستایی و منازل مسکونی
  • سیل راه ارتباطی ۲۰ روستا در دلفان را مسدود کرد
  • خسارت سیل به نقاط روستایی یزد