Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@20:09:51 GMT

رئیس دفتر رهبر اپوزیسیون ونزوئلا بازداشت شد

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۴۷۷۳

به گزارش یورونیوز، گوایدو یوروش به منزل رئیس دفتر و بازداشت وی را نشانگر امکان توسل دولت مادورو به خشونت علیه مخالفان توصیف کرد.

فرانکلین دوارته، از اعضای مجلس ملی ونزوئلا در واکنش به انتشار این خبر گفت: «واضح است که دیکاتوری همچنان به آدمربایی شهروندان مشغول است.»


خوان گوایدو، رئیس مجلس ملی ونزوئلا اواخر ماه ژانویه خود را به عنوان رییسجمهوری موقت این کشور معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه این اقدام با استقبال ایالات متحده، اکثریت قریب به اتفاق کشورهای قاره آمریکا و دولتهای اروپایی مواجه شد، اما تلاش مخالفان برای برکنار کردن مادورو از قدرت تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

رئیس جمهوری ونزوئلا پس از اطمینان از همراهی ارتش و کارگران صنعت نفت با دولت تلاش اپوزیسیون برای تغییر رژیم در این کشور را کودتای شکست خورده توصیف کرده بود.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: مادورو ونزوئلا خشونت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۴۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن این ۲ کشور شد | ماجرای جلسه فوری و محرمانه در دفتر او

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه پنجشنبه اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم نگران این است که دیوان لاهه حکم جلب وی و مسئولان دیگر صهیونیست را به دلیل جنایت‌هایشان در جنگ غزه صادر کند.

این کانال گزارش داد سه‌شنبه در دفتر نتانیاهو یک جلسه فوری و محرمانه برگزار شد و در آن درباره سناریوها و نگرانی‌های جدی در خصوص صدور حکم جلب بین‌المللی از سوی دیوان لاهه علیه مسئولان ارشد صهیونیست و رهبران امنیتی و سیاسی آن از جمله نتانیاهو مطرح شد. مسئولان ارشد سیاسی و حقوقی اسرائیل در این جلسه شرکت کردند.

براساس گزارش این کانال نتانیاهو از وزرای خارجه انگلیس و آلمان طی سفر اخیر آن‌ها به اراضی اشغالی خواست برای ممانعت از صدور حکم جلب وی مداخله کنند.

این کانال گزارش داد: تل آویو به اطلاعات و نامه‌هایی دست یافته که نشان می‌دهد احتمال صدور حکم جلب نتانیاهو و مسئولان صهیونیست بسیار بالاست و ممکن است اواخر ماه میلادی آتی صادر شود. در این جلسه درباره موضوع بحران انسانی در نوار غزه و اظهارات مقامات برخی کشورها درباره اینکه رژیم صهیونیستی قوانین بین‌المللی را نقض کرده و در برخورد با غیرنظامیان در نوار غزه توافق چهارم ژنو را نقض کرده است، صحبت شد. در پایان این جلسه نیز تصمیم گرفته شد که اقدامات فوری برای ممانعت از صدور حکم جلب اتخاذ شود.

از سوی دیگر نتانیاهو در نشستی با رهبران ارشد دستگاه موساد به مناسبت عید پسح یهودیان گفت: اسرائیل با یک خطر موجودیتی مواجه است. باید گروه‌های داخلی برای مقابله با خطرات متحد شوند. دودستگی داخلی باید اکنون از بین برود چرا که ما با خطر موجودیتی مواجه هستیم.

وی گفت: تل آویو به جنگ غزه برای آزادی اسرای خود ادامه می‌دهد.

هر روز ده‌ها هزار صهیونیست در سرتاسر اراضی اشغالی علیه نتانیاهو تظاهرات کرده و خواهان برکناری وی هستند. معترضان همچنین خواهان اجرای معامله تبادل اسرا با جنبش حماس هستند.

این در حالی است که جنگ غزه همچنان ادامه دارد و آمار قربانیان آن به ۳۳ هزار و ۹۷۰ شهید و ۷۶ هزار و ۷۷۰ زخمی رسیده است.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه ایجاد شد.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت، نوار غزه به ویژه دو استان غزه و استان شمالی در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

کد خبر 845491 منبع: ایسنا برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو دادگاه لاهه اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • رهبر مخالفان نتانیاهو: «بن گویر» آبروی اسرائیل را برده است
  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن این ۲ کشور شد | ماجرای جلسه فوری و محرمانه در دفتر او
  • اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر رهبر سابق مخالفان روسیه و انتقاد از غرب
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • بازداشت ۵ هزار فلسطینی در غزه از هفتم اکتبر تا کنون
  • انتقال «سوچی» از زندان به حصر خانگی
  • مادورو دفاتر دیپلماتیک ونزوئلا در اکوادور را تعطیل کرد
  • توصیف رهبر انقلاب درباره همسرشان
  • توصیف رهبر انقلاب درباره همسرشان /رهبری گفتند این عبای گران را بدهم و به جایش ۳ عبا بگیرم ناراحت می‌شوی؟