Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- مدير عامل بنياد پژوهش‌هاي اسلامي آستان قدس رضوي از انتشار 4 هزار جلد کتاب از ابتداي تأسيس اين مرکز خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از آستان‌نيوز، حجت‌الاسلام سيدمحمود مرويان حسيني در نشست تخصصي «وضعيت پيروان اهل بيت(ع) در منطقه و جهان» که با حضور دبير کل مجمع جهاني اهل بيت(ع) برگزار شد، به ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي بنياد پژوهش‌هاي اسلامي پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي عنوان کرد: اين مرکز پژوهشي در سال 1363 پايه‌گذاري شده است که تاکنون در قالب گروه‌هاي پژوهشي و با همکاري پژوهشگران و فضلاي حوزه و دانشگاه حدود 4 هزار جلد کتاب با موضوعات علوم اسلام همچون قرآن، فقه و اصول، حديث، فرهنگ و سيره امام رضا(ع) و مباحث اعتقادي و همچنين دانش‌هاي علوم انساني همچون جغرافياي جهان اسلام، روانشناسي اسلامي، جامعه شناسي هنر و معماري و حتي کودک منتشر شده است.
اين مقام مسئول تصريح کرد: 9 گروه پژوهشي از جمله گروه‌ مطالعات قرآني که کتاب ارزشمند «المعجم في فقه لغة قرآن و سر‌البلاغته» از فعاليت‌هاي عمده آن است، حديث‌پژوهي با توليد بيش از 200 اثر حديثي، فرهنگ و سيره امام رضا(ع) با انتشار 230 اثر در زمينه شخصيت و زندگي امام رضا(ع) و زيارت و... در اين مجموعه به فعاليت مي‌پردازند.
وي همچنين برگزاري نشست‌هاي علمي و کنفرانس‌هاي بين‌المللي با موضوعات مختلف را بخش ديگري از فعاليت‌هاي اين مرکز دانست.
حجت‌الاسلام مرويان حسيني ادامه داد: اين مرکز مجموعه‌اي علمي- پژوهشي است که در سايه امام رضا(ع) فعاليت‌هاي خود را از 30 سال پيش انجام داده است و با حضور توليت جديد، در کنار فعاليت در بخش‌هاي تراثي و آثار گذشتگان، توجه به نيازهاي جديد جهان اسلام، مسائل مستحدثه، مباحث مورد نياز جهان اسلام و پژوهش‌هايي با ظرفيت آستان قدس رضوي از ديگر مباحث قابل توجه در اين چند سال اخير است.
مدير عامل بنياد پژوهش‌هاي اسلامي آستان قدس رضوي ادامه داد: در طول سال‌هاي متمادي، بنياد ميزبان بازديدکنندگان زيادي از دانشمندان و نخبگان کشورهاي مختلف بوده است و نشست‌هايي با آنان نيز برگزار شده است.
وي گفت: ما آمادگي داريم همکارهايي با مجمع جهاني اهل بيت(ع) داشته باشيم و آثاري نيز از سوي اين مرکز با موضوع ارتباطات با مسلمانان و ارادتمندان اهل بيت(ع) توليد و روانه بازار نشر شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتشار کتاب آستان قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۴۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی

یک قرآن نفیس ویژه فلسطین که در حمایت از مردم غزه به چاپ رسیده است به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی به کشور مالزی اهدا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، امیر مهدی حکیمی، مدیر عامل موسسه آفرینش های هنری، مسعود فرزانه، مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات و جعفر مروارید، معاون طرح و برنامه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی به دعوت بنیاد کتابت و نشر قرآن «رستو» به کشور مالزی سفر کردند.

هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در پی سفر بنیاد رستو به ایران و دیدار با برخی از مدیران آستان قدس رضوی که سال گذشته صورت گرفت، در راستای پیگیری تفاهمات صورت گرفته در زمینه تبادل تجربیات مشترک، چاپ قرآن، آموزش‌های هنر اسلامی و مرمت نسخ خطی و همچنین چاپ کتب مشترک در خصوص فلسطین به کشور مالزی سفر کردند.

این هیئت اعزامی، ضمن حضور در بنیاد کتابت و نشر قرآن «رستو» از نزدیک با فعالیت‌های مختلف و دستاوردهای قرآنی این مجموعه آشنا شدند. 

در این بازدید هیئت اعزامی آستان قدس رضوی با پروفسورعبداللطیف، و رئیس بنیاد رستو دیدار و گفت وگو کردند و قرآن ویژه مردم فلسطین که به منظور حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده غزه به چاپ رسیده است به این هیئت اهدا شد. 

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»
  • استقبال از پرچم حرم رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی در مالزی
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد
  • اهداء قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی