Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: با توجه به پیش بینی بارش ها، احتمال سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر در برخی نقاط استان وجود دارد.

مهری هاشمی دوین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی و تصاویر ماهواره ای بیانگر حاکم شدن جوی ناپایدار از بعد از ظهر امروز تا اواخر وقت جمعه است که در برخی از مناطق استان سبب وزش باد، گاهی باد شدید و افزایش ابر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این سامانه به تناوب سبب بارش باران خواهد شد و بارش باران در مناطق مختلف به صورت رگبار و احتمال رعد و برق پیش بینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: بارندگی ها در ارتفاعات و نقاط سردسیر هم به صورت برف بوده و مه گرفتگی گردنه ها دور از انتظار نیست.
هاشمی دوین گفت: با توجه به رگباری بودن بارندگی ها، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی افزود: برای استان تا صبح روز شنبه، کاهش نسبی دمای هوا پیش بینی شده است اما از روز شنبه روند افزایش محسوس دما آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، با ورود و فعالیت سامانه بارشی در هفته جاری به خراسان شمالی سبب بارندگی های قابل توجه در استان شده است.
خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.
7185/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواشناسي سيلاب خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۴۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها

سازمان هواشناسی کشور از رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در برخی استان‌ها طی ۲ روز آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد رنگ از ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی در برخی استان‌ها طی روزهای جمعه و شنبه (۷ و ۸ اردیبهشت‌ماه) خبر داده و آورده است: « براساس این سامانه طی روز جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) در استان خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و طی روز شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) در کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

براین اساس احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد.

از همین رو، سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق
  • هشدار هواشناسی؛ تشدید بارندگی در این استان‌ها
  • پیش بینی آبگرفتگی گسترده معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در سیستان و بلوچستان
  • صدور هشدار فوری هواشناسی + جزئیات
  • صدور هشدار جدید نارنجی هواشناسی + جزئیات
  • هشدار هواشناسی برای سیلاب در ۲۱ استان