Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهیار کریمی خادم شهدای راهیان نور و دانشجوی برتر رشته مدیریت در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی راهیان نور را در امتداد مسیر شهدا عنوان کرد و گفت: این یعنی خود آن شهدا و دلاورانی که هشت سال مردانه ایستادگی کردند، همین حرکت راهیان نور را تشکیل دادند، بازدید از مناطق جنگی از زمانی آغاز شد که خانواده های شهدا یا جانبازان برای تجدید خاطرات به این مناطق می آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این حرکت راهیان تا جایی ادامه داشت که رهبری معظم انقلاب با حضور خود در این مناطق مهر تأییدی بر این اردوهای معنوی زدند، ایشان در سال 78 هنگامی که در منطقه نور حضور پیدا کردند فرمودند «اینجا قطعه ای از بهشت است و از همان موقع بود که ایشان آغاز جنگ فرهنگی دشمنان را مطرح کردند.»

خادم شهدای راهیان نور با توجه به نقشه های دشمنان در این چهل سال بیان داشت: دقیقا در سالی که یک جنگ فرهنگی از سوی دشمنان در ایرانشکل گرفت، فتنه ای با هدف استحاله نظام در سال 78 رقم خورد که طی 10 سال برنامه ریزی، فتنه ای بزرگ را در سال  88 برای براندازی نظام اسلامی را در کشور رقم زدند و این نشان از عمق جنگ فرهنگی دشمنان و البته تأثیرگذاری اردوهای راهیان نور بود.

وی تأکید داشت: اردوهای راهیان نور یک مدرسه معنوی برای تربیت نوجوانان انقلابی است، ما اگر می خواهیم نسل انقلابی را در کشور تقویت کنیم باید حرکت راهیان نور را دربین  نوجوانان و با هدف ایجاد روحیه معنویت در آنها راه بیندازیم.

کریمی در همین خصوص ادامه داد: یکی از نمونه های نتیجه اردوهای راهیان نور، نسل مدافعان حرم است، شهدای مدافع حرم با الگوگیری از نسل دفاع مقدس در برابر دشمنان تکفیری و داعش ایستادگی کردند.

وی افزود: یکی دیگر از نمودهای این حرکت را پیشرفت های نخبگان جوان کشور در عرصه های علم و تکنولوژی است، نخبگان جوان با تکیه بر خودباوری و خودمحوری خود، امروز در تمام زمینه های علمی و فناوری حرف اول در دنیا را می زنند.

این خادم شهدای راهیان نوربا اشاره به لزوم تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی گفت: امام خامنه ای در بازدید های دیگری از راهیان نور می فرمایند این مناطق به مثابه دانشگاه تربیتی برای انقلاب است،که می شود از این کلام این برداشت را داشت که ما باید مولفه های برتری که در راهیان خارج می شوند را به مرحله عملیاتی برسانیم.

این دانشجوی برتر در پایان خاطرنشان کرد: یکی از این مولفه های لازم با توجه به آسیب های اجتماعی کشور ،بحث سبک زندگی و سیره شهدا است که باید از این مولفه برای جوانان راهکارهای عملیاتی ساخت.

 انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۴۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«باغ غدیر» و «گلستان شهدا و تخت فولاد» پهنه‌های تفریحی و معنوی اصفهان است

سخنگوی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: در نوروز سال جاری به‌صورت ویژه مجموعه باغ غدیر به‌عنوان پهنه تفریحی و گلستان شهدا و گنجینه تخت فولاد به‌عنوان پهنه معنوی و زیارتی در اختیار شهروندان و مسافران قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد در برنامه رادیویی «صدای شهر» ضمن خوش‌آمدگویی به مسافرانی که اصفهان را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کردند، اظهار کرد: در نوروز سال جاری به‌صورت ویژه مجموعه باغ غدیر به‌عنوان پهنه تفریحی و گلستان شهدا و گنجینه تخت فولاد به‌عنوان پهنه معنوی و زیارتی در اختیار شهروندان و مسافران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شب گذشته (شامگاه پنجم فروردین) ۹۲ هزار و ۶۰۶ نفر شب خواب در شهر اصفهان داشتیم، افزود: بیشترین مکان برای اسکان مسافران نوروزی متعلق به آموزش و پرورش بوده که این اقدام از بروز بسیاری مشکلات جلوگیری کرده است.

سخنگوی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان ادامه داد: شهروندان، اتحادیه املاک و اصناف مرتبط با اسکان مسافران نوروزی کمک کردند تا بتوانیم از ظرفیت‌های اسکان مختلف شهر اصفهان استفاده کنیم و کمتر مسافران به ورزشگاه‌ها و مجموعه روباز فدک بروند.

معرک‌نژاد با اشاره به بارندگی‌ها و وزش باد شدید پیش‌بینی شده در سطح شهر توصیه کرد: مسافران نوروزی این کلان‌شهر ابتدا مکان اسکان خود را مشخص کنند و سپس به گردش و تفریح در سطح شهر بپردازند.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد از تماس‌های برقرار شده با سامانه ۱۳۷ شهرداری از ابتدای فعالیت ستاد سفر تاکنون از سوی گردشگران بوده است، گفت: مسافران نوروزی شهر اصفهان می‌توانند با تماس با سامانه تلفنی ۱۳۷، از مکان‌های اسکان این کلان‌شهر مطلع شوند.

سخنگوی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان اضافه کرد: ۹ ایستگاه متروی شهر اصفهان رنگ هنری و فرهنگی به خود گرفته است، بنابراین مسافرانی که از این وسیله حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند، می‌توانند به‌صورت زنده و کارگاهی روند تولید صنایع دستی اصفهان را ببینند.

معرک‌نژاد با اشاره به اینکه متروی اصفهان از ۰۶:۰۰ تا ۲۲:۰۰ در ایام غیر تعطیل خدمات ارائه می‌دهند و دوازدهم و سیزدهم فروردین تعطیل است، افزود: ایستگاه میدان امام حسین (ع) نزدیک‌ترین و بهترین گزینه برای دسترسی مسافران است تا بتوانند از کارگاه‌های صنایع دستی بازدید کنند.

کد خبر 739070

دیگر خبرها

  • محفل بزرگ قرآنی «امام حسنی ها» نوعی جهاد تبیین بود
  • ماجرای جالب آمدن شهید محرابی به مدرسه پسرش/ واکنش‌های متفاوت مردم در برخورد با همسر شهدا
  • یاد شهدا همواره موجب خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان شده است
  • لزوم تلاش بیشتر مسئولان برای کاهش تصادقات جاده‌ای / بستر افزایش نشاط اجتماعی فراهم شود
  • راهیان نور ابزار تبیین دوران دفاع مقدس است
  • ساحل بوشهر در ایام نوروز فضای معنوی و قرآنی به خود گرفته است
  • زندگی با آیه‌ها طرحی برای تربیت کنشگران عرصه جهاد تبیین
  • لزوم مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی با عزم جهانی
  • ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی، اولویت دولت و آموزش و پرورش
  • «باغ غدیر» و «گلستان شهدا و تخت فولاد» پهنه‌های تفریحی و معنوی اصفهان است