Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@10:10:37 GMT

نخستین آمار سفرهای نوروزی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۵۰۳۲

نخستین آمار سفرهای نوروزی اعلام شد

همزمان با آغاز سفرهای نوروزی و در دو روز پایانی ماه اسفند، سه میلیون و ۸۷۲ هزار و ۹۲۲ «نفر شب اقامت» در سراسر کشور ثبت شد. تا کنون مازندران، بیشترین و استان البرز کمترین آمار مسافر و اقامت را داشته است.

فریدون محمدی، دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اعلام آغاز سرشماری مسافران و اقامت آن‌ها در استان‌ها و اشاره به این‌که آمارهای اعلام شده به دو روز ۲۸ و ۲۹ اسفندماه سال ۹۷ مربوط می‌شود، به ایسنا گفت: در این روزها ۶۴۲ هزار و ۳۱۱ نفر شب اقامت در واحدهای اقامتی رسمی و دارای مجوز، ثبت شده که ۴۳ درصد از ضریب اشغال این واحدها را دربرگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آمار اقامت در واحدهایی که مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ندارند؛ از جمله کمپ‌ها، مدارس و خانه‌های استیجاری شناسایی شده، ۳ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۶۱۱ نفر شب بوده است که در مجموع آمار اقامت مسافران در این دو روز را به ۳ میلیون و ۸۷۲ هزار و ۹۲۲ نفر شب رسانده است.

به گفته او، آمار اقامت مسافران نوروزی در این دو روز در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۱.۰۹ درصد بیشتر بوده است.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: همزمان با آغاز موج سفرهای نوروزی، استان‌های مازندران، خراسان رضوی، فارس، مناطق آزاد (کیش، قشم، اروند، جلفا و چابهار)، اصفهان، خوزستان، خراسان جنوبی، گیلان، یزد و قم ۱۰ استان نخست پر مسافر بوده‌اند و از آخر این فهرست به ترتیب استان‌های البرز، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، ایلام و خراسان شمالی کمترین آمار اقامت مسافران نوروزی را در این دو روز داشته‌اند.

محمدی گفت: در این آمار ویلاها و خانه‌ها و کمپ‌های شخصی محاسبه نشده‌، اما آمار مراکز اقامتی رسمی و غیررسمی شناسایی شده ثبت شده است.

نام ۱۰ استان «پر سفر» و ۵ استان «کم سفر» در روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفندماه ۹۷ رتبه نام استان نفر شب اقامت ۱ مازندران ۱.۱۷۶.۴۰۷ ۲ خراسان رضوی ۸۰۹.۳۵۹ ۳ فارس ۲۶۶.۱۰۳ ۴ مناطق آزاد ۲۲۲.۷۰۴ ۵ اصفهان ۲۰۵.۷۴۷ ۶ خوزستان ۱۹۸.۳۶۹ ۷ خراسان جنوبی ۱۴۳.۱۸۲ ۸ گیلان ۱۳۹.۸۲۰ ۹ یزد ۱۱۰.۲۰۹ ۱۰ قم ۹۹.۰۳۹ ... ... ... ۲۷ خراسان شمالی ۵.۲۲۲ ۲۸ ایلام ۴.۹۳۷ ۲۹ سیستان و بلوچستان ۴.۵۰۵ ۳۰ چهارمحال و بختیاری ۲.۱۹۹ ۳۱ البرز ۱.۵۹۴

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمار سفر ستاد هماهنگی خدمات سفر سفرهای نوروزی گردشگري نوروز 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۵۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین پرواز زائران عمره از فرودگاه مشهد انجام شد

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی گفت: نخستین پرواز زائران عمره خراسانی از فرودگاه مشهد پس از ۹ سال وقفه انجام شد. - اخبار استانها -

محمود امانی‌بنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد بیان کرد: اعزام زائران عمره مفرده از امروز (3 اردیبهشت‌) از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس از سرگرفته شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی افزود: نخستین کاروان زائران عمره مفرده از فرودگاه مشهد از طریق پرواز شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در ساعت 15 و 40 دقیقه امروز به عربستان اعزام ‌شد.

امانی‌بنی از پیش‌بینی تمام تمهیدات برای عملیات اعزام و بازگشت زائران عمره مفرده در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد خبر داد و خاطرنشان کرد: نخستین کاروان زائران خراسانی عمره مفرده درحالی امروز عازم سرزمین وحی می‌شوند که این سفر زیارتی 9 سال متوقف شده بود.

340 زائر حج عمره مفرده کشور از خراسان رضوی هستند

سرپرست حج و زیارت خراسان رضوی نیز در جمع خبرنگاران در فرودگاه هاشمی نژاد مشهد گفت: با توجه به تعطیلی 9 ساله حج عمره،با رایزنی‌های سازمان حج و زیارت کشور مقرر شد که حدود 5 هزار زائری که سال گذشته ثبت نام کردند و موفق به اعزام نشدند، به ترتیب واریز وجه و ثبت نامی که انجام شده است در بازه زمانی 3 تا 13اردیبهشت سال 1403 به مکه مکرمه اعزام شوند.

حجت الاسلام مهدی شجاع افزود: 7درصد زائران حج عمره مفرده در کشور معادل 340 زائر سهم خراسان رضوی است که این زائران در قالب 4کاروان 85 نفره به مکه مکرمه اعزام خواهند شد.

وی گفت: دو کاروان از زائران امروز سوم اردیبهشت و دو کاروان دیگر 13 اردیبهشت به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • برگزاری نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنردرآذربایجان غربی
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی
  • جا به جایی بیش از ۸۹ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی
  • نخستین پرواز زائران عمره از فرودگاه مشهد انجام شد
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان