Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سازمان «میدل ایست مانیتور» ، «لوان دژاگاریان» در بیانیه ای که روز پنجشنبه منتشر شد ، اعلام کرد، گزارش رسانه ها درباره نارضایتی مسکو از سفر 'بشار اسد' به تهران، بی اساس است.

دژاگاریان افزود: هدف از انتشار چنین گزارش هایی ایجاد شکاف در روابط ایران، روسیه و سوریه است اما، این رسانه هایی که چنین گزارش هایی منتشر می کنند، به هدف خود نمی رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: ما به رابطه دوستانه مان، توافقنامه هسته ای ایران و نیز مسایل دیگری مانند حقوق بشر و سیاست های منطقه ای متعهد هستیم و انتقاد واشنگتن و متحدانش از سیاست های منطقه ای ایران، بی اساس است. دژاگاریان ضمن ابراز خرسندی کشورش از سطح کنونی همکاری دو جانبه بین ایران و روسیه در حوزه های مختلف، ابراز امیدواری کرد، مشکلات بانکی بین دو کشور با تلاش های مشترک حل و فصل شود.

روسیه و ایران قرار است در نشست آتی کمیته مشترک روسیه و ایران در ماه ژوئن، درباره توسعه همکاری دو جانبه اقتصادی گفت و گو کنند. بشار اسد اوایل اسفند ماه گذشته به تهران سفر کرد و در این سفر با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری ایران دیدار کرد.

میدل ایست مانیتور یک سازمان غیرانتفاعی است که تحولات خاورمیانه را رصد می کند.

منبع: ایرنا

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۵۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت ایرباس از تحریم های روسیه

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز اتاوا در بسته تحریمی ماه فوریه خود علیه مسکو، عرضه تولیدات غول تیتانیوم روسی وی‌اس‌ام‌پی‌او-آویسما، بزرگترین تولیدکننده تیتانیوم فرآوری‌شده در جهان را ممنوع کرد. این فلز برای صنعت هوافضا مهم و به دلیل استحکام نسبت به وزن آن ارزشمند است.

ایرباس کانادا بدون اشاره به جدول زمانی اظهار کرد: «ایرباس از اعمال تحریم‌های دولت کانادا بر وی‌اس‌ام‌پی‌او آگاه است و مجوز لازم را برای فعالیت‌های ایرباس مطابق با تحریم‌های قابل‌اجرا دریافت کرده است».

در حالی که اتحادیه اروپا به دنبال تشدید درگیری، بین روسیه و اوکراین، در ماه فوریه ۲۰۲۲ مسکو را به‌طور گسترده تحریم کرده اما از قرار دادن وی‌اس‌ام‌پی‌او در لیست سیاه خودداری کرده است. معافیت دولت کانادا برای آزادی عمل ایرباس در واردات جت‌های تولید شده در اتحادیه اروپا و ساخته شده با تیتانیوم روسی ارائه شده است.

ایرباس اعلام کرد که در سال ۲۰۲۲ از تیتانیوم روسی جدا می‌شود و مایکل شول هورن، مدیرعامل دفاع و فضای ایرباس در دسامبر همان سال گفت: «این جدایی چند ماه خواهد بود و به مدت سال نیست».

کد خبر 6087402 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • قربانی با گل وارد 11 نفر شد (عکس)
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد
  • رابطه با روسیه، به کره‌شمالی برای اقدامات خصمانه جرات می‌دهد
  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • چرا جنگ آینده می‌تواند میان روسیه و چین باشد؟