Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-24@19:36:04 GMT

تعهد USB4 به سرعت بالاتر برای انتقال داده

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۵۳۹۱

تعهد USB4 به سرعت بالاتر برای انتقال داده

ایتنا- اخیراً انجمن مجریان USB، از پروتکل USB4 رونمایی کرد. این فناوری جدید این امکان را فراهم می‌کند که کاربران بتوانند داده‌ها و اطلاعات خود را با سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه منتقل کنند. انجمن مجریان USB  که به اختصار با “USB-IF” شناخته می‌شود، گروهی است که بر استانداردهای USB نظارت دارد. این گروه اخیراً پروتکل USB4 را ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فناوری می‌تواند داده‌ها و اطلاعات را با سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه که چهار برابر ظرفیت انتقال USB 3.1  است، منتقل کند. این فناوری، شگفتی همه علاقمندان به این مدل از فناوری‌ها را برانگیخته است.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از نکست وب، در صورتی که یک کاربر دستگاه‌های ذخیره‌سازی مناسب را داشته باشد، به راحتی می‌تواند بهترین و بیشترین بهره را از این فناوری ببرد. همچنین پروتکل USB4 امکان پشتیبانی از شارژ در برق 100 وات و فعال کردن دو نمایشگر 4K را در 60Hz ( یا یک نمایشگر 5K) فراهم کرده است.
 
این فناوری با میزبان‌ها و دستگاه‌های USB 3.2، USB 2.0 و ثاندربولت 3 سازگار است. همچنین به خاطر داشته باشید که اسمی که برای این فناوری انتخاب شده، USB 4.0 نیست و USB4 است. با ظهور این فناوری جدید در بازار، می‌توان به راحتی از کابل‌ها و اتصالات مختلف دوری کرد. این انجمن در کنگره جهانی موبایل، اسامی USB 3.0 را به USB 3.1 و USB 3.2 را به USB 3.2 نسل 1، USB 3.2 نسل 2 و USB 3.2 نسل 2×2 تغییر دارد.   لارم به ذکر است که پیش از USB4، USB3.2 نسل 2×2 در اواخر سال جاری میلادی رونمایی خواهد شد. بسیاری از علاقمندان منتظر ظهور و رونمایی از فناوری USB4 هستند و علاقه‌ای به استفاده از نام‌های عجیب و غریب ندارند. دستگاه‌های سازگار با ثاندربولت، به خاطر مشخصاتی که دارند، در مقایسه با دستگاه‌های استاندارد USB قیمت بالاتری دارند.
 
با معرفی USB4، تصمیم بر این شد که تولیدکنندگان، دستگاه‌های سازگار با ثاندربولت را با قیمت مناسب‌تری تولید کنند. انجمن مذکور اعلام کرد که مشخصات دقیق این استاندارد جدید در اواسط سال 2019 منتشر خواهد شد و دستگاه‌های سازگار با USB4 در اواخر سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: نمایشگر 4K

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۵۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال موفقیت‌آمیز نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در نفت و گاز مارون

مدیر خدمات شرکت نفت و گاز مارون از انتقال موفقیت‌آمیز یک دستگاه نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی از مجتمع صنعتی شماره یک به مجتمع صنعتی شماره ۵ این شرکت خبر داد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، سیاوش سهرابی‌مقدم با اشاره به انتقال یک دستگاه نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در این شرکت گفت: نمک‌گیر از لحاظ فرایندی اهمیت زیادی در تولید نفت دارد. این نمک‌گیر با ظرفیت ۵۵ هزار بشکه، با هدف کنترل کیفیت و افزایش ظرفیت تولید نفت خام در نمک‌زدایی مارون ۱، از سوی کارکنان شرکت بازسازی و تعمیر شده و در برنامه جابه‌جایی، به نمک‌زدایی مارون ۵ منتقل شد.

وی افزود: جابه‌جایی محموله‌های ترافیکی نیازمند برنامه‌ریزی و بهره‌جویی از بهترین ماشین‌های بارگیری، انتقال و استقرار است که به همت ترابری شرکت موفق شدیم این جابه‌جایی را انجام دهیم. برای این کار از یک کشنده سنگین ۱۶ محور و دو دستگاه جرثقیل ۹۰ و ۱۰۰ تنی استفاده کردیم و در ۴۸ ساعت، با هزینه‌ای ۱۰ میلیارد ریالی، این نمک‌گیر برقی را به محل موردنظر رساندیم.

افزون‌ بر بازسازی و تعمیر این نمک‌گیر از سوی کارشناسان شرکت نفت و گاز مارون، اجرای فونداسیون آن از سوی امور مهندسی و ساختمان، و نصب ادوات کنترلی و تجهیزات برقی آن از طرف اداره نگهداری و تعمیرات این شرکت انجام شد که در نوع خود دستاوردی مهم در همه ابعاد به‌ شمار می‌آید.

دیگر خبرها

  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد
  • معایب دستگاه جوش لیزر
  • تمجید فیلسوف اهل‌سنت از سیلی ایران به اسرائیل
  • انتقال موفقیت‌آمیز نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در نفت و گاز مارون
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت با تعرفه‌های پزشکی 1403
  • امسال تمام شهر‌های استان قم به فیبر نوری متصل می‌شوند
  • مقایسه شبکه 5 جی با 5.5G