Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@19:57:50 GMT

انتقاد انگلیس از مواضع تبعیض‌آمیز درباره اسرائیل

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۵۳۹۴

وزیر خارجه انگلیس با تاکید بر اینکه مواضع دیدبان حقوق بشر سازمان ملل درباره رژیم صهیونیستی «تبعیض‌آمیز» است، از رای منفی لندن به قطعنامه‌های پیشنهادی در نشست روز جمعه دیدبان خبر داده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس همنوا با مواضع تل‌آویو و واشنگتن در ضدیت با دیدبان حقوق بشر سازمان ملل، یادداشتی منتشر کرده و این نهاد بین‌المللی فعال در زمینه حقوق بشر را به داشتن مواضع تبعیض‌آمیز متهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه انگلیس در پیامی توییتری مدعی شد: «این موضوع نمی‌تواند صحیح باشد که اسرائیل تنها کشور یهودی جهان، تنها کشوری باشد که دیدبان حقوق بشر سازمان ملل تمام دستورکار خود را به آن اختصاص دهد. ما باید علیه تبعیض بایستیم».

جرمی هانت همچنین یادداشتی در همین زمینه در یک رسانه یهودی آمریکایی به نام «جوییش کرونیکل» منتشر کرده است.

به ادعای او، قرار دادن اقدامات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطینی در قطعنامه «بند هفتم» دیدبان حقوق بشر سازمان ملل سبب «تضعیف اعتبار» این نهاد جهانی می‌شود و به همین دلیل لندن در جلسه روز جمعه (فردا) دیدبان حقوق بشر به همه قطعنامه‌های پیشنهادی رای منفی خواهد داد.

قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در بند هفتم دستور کار دیدبان حقوق بشر بدین معنا است که در هر جلسه دیدبان درباره موضوع حقوق بشر آن بحث و بررسی می‌شود.

هانت با این ادعا که چنین اقدامی سبب «ممانعت از حصول به صلح در خاورمیانه است»، افزود: «بریتانیا از توهمات لذت نخواهم برد. ما به فشار برای لغو بند هفت ادامه خواهیم داد».

قرار است روز جمعه ۴۷ کشور عضو دیدبان حقوق بشر درباره هفت گزارش با موضوع نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی رای‌گیری کنند که یکی از آنها تاکید بر «ارتکاب جنایت علیه بشریت» در قبال سرکوب فلسطینان در «راهپیمایی‌ بازگشت» است.

آمریکا و رژیم صهیونیستی پیش از این در اعتراض به آنها «ضد اسرائیلی» خواندن مواضع دیدبان حقوق بشر سازمان ملل خوانده بودند، از دیدبان خارج شده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس انتقاد سازمان ملل تبعیض حقوق بشر اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۵۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: اسرائیل مانع از رسیدن سوخت به بیمارستان‌های نوار غزه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل در صفحه خود در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد: دو سوم ماموریت های بشردوستانه در غزه که برای امروز هماهنگ شده بود با مانع تراشی یا تاخیر مقامات تل آویو مواجه شد.

این دفتر وابسته به سازمان ملل افزود: به طور میانگین هر ماموریت با پنج ساعت تاخیر مواجه شده است.

دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل افزود که در نتیجه مانع تراشی مقامات رژیم صهیونیستی، کمک‌های حیاتی و تجهیزات و سوخت برای ژنراتورهای پشتیبان بیمارستان ها تحویل داده نشد.

پیشتر «سلامه معروف» رئیس دفتر رسانه های دولتی در غزه گفته بود که جلوگیری از ورود گاز و سوخت برای طبخ مواد غذایی به نوار غزه، تهدیدی برای افزایش فاجعه انسانی در این منطقه است.

وی گفته بود: برای هفتمین ماه است که رژیم اشغالگر اسرائیل از ورود گاز جهت پخت و پز و انواع سوخت به غزه به ویژه شهر و مناطق شمالی آن که موجب افزایش فاجعه انسانی و بهداشتی می شود، جلوگیری می کند.

پیش از این نیز دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد از دسته و پنجه نرم کردن بیش از یک میلیون فلسطینی با قحطی و ناامنی غذایی به دلیل حملات شدید ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه و مانع تراشی رژیم صهیونیستی برای ورود کمک های بشر دوستانه به این منطقه خبر داده بود.

این دفتر اضافه کرد: موانع دسترسی برای ارائه کمک‌های بشردوستانه همچنان پابرجا بوده و زمان در حال از دست رفتن است.

در همین راستا، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل در جمع خبرنگاران گفته بود: بر اساس گزارش برنامه جهانی غذا، تقریباً ۷۰ درصد از جمعیت شمال غزه با گرسنگی فاجعه بار روبه‌رو هستند.

دوجاریک تصریح کرد: با این حال، تلاش‌ها برای ارائه کمک‌های حیاتی به شمال این منطقه به دلیل محدودیت‌های دسترسی و درگیری‌های جاری با مانع مواجه شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از بدو حمله به غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۴ ( ۱۵ مهر) به طور مداوم باریکه غزه را آماج حملات هوایی، زمینی و دریایی خود قرار داده و علاوه بر شهادت بیش از ۳۴ هزار فلسطینی و مجروح کردن بیش از ۷۶ هزار نفر از ساکنان، زیرساخت‌های این منطقه را هدف قرار داده و یک فاجعه انسانی بی‌سابقه علیه مردم غزه رقم زده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • چالش‌های «شانگهای» برای برقراری صلح در غزه
  • دفاع غرورآفرین جمهوری اسلامی در برابر اسرائیل ابهت پوشالی و مصنوعی آنان را شکست
  • قدرت عملیاتی ایران، صهیونیست‌ها را از پاسخ جدی پشیمان کرد
  • ◄ انتقاد رانندگان تاکسی از شرایط تبعیض آمیز با اسنپ و تپسی
  • اقدام تبعیض‌آمیز سازمان برنامه درباره برخی دستگاه‌ها
  • اقدام تبعیض‌آمیز سازمان برنامه در افزایش هزینه برخی دستگاه‌ها
  • سازمان ملل: اسرائیل مانع از رسیدن سوخت به بیمارستان‌های نوار غزه می‌شود
  • انتقاد معاون دبیرکل حزب‌الله از کشورهای عربی به دلیل کمک به رژیم صهیونیستی برای دفع حمله ایران
  • قدردانی امیرعبداللهیان از مواضع قوی عمان در منطقه