Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از ابلاغ بخشنامه آمادگی مدیریت بحران استان‌های سراسر کشور در ایام نوروز ۹۸خبر داد.

اسماعیل نجار، دراین باره گفت: در راستای ایجاد هماهنگی و انسجام میان دستگاه‌های مختلف کشور در خصوص مراحل چهارگانه مدیریت بحران کشور و ایجاد آمادگی و پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی، امدادی، عملیاتی، خدماتی و … برای حوادث احتمالی در نوروز ۹۸ طرحی به تمام استان‌های کشور ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این بخشنامه در ۱۱ بند صادر شده است، گفت: تمامی استان‌های کشور موظف شده اند تا گزارشی از عملکرد روزانه و حوادث هر روز را به طور مستمر به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال کنند.

نجار با بیان اینکه توجه به ایمنی نمایشگاه‌های نوروزی، اقامتگاه‌های مسافران و … نیز در این ابلاغیه مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: تمامی استان‌ها موظف شده‌اند تا بر ایمنی فضاهای عمومی و نمایشگاه‌ها و فضاهای ثابت و موقت در ایام نوروز نظارت دقیقی داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: همچنین مقرر شد که با توجه به عدم آشنایی برخی از مسافران نوروزی با مخاطرات مقصد خود، تاکید شده تا نقاط حادثه خیز در بستر و حریم رودخانه‌ها، نقاط گردشگری و پرتردد و … آشکار سازی شده و علائم هشدار دهنده در اطراف آن نصب شود.

نجار با اشاره به خطراتی همچون آتش سوزی جنگل‌ها و … گفت: در مورد اتخاذ تدابیر مناسب در تفرجگاه‌ها و جنگل‌ها نیز تأکیدات لازم انجام و مقرر شده تا ترتیبی اتخاذ شود که از وقوع چنین حوادثی در تفرجگاه‌ها و جنگل‌ها و … جلوگیری و در صورت وقوع در کوتاه‌ترین زمان مقابله شود.

وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی به موقع هشدارها در مناطق مختلف گفت: لازم است که اخطاریه‌ها و هشدارهای سازمان هواشناسی نیز سریعاً اطلاع رسانی شده و از طریق رسانه‌ها و دیگر ابرازها هشدارهای لازم به شهروندان ارائه شود.

به گفته رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، دستگاه‌های مسئول نیز موظف شده‌اند که با توجه به وقوع حوادث جوی و بارش نزولات آسمانی در فصل بهار نسبت به لایروبی مسیل ها و رودخانه‌ها اقدام کنند.

 

ایسنا

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000DAw برچسب ها: ایام نوروز ، مدیریت بحران ، نوروز ، بخشنامه ، سازمان مدیریت بحران کشور ، اسماعیل نجار

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ایام نوروز مدیریت بحران نوروز بخشنامه سازمان مدیریت بحران کشور اسماعیل نجار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۵۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از جان باختن ۳ نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان | ۳ مصدوم در منطقه عسلویه | هشدارهای سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور به مردم

دریافت 7 MB

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مرگ ۳ نفر مربوط به سیلاب هایی بود که دیروز در سیستان و بلوچستان داشتیم. هشدار قرمز مربوط به امروز بود که تا این لحظه فقط ۳ مصدوم در منطقه عسلویه داشتیم. توصیه ما به هموطنان این است که از توقف در حاشیه رودخانه ها،دهانه پل ها و در حاشیه سدها پرهیز کنند.

کد خبر 844843 منبع: ایرنا برچسب‌ها سيل خبر مهم استان سیستان و بلوچستان حوادث ایران

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت سیل در استانهای جنوبی کشور/ برخی روستاها تخلیه شدند
  • تخلیه ۵۰ خانوار روستا‌های کرمان به علت وقوع سیلاب
  • ۷ استان درگیر سیل و آبگرفتگی شدند | هشدار قرمز بارش شدید برای ۵ استان
  • آماده‌باش اورژانس در ۵ استان در معرض سیل و بارندگی
  • خطر فرونشست زمین در شریان‌های حیاتی کشور بررسی شد
  • آماده‌باش مدیریت بحران در ۵ استان
  • آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش‌های شدید در ۵ استان طی امروز و فردا
  • فوت ۳ نفر به دلیل سیلاب در سیستان و بلوچستان
  • ۶ فوتی و مصدوم بر اثر سیلاب در استان‌های جنوبی کشور
  • جزئیاتی از جان باختن ۳ نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان | ۳ مصدوم در منطقه عسلویه | هشدارهای سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور به مردم