Web Analytics Made Easy - Statcounter

ما در زندگی با آدم‌های زیادی در ارتباط هستیم، اما آیا می‌توانیم با تمام آن‌ها ارتباط خوبی برقرار کنیم؟ افراد زیادی در اطرافمان هستند که زاویه دید متفاوتی نسبت به ما دارند، از این رو طبیعی ست که گاهی با ما مخالفت کنند. اما چگونه با چنین آدم‌هایی در ارتباط باشیم، بدون این که برایمان آزار دهنده باشند؟

ما خیلی راحت می‌توانیم از آن‌ها دور شویم، اما آیا عقب کشیدن همیشه کارساز است؟ افرادی، چون خانواده یا همکار را نمی‌توان به سادگی کنار گذاشت، از این رو این ماییم که باید شیوه درست برخورد با آن‌ها را یاد بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر شما هم افرادی آزاردهنده در اطرافتان دارید و به دنبال راهی برای برقراری ارتباطی موثر با آن‌ها هستید، ما در ادامه استراتژی‌هایی برایتان آورده ایم که به شما در این راه کمک می‌کند.

چگونه با افرادی که از آن‌ها خوشمان نمی‌آید، رفتار کنیم؟

آن‌ها را آنطور که هستند بپذیرید

واقعیت این است که قرار نیست شما هر فردی که به نوعی با زندگی تان در ارتباط است را دوست داشته باشید. اولین قدم برای این که بتوانید آدم‌های زندگی تان را آنطور که هستند قبول کنید این است که بپذیرید شما قرار نیست با آن‌ها زندگی کنید. این که شما از برخی آدم‌های اطرافتان خوشتان نمی‌آید، بدین معنی نیست که شما مشکل دارید یا این که آن‌ها آدم‌های بدی هستند. این حس ممکن است دو طرفه باشد، مهم این است که شما بتوانید با آن کنار بیایید. اگر تلاش کنید که بدون قضاوت با دیگران در ارتباط باشید، تمام حس‌های بدی که دارید نیز از بین خواهند رفت.

درگیر آدم‌های منفی گرا نشوید

ارتباط با آدم‌هایی که مدام انرژی منفی به شما می‌دهند، می‌تواند روی احساسات شما تاثیر منفی بگذارد. در واقع افرادی که شخصیت سمی دارند، می‌توانند روز آدم را خراب کنند، اما تنها زمانی که شما این اجازه را به آن‌ها بدهید. اگر چه شما قدرت کنترل رفتار‌های طرف مقابل را ندارید، اما می‌توانید روی رفتار‌های خودتان کنترل تان داشته باشید. این بدین معنی نیست که آن‌ها را نادیده بگیرید یا این که از احساسات خودتان چشم پوشی کنید، بلکه شما باید احساسات واقعی تان را درک کنید و سپس به آن‌ها اجازه عبور دهید. شما نباید با ناراحتی تان تقاص رفتار‌های اشتباه دیگران را پس دهید، پس تنها کاری که باید در این زمان‌ها انجام دهید، لبخند زدن و دور شدن است.

به جای فرد، روی رفتار او تمرکز کنید

شما باید یاد بگیرید که به تمام افراد زندگی تان احترام بگذارید و مودبانه با آن‌ها رفتار کنید. این بدین معنی نیست که اگر نظری خلاف میل تان بود آن را بپذیرید، بلکه باید روش ارتباط با دیگران را یاد بگیرید. یعنی اگر طرف مقابل تان حرفی خلاف میل شما زد یا حتی بی احترامی کرد، به جای این که او را نشانه بگیرید، روی همان رفتار او تمرکز کنید. تا می‌توانید با طرف مقابل تان مهربان، اما نسبت به موضوعی که مخالف آن هستید، محکم و سرسخت باشید. شما نباید به شخصیت او توهین کنید بلکه باید برای اصلاح رفتار اشتباه او تلاش کنید. اگر یاد بگیرید که در مواقع بحث با دیگران این رفتار را از خود نشان دهید، به جای حس منفی به آن فرد، تنها به رفتار او عکس العمل نشان می‌دهید.

چگونه با افرادی که از آن‌ها خوشمان نمی‌آید، رفتار کنیم؟

رفتار‌های دیگران را شخصی نکنید

ما آدم‌ها اغلب اوقات برای منافع خودمان کاری انجام می‌دهیم یا حرفی می‌زنیم، نه برای دیگران. از این رو، اگر رفتاری خلاف میل مان را از دیگران مشاهده کردیم، نباید آن‌ها را به خودمان نسبت دهیم. هر چه زاویه دید ما وسیع‌تر باشد، کمتر دچار سوتفاهم خواهیم شد. به جای این که یکی طرف مقابل تان بگوید و یکی شما و کار به دعوا بکشد، بهتر است که برداشت شخصی از حرف‌های طرف مقابل تان نداشته باشید. همانطور که شما برای دفاع از خود حرف‌هایی را به زبان می‌آورید، طرف مقابل تان نیز تنها برای محافظت از خود با شما مخالفت می‌کند. پس بهتر است که به جای سو برداشت از حرف‌های او، روی موضوعی که ذهن تان را درگیر کرده تمرکز کنید، نه خود یا طرف مقابل تان.

رفتار بد را با رفتار بد پاسخ ندهید

فریاد زدن یا فحش دادن به کسی که با ما بدرفتاری کرده، کار ساده‌ای است، اما اگر شما هم مانند او چنین رفتاری از خود نشان دهید، در واقع بر مشکل پیش آمده می‌افزایید. به احساسات تان اجازه ندهید که با رفتار‌های اشتباه طرف مقابل فوران کنند. وظیفه شما نیست که پاسخ رفتاری زشت او را بدهید؛ بنابراین آرام و در عین حال منطقی برخورد کنید. همین که او بی تفاوتی شما را نسبت به رفتار‌های زشت اش ببیند، برایش کافی ست.

به ارزش موضوعی که در مورد آن بحث می‌کنید، بیاندیشید

آیا زمان و توجهی که برای دیگران می‌گذارید، ارزش دارد؟ گاهی اوقات بحث کردن تنها وقت تلف کردن است و هیچ نتیجه‌ای ندارد؛ بنابراین قبل از این که وقت و انرژی تان را صرف بحث‌های بیهوده کنید، از خودتان بپرسید که آیا واقعا ارزشش را دارد؟ آیا نتیجه‌ای که در انتهای بحث خواهید گرفت برایتان ارزشمند خواهد بود؟ آیا بازنده خواهید بود یا برنده؟ بنابراین قبل از آغاز هر بحثی ابتدا به ارزش آن بیاندیشید. آنچه ارزش وقت و انرژی و اعصاب شما را ندارد، بهتر است که اصلا آغاز نشود.

چگونه با افرادی که از آن‌ها خوشمان نمی‌آید، رفتار کنیم؟

برای ارتباط با دیگران محدودیت بگذارید

شما می‌توانید برای ارتباط با اطرافیان تان محدودیت بگذارید. این که چقدر و چگونه زمان تان را با آن‌ها سپری کنید، باید تصمیم شما باشد نه دیگران. از آنجا که شما قدرت تحمل خودتان را می‌دانید، زمان تان را به گونه‌ای برنامه ریزی کنید که موجب بی حوصلگی و کلافگی تان نشود. به عنوان مثال اگر نیم ساعت با فردی بحث کردید، ۱۰ دقیقه از اتاق بیرون بروید و به خودتان تنفس بدهید. سپس با ذهن باز بار دیگر به مکالمه تان ادامه دهید.

تنهایی وارد جنگ نشوید

اگر فکر می‌کنید که ممکن است هنگام صحبت با فردی از کوره در بروید، از فردی که می‌دانید از شما حمایت می‌کند بخواهید که در این شرایط کنارتان باشد. در این مواقع، زمانی که ذهن شما خسته و کلافه ست، او می‌تواند ایده‌های خوبی را به شما منتقل کند. البته فردی که انتخاب می‌کنید نباید عصبی و زودجوش باشد. به دنبال فردی منطقی، صبور و آرام باشید که تا شرایط را به نفع شما پیش ببرد. به همراه داشتن این افراد، به شما انرژی بیشتری برای گفتگو نیز می‌دهد.

شادی شما در دستان خودتان است

هیچوقت به افراد سمی اجازه ندهید که شادی را از زندگی شما بگیرند. شما نباید تقاص کوته فکری و منفی گرایی دیگران را پس دهید، پس به جای تمرکز روی دیگران، روی خودتان زوم کنید. بد نیست گاهی با خودتان تنها شوید و به آنچه در مورد دیگران دوست ندارید، بیاندیشید. اگر بدانید که چه رفتار‌هایی از جانب دیگران شما را ناراحت می‌کند، خیلی راحت می‌توانید شرایط را کنترل کنید. خودتان را با دیگران مقایسه کنید و همیشه به یاد داشته باشید که ارزش شما بیشتر از هر کس و هر چیز دیگری ست.

منبع: / برترین هاentrepreneur

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۵۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که چهره دیگران را شیطانی می‌بیند!

گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

 

مردی که چهره دیگران را شیطانی می‌بیند! 

جلب‌توجه بازیگر گیلدخت با یک استایل شیک 


عکس احساسی و متفاوت سوسانو با دخترش 


طرز تهیه دو خورش بی‌نظیر برای روزهای بهاری 


تاریخ فروش دور جدید بلیت قطارهای مسافری 


هشدار: به این آزادراه مهم نزدیک هم نشوید 


عکسی از سفره شش کیلومتری افطار در مشهد 


ورود گردشگران به این دو مکان سیاحتی ممنوع شد 


خبر ترسناک کارشناس هواشناسی به مردم 

جبران کاهش جمعیت دنیا با ربات‌های انسان نما! 


دروغ‌های شاخداری که پدر و مادر‌ها در بچگی به ما گفتند 


ریخت‌ و ‌پاش نجومی صداوسیما برای نوروز پوچ شد! 
شمایل جدید کاخ گلستان همه را شوکه کرد! 


نرخ مالیات بر ارزش افزوده افزایش یافت


اعتراض به خانم بازیگر پس از خواندن یک دعا 


عکس حاشیه‌ساز از یک جلسه حجاب در عسلویه 


چهره شکسته شده بهزاد نبوی در یک مراسم ختم 


این دو نام را برای سلامت چشم خود به خاطر داشته باشید


 تیپ خاص و جوان‌پسند مریم کاویانی در سال نو 


عکسی از پارک قیطریه که دست به دست می‌شود 
لب‌های بزرگ و خیره‌کننده با این شگرد خارق‌العاده 

دیگر خبرها

  • مردی که چهره دیگران را شیطانی می‌بیند!
  • لاغری با یک دمنوش/ مضر و اعتیادآور هم نیست
  • آلودگی نوری در شب ریسک سکته مغزی را افزایش می دهد
  • رژیم غذایی فستینگ ریسک این بیماری خطرناک را افزایش می‌دهد
  • شناسایی یک فقره زمین خواری در استان اردبیل
  • کشف تخلف زمین‌خواری در اراضی ملی منطقه هیر
  • هنگام روزه‌داری چه زمانی ورزش کنیم؟
  • کنایه فلاحت پیشه به شورای نگهبان درباره ردصلاحیت‌ها
  • رابطه خِرَد و خوش رفتاری از نگاه امام حسن مجتبی (ع)
  • جزئیات مالیات کارگران و کارمندان در سال 1403 / سقف معافیت مالیات حقوق ۱۴۰۳ چقدر است؟