Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:42:14 GMT

صادرات 8.3 میلیارد دلار بخش معدن و صنایع معدنی

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۵۷۸۹

صادرات 8.3 میلیارد دلار بخش معدن و صنایع معدنی

تهران- ایرنا - عملکرد تجارت خارجی بخش معدن وصنایع معدنی در مدت 11 ماهه 97 نشان دهنده صادرات 51 میلیون و 770 هزار تن کالا به ارزش بیش از هشت میلیارد و 299 میلیون دلار است که نسبت به دوره مشابه از نظر وزنی 6 درصد و از نظر ارزشی سه دهم درصد کاهش داشته است.

گزارش روز پنجشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا بر پایه داده های آماری گمرک، در 11 ماهه پارسال، سهم تجارت خارجی زنجیره معدن از کل تجارت خارجی کشور، از لحاظ وزنی 49 درصد و از نظر ارزشی 21 درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** سنگ آهن بیشترین رشد صادرات
برابر آمار مورد استناد این گزارش، در 11 ماهه پارسال بیش از 6 میلیون و 942 هزار تن کنسانتره سنگ آهن به ارزش افزون بر 485.5 میلیون دلار صادر شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب 628 و 542 درصد در مقایسه با 11 ماهه 96 افزایش نشان می دهد.
همچنین در این مدت بیش از هشت میلیون و 62 هزار تن سنگ آهن دانه بندی به ارزش افزون بر 228.5 میلیون دلار صادر شد که از لحاظ وزن و ارزش در مقایسه با مدت مشابه سال 96 به ترتیب 54 و 76 درصد کاهش را ثبت کرد.

** صدور بیش از 3.8 میلیاردی زنجیره و محصولات فولادی
آمار مورد بررسی گویای آن است که در 11 ماهه سال گذشته افزون بر هشت میلیون و 445 هزار تن زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط به ارزش بیش از سه میلیارد و 821 میلیون دلار صادر شد که از نظر وزنی یک درصد و از لحاظ ارزشی 17 درصد رشد نشان می دهد.

** صادرات دیگر اقلام معدن و صنایع معدنی با ارزش 1.2 میلیاردی
صادرات سایر معدن وصنایع معدنی در دوره مورد بررسی، افزون بر هشت میلیون و 808 هزار تن شد که ارزش آن بالغ بر یک میلیارد و 255 میلیون دلار بود و در مقایسه با 11 ماهه سال 96 از نظر وزنی 18 و از لحاظ ارزشی 15 درصد رشد نشان می دهد.

** رشد 33 درصدی صادرات صنایع فلزی
آمار تجارت خارجی در دوره 11 ماهه 97 نشان می دهد بالغ بر 178.4 هزار تن صادرات صنایع فلزی انجام شد که ارزش آن بیش از 278 میلیون دلار بود که در مقایسه با 11 ماهه 96 از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب 33 و 29 درصد افزایش داشت.

** صادرات 65.9 میلیون دلاری انواع فرو
صادرات انواع فرو آلیاژهای آهنی در 11 ماهه 97 به وزن 44.7 هزار تن به ارزش بیش از 65.9 میلیون دلار بود که از نظر وزن و ارزش به ترتیب 67 و 44 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشت.

** صدور بیش از 299 هزار تن زنجیره کروم
برپایه آمار تجارت خارجی مورد بررسی در 11 ماهه 97 زنجیره کروم صادراتی به رقم 299.1 هزار تن به ارزش بیش از 50.6 میلیون دلار رسید که در مقایسه با دوره مشابه در سال 96 از نظر وزن و ارزش به ترتیب 2 درصد کاهش و 9 درصد افزایش نشان می دهد.
به گزارش ایرنا، در 10 ماهه 97 بالغ بر 20 میلیون و 279 هزار تن مواد معدنی به ارزش یک میلیارد و 178 میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد که از لحاظ وزن و ارزش نسبت به دوره مشابه پارسال کاهش داشته است.
برپایه داده های آماری گمرک ایران در 10 ماهه 96 بالغ بر 24 میلیون و 160 هزار تن مواد معدنی به ارزش یک میلیارد و 771 میلیون دلار صادر شده بود.
صادرات مواد معدنی در 10 ماهه 97 نسبت به مدت مشابه در سال 96 از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 16 و 34 درصد کاهش نشان می دهد.
اقتصام** 1559

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تجارت خارجي بخش معدن وصنايع معدني 11 ماهه 97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۵۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

نقره جزو فلزات گرانبها و صنعتی در جهان محسوب می‌شود کاربرد صنعتی این فلز از تمام فلزات دیگر بیشتر است دلیل اصلی صنعتی شدن نقره ویژگی رسانایی بالای آن است. گفتنی است بیشترین تقاضا و خرید برای نقره از طرف صنایع مهم مانند صنایع مرتبط با پنل‌های خورشیدی، پزشکی، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و… انجام می‌گیرد.

تفاوت قیمت نقره ۹۹۹ با ۹۲۵

به طور کلی آلیاژ نقره ۹۲۵ به این معنا است که ۹۲٫۵ درصد آن فلز خالص و ۷٫۵ درصد مابقی آن فلزات دیگر می‌باشد، این ناخالصی برای استحکام و جلوگیری از باقی ماندن لکه بر روی نقره جات بکار می‌رود. ۷٫۵ درصد ناخالص را فلزاتی مانند مس، ژرمانیوم، روی، پلاتین، سیلیکون و بور تشکیل می‌دهند.

قیمت اونس نقره

قیمت لحظه‌ای: ۲۷.۳۴۶۵ دلار

بیشترین: ۲۷.۴۸۵۵ دلار

کمترین: ۲۷.۱۶۰۵ دلار

تغییر روزانه: ۰.۰۹۴ دلار

تغییر هفتگی: ۳.۲۸ درصد کاهش

تغییر ماهانه: ۱۰.۸۶ درصد کاهش

تغییر سه ماهه: ۱۹.۵۱ درصد کاهش

تغییر شش ماهه: ۱۹.۶۸ درصد کاهش

تغییر یکساله: ۱۰.۲۶ درصد کاهش

قیمت اونس پلاتین

قیمت لحظه‌ای: ۹۲۴.۵۵ دلار

بیشترین: ۹۲۵.۸۵ دلار

کمترین: ۹۱۹.۱ دلار

تغییر روزانه: ۱۱ دلار

تغییر هفتگی: ۳.۰۳ درصد کاهش

تغییر ماهانه: ۰.۹۲ درصد کاهش

تغییر سه ماهه: ۲.۹۹ درصد کاهش

تغییر شش ماهه: ۱.۲۶ درصد کاهش

تغییر یکساله: ۱۶. درصد کاهش

قیمت اونس پالادیوم

قیمت لحظه‌ای: ۱,۰۳۶.۷۸ دلار

بیشترین: ۱,۰۳۷.۰۳ دلار

کمترین: ۱,۰۲۳.۷۷ دلار

تغییر روزانه: ۱۰.۲۵ دلار

تغییر هفتگی: ۰.۰۲ درصد افزایش

تغییر ماهانه: ۲.۳۴ درصد افزایش

تغییر سه ماهه: ۹.۶۷ درصد افزایش

تغییر شش ماهه: ۸.۴۱ درصد افزایش

تغییر یکساله: ۲۹.۹۸ درصد افزایش

منبع: سیلوا

tags # قیمت طلا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • حمل ۴۰ درصد از کالای استان یزد مربوط به مصالح معدنی است
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی