Web Analytics Made Easy - Statcounter

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) درباره اعمال تعرفه‌های آمریکا بر روی ۲۵۰ میلیارد دلار از کالا‌های چینی هشدار داد و گفت: حتی در صورت دستیابی به یک توافق میان واشنگتن و پکن برای پایان جنگ تجاری میان دو کشور، این تعرفه‌ها به این زودی‌ها برداشته نخواهند شد.

او در این خصوص گفت: ما درباره حذف تعرفه‌ها صحبت نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما درباره باقی ماندن آن‌ها برای یک مدت طولانی صحبت می‌کنیم؛ زیرا باید از پایبندی چینی‌ها به توافق اطمینان حاصل کنیم.

مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین از هفته آینده آغاز خواهد شد و مقامات چینی خواستار برداشته شدن کامل تعرفه‌های آمریکایی به عنوان بخشی از یک توافق برای پایان دادن به جنگ تجاری میان دو کشور هستند.

دونالد ترامپ پیشتر اعلام کرده بود «رابرت لایتیزر» مذاکره کننده ارشد آمریکا به همراه «استیون منوچین» وزیر خزانه داری این کشور این هفته آمریکا را به مقصد پکن ترک خواهند کرد.

از ژوئیه سال ۲۰۱۸، آمریکا تعرفه‌هایی را بر روی ۲۵۰ میلیارد دلار از کالا‌های چینی اعمال کرده است. چین هم برای مقابله به مثل، تعرفه‌هایی را بر روی کالا‌های آمریکایی به ارزش ۱۱۰ میلیارد دلار اعمال کرده است. جنگ تجاری ۸ ماهه میان دو اقتصاد جهان باعث افزایش هزینه‌ها شده، بازار‌های مالی را ملتهب کرده و صادرات کشاورزی آمریکا را هم کاهش داده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دلار واشنگتن پکن جنگ چین جهان کشاورزی چین ترامپ تعرفه های آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۵۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: اسرائیل باید جنگ غزه را پایان دهد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا که در دوران خود حمایت‌های بی‌شائبه‌ای را از رژیم صهیونیستی انجام داد، بیان کرد که اسرائیل باید جنگ غزه را پایان دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ترامپ نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا، به یک روزنامه صهیونیستی گفت که او همان واکنشی را که اسرائیل پس از حمله حماس در 7 اکتبر انجام داد، نشان می‌داد.

وی با اینحال تاکید کرد که اسرائیل در حال از دست دادن حمایت بین‌المللی است و باید جنگ خود را علیه حماس در غزه به پایان برساند.

ترامپ گفت که کشتار حماس در جنوب اسرائیل "یکی از غم انگیزترین چیزهایی بود که تا به حال دیده‌ام".

ترامپ با ادعای اینکه عملیات حماس در 7 اکتبر یکی از غم انگیزترین چیزهایی بود که تا به حال دیده است، اضافه کرد: باید به جنگ خود پایان دهید. شما باید آن را تمام کنید، باید آن را انجام دهید.

تکرار ادعای ترامپ: می‌توانم از وقوع جنگ جهانی سوم جلوگیری کنم

رژیم صهیونیستی می‌گوید تا زمانی که حماس نابود نشود و اسرایش در غزه آزاد نشوند، حملاتش ادامه خواهد داشت.

برنامه رژیم صهیونیستی برای تجاوز به شهر رفح در جنوب غزه، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند، باعث ایجاد شکاف با دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شده است. بایدن اعتقاد دارد که انجام این کار یک اشتباه است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه پس از خودداری ایالات متحده از وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای آتش بس در غزه، گفت که هیات اسرائیلی را برای گفتگو در مورد عملیات برنامه ریزی شده رفح به واشنگتن اعزام نمی‌کند.

به گفته مقامات بهداشتی غزه، از 7 اکتبر حملات رژیم صهیونیستی به غزه بیش از 32 هزار فلسطینی در غزه به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه دو فرد مرتبط با شبکه‌های رسانه‌ای حامی حماس
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • ۱۰ چالش کلیدی میان چین و آمریکا در ۲۰۲۴
  • نخستین جت پهن پیکر چینی در راه است!
  • نشست دوجانبه مقامات طالبان و پاکستان
  • انگلیس کاردار چین را فراخواند
  • وزیر نفت پاکستان : قاطعانه دنبال دریافت معافیت تحریمی ایران از آمریکا هستیم
  • ترامپ: اسرائیل باید جنگ غزه را پایان دهد
  • تحریم‌ های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین