Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@11:31:09 GMT

رشد ۱۰ درصدی حضور مسافران نوروزی در استان تهران

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۵۹۴۵

رشد ۱۰ درصدی حضور مسافران نوروزی در استان تهران

به گزارش خبرنگار مهر، دلاور بزرگ نیا بعد از ظهر پنج شنبه و در حاشیه بازدید پایگاه‌های امداد و نجات مستقر در آزادراه تهران- قم طی سخنانی در جمع خبرنگاران حوزه فرهنگی- تاریخی، طبیعت گردی و… استان تهران را بی نظیر خواند و گفت: در حوزه گردشگری سلامت نیز استان تهران سرآمد است.

وی با بیان این که قریب به ۳۰ واحد بوم گردی در استان تهران فعال است، گفت: این مراکز در دل طبیعت و روستاهای استان تهران مستقر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران گفت: شهرداری تهران نیز امسال در گردشگری شهری اقدامات خوبی داشته است و تورهای گردشگری با همکاری با میراث فرهنگی و بخش خصوصی با قیمت ارزان راه اندازی شده است، که می‌تواند علایق گردشگران در استان تهران را ارضا می‌کند.

بزرگ نیا با بیان این که با بیان این که گزارش‌های رسیده از هتل‌های استان تهران حاکی از رشد حداقل ۱۰ درصدی مسافران نوروزی در این استان است، افزود: نوروزگاه هایی توسط معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان تهران در قریب به ۱۰ پایگاه برای ایجاد محیطی شاد در تهران راه اندازی شده است.

وی گفت: تهران بسیار دیدنی است و می‌تواند مقصد خوبی برای گردشگری باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران با بیان این که بیش از ۱۲ اثر گردشگری در استان تهران در سال ۹۷ به ثبت رسیده است، گفت: برخی از آثار تاریخی ملک شخصی است، که ما اصرار داریم، که تغییرات در این بناها و تعمیرات در آنها با تهیه نقشه فنی مناسب و نظارت میراث رخ دهد و به تاریخ این معماری صدمه نخورد و ما در مالکیت دخالتی نداریم و مزاحمتی نخواهیم داشت و صرفاً در پی حفظ هویت این معماری‌ها هستیم.

بزرگ نیا علاقه به احیای بناهای تاریخی و استفاده در خور شأن از این بناها را قابل توجه دانست و گفت: گردشگری فرهنگی- تاریخی تهران در حال رونق است و این رونق طی یک سال آینده در تهران مشهود خواهد بود.

وی افزود: تهران زودتر از زمانی که انتظار داشتیم، از معبر مسافرین به مقصد گردشگری تبدیل خواهد شد.

کد خبر 4568274

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی استان تهران مسافران نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۵۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ ولی جهانی گفت: از آغاز سفر‌های نوروزی تاکنون، هزار گردشگر خارجی از کشور‌های مختلف به گیلان وارد شدند و از اماکن تفریحی، طبیعی و تاریخی استان دیدن کردند.

وی از افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: شهر‌های آستارا، رشت، لاهیجان، فومن و بندرانزلی به ترتیب بیشترین سفر گردشگران خارجی به استان را داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: تخت‌های واحد‌های اقامتی گیلان در طول سفر‌های نوروزی امسال ۱۰۰ درصد استفاده شد که این امر نشان دهنده استقبال مسافران داخلی و خارجی از سفر به گیلان است.

وی با بیان اینکه استان گیلان از حدود ۲ سال گذشته به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کشور قرار گرفته است، اضافه کرد: تقویت زیرساخت‌های گردشگری، افزایش موزه‌های تخصصی، مرمت بنا‌های تاریخی و برگزاری جشنواره‌های مختلف در طول سال در افزایش سفر گردشگران به گیلان تاثیر بسزایی دارد.

دیگر خبرها

  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • نمای عمارت منصوب به فخرالدوله به حالت اولیه برگشت
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی