Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@10:30:12 GMT

26 هزار کودک بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی قرار دارد

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۶۳۲۶

26 هزار کودک بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی قرار دارد

به گزارش ایرنا، وحید قبادی دانا عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از شیرخوارگاه حضرت رقیه (س) اظهار داشت: از این تعداد 10 هزار کودک در مراکز تحت پوشش بهزیستی و 16 هزار کودک نیز در خانواده‌های جایگزین نگهداری می‌ شوند.
وی در مورد دسته بندی و ارایه خدمات به کودکان بد سرپرست و بی سرپرست تصریح کرد: در این گروه، اکنون فرزندان مجهول الهویه و فرزندان با هویت از خدمات سازمان بهزیستی بهره مند می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قبادی دانا ادامه داد: کودکانی که در خیابان ها یا بیمارستان ها شناسایی شده و به دلیل شرایط سنی هویت نامعلومی دارند توسط نیروی انتظامی معرفی و برای پذیرش در بهزیستی به مراجع قضایی ارجاع می شوند.
وی در ادامه از افزایش 27 درصدی مستمری بگیران بهزیستی نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر در حدود 5 میلیون و 800 هزار نفر در قالب یک میلیون و 50 هزار خانوار در کشور از سازمان بهزیستی مستمری دریافت می کنند.
رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه امسال تمام یارانه‌ افراد تحت پوشش این نهاد پرداخت شده است، افزود: یارانه مراکز شبانه روزی در حوزه توانبخشی اعم از معلولین جسمی حرکتی، ذهنی، بیماران مزمن روانی با تعرفه سال 97 در بهمن ماه و اسفند ماه پرداخت شد.
وی با بیان اینکه افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی کشور از اولویت های این سازمان به شمار می رود، گفت: در سال 98 در نظر داریم تا مستمری مددجویان را 20 درصد افزایش دهیم.
رئیس سازمان بهزیستی کشور پیشگیری از معلولیت‌ها به ویژه ژنتیکی را بسیار مهم دانست و بیان کرد: اجباری شدن غربالگری زوج‌های جوان، تقویت مراکز مشاوره ژنتیک و نیز رایگان بودن آزمایش‌های ژنتیکی برای جامعه هدف سازمان بهزیستی و کمیته امداد گام‌هایی در این جهت است که در امسال اجرایی می شود.
1970/6003
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 بهزیستی خانواده شبانه روزی کمیته امداد کودکان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۶۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی اسلامی به مناسبت هفته سلامت، با اشاره به شعار روز بهداشت جهانی با عنوان "سلامت من، حق من" افزود: سازمان بهداشت جهانی اهداف نظام‌های سلامت را در سه سطح «توسعه پوشش جمعیتی»، «توسعه خدمات در تعهد» و «افزایش محافظت مالی» تعریف کرده است و در بخش درمان تأمین‌اجتماعی، هر سه این سطوح مورد توجه قرار گرفته و جزو وظایف قانونی این سازمان به شمار می‌رود.

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی اظهار کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی تمام ظرفیت خود را برای «توسعه پوشش جمعیتی بیمه‌شدگان» به کار برده است، به‌طوری‌که درحال حاضر بیش از نیمی از جمعیت کشور یعنی بیش از ۴۷ میلیون نفر، زیر پوشش خدمات درمانی بیمه تأمین‌اجتماعی در دو بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم قرار دارند.

اسلامی تصریح کرد: سطح دوم که «توسعه خدمات در تعهد» است، مسئله‌ای است که همه ساله به‌طور مستمر در سازمان تأمین‌اجتماعی پیگیری می‌شود و خدمات درمانی چه در حوزه درمان مستقیم و نیز درمان غیرمستقیم هر سال بر اساس بسته خدمات تعیین شده از سوی شورای عالی بیمه، بسط و توسعه می‌یابد و به‌طور مشخص داروهای جدید طبق سازوکار موجود تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به سطح سوم اهداف سازمان بهداشت جهانی مبنی بر «افزایش محافظت مالی»، افزود: این مسئله نیز از طریق افزایش بودجه کلان بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی تحقق می‌یابد. بودجه سازمان و بخش درمان همه ساله روندی رو به رشد دارد. سال گذشته بودجه درمان ۱۱۵۳هزار میلیارد ریال بود و این میزان در سال جاری به ۱۵۹۴ هزارمیلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: برای افزایش عمق محافظت مالی از افراد بیمه‌شده در برابر هزینه‌های نامتعارف درمانی، سازمان متبوع علاوه بر ارائه خدمات درمانی رایگان در شبکه گسترده مراکز درمانی ملکی، در درمان غیرمستقیم با همه مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی و نیز اکثریت مراکز درمانی خصوصی، قرارداد خرید خدمت و همکاری دارد.

اسلامی اظهار کرد: از سوی دیگر در صورت مراجعه بیمه‌شدگان به مراکز درمانی بستری غیرطرف قرارداد، هزینه درمان آن‌ها بر اساس تعرفه رسمی دولتی، از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود. به‌علاوه در خصوص بسته خدمات تحت پوشش، طبق روال موجود تمامی خدماتی که با تأیید تولیت نظام سلامت به تصویب شورای عالی بیمه می‌رسد، در پوشش خدمات مورد تعهد سازمان قرار دارد و در شهرهای فاقد بیمارستان ملکی هزینه درمان بخش بستری بیمه‌شدگان به‌صورت کامل و بدون کسر فرانشیز پرداخت شده است. همچنین هزینه درمان سالمندان بالای ۶۵ سال سن نیز به‌طور ۱۰۰ درصد در بخش بستری دولتی دانشگاهی از سوی سازمان پرداخت می‌شود.

وی گستره ارائه خدمات درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی را بسیار وسیع دانست و افزود: ارائه خدمات کلینیکی، پاراکلینیکی و بیمارستانی، انجام اعمال تشخیص و معاینات طبی و معاینات قبل، حین و بعد از زایمان، فیزیوتراپی و وسایل کمک پزشکی (اروتز و پروتز) در تعهد سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارد.

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی تصریح کرد: همچنین ۹۰ درصد داروهای بیماران مبتلا به MS و ۱۰۰ درصد خدمات رادیوتراپی و شیمی‌درمانی در تعهد سازمان قرار گرفته است. از سوی دیگر، پرداخت ۱۰۰ درصد هزینه بیمه‌شدگان فوت شده در مراکز درمانی و بیمه شدگان بستری در بخش‌های ICU، NICU  و RCU  (بخش مراقبت‌های ویژه، نوزادان و ریوی) که به دستگاه تنفس‌دهنده مکانیکی وصل شوند، در تعهد سازمان قرار دارد.

اسلامی با بیان اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای کشور، بزرگ‌ترین خریدار خدمات درمانی و دومین تولیدکننده خدمات درمانی پس از وزارت بهداشت است، تصریح کرد: درحال حاضر بیش از ۴۷  هزار نفر نیروی انسانی در بخش درمان سازمان مشغول به فعالیت هستند. همچنین سازمان دارای ۴۰۶ مرکز درمانی ملکی شامل ۷۹ بیمارستان و ۵ دی‌کلینیک ملکی با بیش از ۱۱هزار تخت فعال بیمارستانی و ۳۲۲ مرکز درمانی سرپایی است.

وی افزود: در بخش درمان غیرمستقیم نیز سازمان تأمین‌اجتماعی با ۱۲۴۸ بیمارستان و ۳۰۸۸ مرکز درمانگاه، ۱۷ هزار و ۴۲ پاراکلینیک، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی و پزشک مستقل طرف‌قرارداد است و خدمات درمانی مورد نیاز بیش از نیمی از جمعیت کشور را تأمین می‌کند.

وی گفت: پرداخت هزینه سفر بیمارانی که از مراکز درمانی شهرستان‌ها به سایر مراکز درمانی استان‌ها یا تهران اعزام می‌شوند نیز در تعهد سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارد.

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی رایگان بودن درمان و عمل‌های جراحی دارای هزینه گران را در مراکز ملکی یکی از مهم‌ترین خدمات تأمین‌اجتماعی برشمرد و اظهار کرد: انجام انواع اعمال جراحی رایج، جراحی تومورها، آسیب‌های ستون فقرات، تعویض مفصل ران و زانو و غیره که هزینه‌های بالایی دارد، به طور رایگان در مراکز ملکی تأمین‌اجتماعی برای بیمه‌شدگان این سازمان انجام می‌شود.

اسلامی گفت: همچنین عمل‌های جراحی قلب و عروق، آنژیوپلاستی و گذاشتن استنت قلبی، کارگذاری پیس‌میکرهای قلبی، آنوریسم‌ها (رگ‌برآمدگی) با Coil گذاری و نیز استفاده از استنت‌های مغزی زیر پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی قرار داشته و این عمل‌ها در مراکز ملکی سازمان نیز به صورت ۱۰۰ درصد رایگان انجام می‌شود.

وی هزینه‌های شیمی درمانی و رادیوتراپی را نیز زیر پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی برشمرد و اظهار کرد: همچنین هزینه درمان بیماران وصل به ونتیلاتور(دستگاه تنفس مصنوعی) که به طور طولانی باید در بخش‌های ویژه بستری باشند، زیر پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی قرار دارد.

معاون درمان سازمان تامین‌اجتماعی ضمن بیان اینکه بسیاری از داروهای مصرفی بیماران از طریق بیمه ارائه می‌شود، اعلام کرد: هزینه داروهای گران‌قیمت بیماران خاص مانند دیالیزی، تالاسمی، هموفیلی، سرطان، MS، بیماری‌های ژنتیکی، پیوند اعضا و بسیاری از این قبیل داروها به صورت ۱۰۰ درصد و برخی به صورت ۹۰ درصد از طریق سازمان تأمین‌اجتماعی تقبل می‌شود.

وی گفت: بیماران خاص دیالیزی، تالاسمی و هموفیلی که زیر پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی قرار دارند، خدمات درمانی آن‌ها مانند دارو، خدمات پاراکلینیکی از جمله آزمایش، تصویربرداری و غیره و نیز خدمات بستری علاوه بر مراکز درمانی ملکی سازمان در مراکز دولتی نیز به‌صورت کاملاً رایگان ارائه می‌شود.

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی اظهار کرد: همچنین خدمات گران‌قیمت مانند رادیوتراپی، شیمی درمانی، آزمایش‌های تشخیصی پیش از تولد بیماران خاص  در مراکز دولتی به صورت رایگان ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر نقش مهم پیشگیری و سبک زندگی سالم در تأمین سلامت آحاد جامعه؛ راهبرد کلی بخش درمان سازمان را همراهی و همگرایی با سیاست‌های وزارت بهداشت در جهت غربالگری بیماری‌های فشارخون و دیابت و صعب‌العلاج مانند سرطان‌ها در بین جمعیت تحت پوشش اعلام کرد و بر ادامه و گسترش برنامه‌های پیشگیری و غربالگری بیماری‌های مذکور در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ملکی این سازمان در سال جاری خبر داد.

اسلامی با تأکید براین‌که فراهم آوردن امنیت خاطر بیمه‌شدگان، رسالت اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی است، تصریح کرد: ارائه خدمات درمانی از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی به نیمی از جمعیت کشور، نشانگر نقش بی‌بدیل این سازمان در عرصه رفاه اجتماعی و تأمین سلامت بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چه شد؟
  • اوتیسم؛ بیماری ناشناخته و بدون درمان!
  • اوتیسم؛ اختلالی که ناشناخته ماند
  • ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر زیر پوشش بهزیستی آذربایجان‌غربی
  • جزئیات واریز ۲ میلیون تومانی برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد
  • ۴ هزار جوان ۱۸ ساله در آرزوی مستقل شدن هستند