Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، یعقوب مهندس مدیرکل دامپزشکی استان فارس گفت: همزمان با ایام نوروز وبا توجه به افزایش تقاضا برای تامین فرآورده‌های خام دامی و ورود میهمانان و مسافران نورزی و نقش نظارت‌های بهداشتی در تأمین امنیت غذایی مردم، طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی از ۲۵ اسفند آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۴۲ گروه ثابت و سیار بازرسی بهداشتی را انجام می‌دهند، افزود: از ابتدای امسال، بیش از ۹۶ هزار و ۵۵۰ مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان انجام شده و ۳۸۷ متخلف حوزه سلامت و امنیت غذایی به مراجع قضایی معرفی شده است.

مهندس تصریح کرد: بر اساس این بازرسی‌ها نزدیک به ۱۹۳ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی و تاریخ منقضی ضبط و معدوم سازی شده است.

وی بیان کرد: شهروندان مواد خام دامی مورد نیاز اعم از گوشت، مرغ و ماهی را از مراکز معتبر مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه و در هنگام خرید به مهر و لیبل دامپزشکی برروی لاشه‌ها توجه کنند.

 مدیرکل دامپزشکی استان فارس اظهار داشت: شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف بهداشتی در فرآورده‌های خام دامی را با شماره تلفن پیامگیر ۱۵۱۲ و شماره سامانه پیامکی ۳۰۰۰۲۷۹۲ گزارش نمایند دهند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.
انتهای پیام/م

اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز ۹۸

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی نوروز 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۶۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ پاسدار حسین حیاتی در رزمایش واکسیناسیون طرح شهید زاهدی در دهستان فامور از بخش جره و بالاده کازرون بیان داشت: رزمایش ۲۵۰ هزار دام در استان فارس به نام طرح شهید زاهدی برگزار شد.

فرمانده سپاه شهرستان کازرون با بیان اینکه امروزه بخش دامپروری یکی از مشاغل مهم و تأثیرگذار در اقتصاد ملی است، افزود: رزمایش جهاد دامپزشکی استان فارس به مدت دو هفته با مشارکت بسیج مهندسین جامعه کشاورزی، بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی و اداره دامپزشکی برگزار شد.

سرهنگ حیاتی تصریح کرد: شهرستان کازرون در رزمایش طرح شهید زاهدی با واکسیناسیون بیش از ۲۵ هزار رأس دام فعالیت داشته است.

وی با بیان اینکه امنیت غذایی، تولید محصولات دامی سالم و کاهش هزینه‌های تولید از مهم‌ترین ویژگی‌های واکسیناسیون در سطح شهرستان است، اذعان داشت: خدمات بسیج مهندسین جامعه کشاورزی، بسیج دانشجویی و اداره دامپزشکی در راستای خدمات به جامع بزرگ عشایری بخصوص خدمت در مناطق کم برخوردار صورت می‌گیرد.

حیاتی با بیان اینکه برگزاری اردوهای جهادی در چارچوب گام دوم انقلاب اسلامی طبق فرمایش مقام معظم رهبری انجام می‌گیرد، افزود: از جمله اقدامات پیشگیرانه مجموعه دامپزشکی در راستای مقابله با شیوع بیماری‌های دامی در واقع واکسیناسیون و رصد و پایش بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که در حراست از سرمایه‌های دامی، بهداشت جامعه و امنیت غذایی نقش سازنده‌ای دارد.

امنیت غذایی کشور در گروه سلامت مواد غذایی است

مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون نیز گفت: امروز تأمین امنیت غذایی و سلامت شهروندان در گرو سلامت مواد غذایی آنها بوده که واکسیناسیون دام و طیور در سلامت فرآورده‌های گوشتی و در نتیجه سلامت شهروندان نقش بسزایی دارد.

محمدجعفر شفیعی هدف از رزمایش را حفظ سرمایه‌های دامی و امنیت غذایی شهروندان دانست و افزود: واکسیناسیون به موقع دام و طیور یکی از عوامل مؤثر در کاهش بیماری‌ها و پیشگیری با برخی بیماری‌ها است که در طول سال در مناطق مختلف شهرستان انجام می‌گیرد.

شفیعی با اشاره به اینکه فعالان مجموعه دامپزشکی و مهندسین علوم دامی در حقیقت سربازان گمنام عرصه سلامت هستند که در کاهش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند، خاطر نشان کرد: بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون و دامپزشکی همه ساله فعالیت گسترده‌ای را در زمینه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام انجام می‌دهد که در این راستا در وهله نخست واکسیناسیون دام و طیور و به دنبال آن پایش و مراقبت بیماری‌ها در جمعیت‌های دامی در سطح شهرستان است.

وی گفت: رزمایش ملی جهاد دامپزشکی در سطح گسترده در خردادماه سال جاری نیز با توجه به پتانسیل و ظرفیت شهرستان در مناطق محروم کازرون انجام خواهد گرفت.

کد خبر 6087063

دیگر خبرها

  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • توزیع مدل خاصی از قلیان تحت نظارت وزارت بهداشت | دسترسی به قلیان اکسیژن در این ۱۰ استان
  • قریب به ۸تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در شهرستان زاهدان معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند
  • بیش از ۷ هزار کیلوگرم فرآورده دامی در گیلان از چرخه مصرف خارج شد
  • بررسی گواهی بهداشتی بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ محموله دام و طیور در طبس