Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: امسال کمپین اطلاع رسانی سلامت نوروزی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سرآسر کشور با شعار " سلامت همه آفاق در سلامت توست، نوروزتان سلامت" برگزار و تا روز ۱۷ فروردین ۹۸ نیز ادامه خواهد داشت.

کیانوش جهانپور در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، اظهار داشت: چهارشنبه آخر سال، خسارات و مخاطرات زیادی برای نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها به همراه دارد بنابراین اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و فرهنگسازی در خصوص کاهش عوارض و زیان‌های حواشی این آیین ایرانی، مهم و اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در کمپین اطلاع رسانی سلامت نوروزی باید از خدمات بهداشتی و درمانی قابل ارائه و مراکز ارائه دهنده خدمات با استفاده از ابزار‌های مختلف، به منظور تسهیل در دسترسی مسافران نوروزی و مردم به خدمات بهداشتی و درمانی، اطلاع رسانی شود البته در کنار آن، به موضوعاتی مانند فرهنگسازی سلامت در بهبود تغذیه جامعه و اطلاع رسانی در حوزه بهداشت محیط و رعایت اصول بهداشتی واحد‌های بهداشتی و اماکن عمومی و دسترسی مسافران به منابع و مراجع برای ارائه پیشنهادات، انتقادات و شکایات و اخذ مشاوره و راهنمایی، توجه ویژه شود.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت ظرفیت بسیار بزرگ و مناسبی جهت ارتباط با مردم و پیگیری مشکلات آن‌ها در حوزه بهداشت محیط، دارو و مشکلات مراکز درمانی، اورژانس‌های بیمارستانی و همچنین اورژانس پیش بیمارستانی است که بنظر می‌رسد آشنایی مردم با این سامانه هنوز هم در حد انتظار نیست.

جهانپور با بیان اینکه بخشی از مردم از گستره خدمات سامانه ۱۹۰ آگاهی کاملی ندارند، افزود: در این سامانه علاوه بر پیگیری مشکلات بهداشتی و دارویی، دسترسی به داروخانه‌ها و دارو‌های کمیاب نیز امکان پذیر است که در استان‌ها باید با استفاده از ابزار‌های مختلف از جمله صدا و سیمای استانی، جراید، خبرگزاری ها، فضای مجازی و رسانه‌های مختلف نسبت به معرفی بیشتر آن اقدام کرد.

وی یادآور شد: در طول ایام نوروز، علاوه بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم و مسافران، باید تلاش کنیم که صحنه‌های زیبا و ماندگار خدمات ارزشمند همکاران خودمان در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه بهداشت محیط، اورژانس‌های بیمارستانی و پیش بیمارستانی و پرسنل بهداشتی و درمانی را به تصویر بکشیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نوروز پزشکی وزارت بهداشت مسافران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۶۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت رسانی هلال‌ احمر مازندران به حدود ۴۰۰ هزار مسافر نوروزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  غلامعلی فخاری از خدمت رسانی جوانان هلال‌ احمر به ۴۰۰ هزار گردشگر و مسافر نوروزی در قالب بیست و چهارمین طرح ملی خدمات بشردوستانه خبرداد.

او با بیان اینکه بیست و چهارمین طرح خدمات بشردوستانه هلال‌احمر با حضور بیش از ۳۰۰۰ نفر روز از جوانان با نشاط و مجرب عضو هلال‌احمر مازندران در قالب ۱۷ پست و ۴۴ تیم سحاب در حال اجرا می‌باشد گفت: در این طرح که به موازات امداد و نجات نوروزی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ آغاز و تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت جوانان هلال‌احمر مازندران با برنامه‌های متنوع و مطابق با دستورالعمل‌های ملی، خدمات موردنیاز مسافرین و میهمانان نوروزی مازندران را ارائه می کنند.

مدیر عامل هلال‌ احمر مازندران افزود: هدف‌نهایی در این طرح کاهش سوانح و حوادث از طریق هشدار و اطلاع رسانی و همچنین ترویج فرهنگ هلال‌احمر یعنی صلح و بشردوستی است.

فخاری با بیان اینکه تا روز هفتم فروردین ۱۴۰۳ قریب به ۴۰۰ هزار نفر با مراجعه به پست‌های این طرح خدمات لازم را دریافت کردند، گفت: اطلاع رسانی قبل از سفر، اطلاع رسانی نقاط حادثه خیز، کنترل و آموزش فشارخون، پویش بهرفت (بهبود رفتار‌های ترافیکی)، خیمه‌های نماز، توزیع بسته‌های فرهنگی و اطلاع رسانی، خدمات فضاری دوستدار کودک، آموزش کمک‌های اولیه، توزیع بسته‌های افطار و برپایی غرفه طرح یاس از جمله برنامه‌های متنوعی است که در قالب آن خدمات موردنیاز به گردشگران و مسافرین نوروزی ارائه می‌ شود.

دیگر خبرها

  • سامانه ۱۳۷ برای خدمت رسانی به معلولین فعال است+فیلم
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ گروه بازرسی بهداشتی در نوروز در خراسان رضوی
  • انجام ۱۸۲ هزار مأموریت اورژانس در طرح سلامت نوروزی
  • خدمت رسانی هلال‌ احمر مازندران به حدود ۴۰۰ هزار مسافر نوروزی
  • بازدید وزیر بهداشت از اورژانس عوارضی قم تهران و یک مجتمع بیمارستانی
  • ایستگاه سلامت اورژانس۱۱۵سروآباد آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروز
  • ارائه بیش از ۱۱۱ هزار خدمت دارویی،‌ درمانی و توانبخشی به هموطنان
  • مشارکت‌محوری و مردمی‌سازی به دنبال توزیع عادلانه ثروت در نظام سلامت است
  • خدمت رسانی به بیش از ۴ هزار بیمار در مراکز خدمات جامع سلامت داراب
  • فعالیت ۲۴۳ مرکز خدمات جامع سلامت طی ایام نوروز در فارس