Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان؛ نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در دیدار مدیرکل و کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان، در نخستین روز سال ۹۸ که در بیت ایشان انجام شد، ضمن تبریک سال نو گفت: خدا را شکر وضعیت گردشگری در لرستان مناسب است و مدت اقامت مردم افزایش پیدا کرده که قطعاً مردم استان از بستر فراهم شده برای رونق گردشگری استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله سید احمد میرعمادی افزود: لرستان واقعاً مناطق گردشگری بکر زیادی دارد و هرچه بیشتر زیر ساخت‌ها را فراهم و این مناطق را معرفی کنیم، گردشگران بیشتری جذب می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه جاذبه‌های گردشگری لرستان بکر است و معرفی آنها به افکار عمومی ضرورت فراوان دارد، تصریح کرد: بکر بودن ظرفیت‌های گردشگری لرستان مزیتی مهم نسبت به سایر استان‌ها است و فرصت مناسبی برای رونق صنعت توریسسم به شمار می‌رود که با توجه به این مزیت‌ها و ویژگی‌های دیگر که گردشگری لرستان دارد، با ایجاد زیرساخت‌ها و معرفی آنها می‌توان به رونق اشتغال و اقتصاد مردم کمک شایان کرد.

آیت الله میرعمادی مشارکت مردم در امر رونق گردشگری و بهره مندی از سود حاصل از آن را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: گردشگری نباید حالت حاکمیتی پیدا کند؛ بلکه باید وجهه مردمی داشته باشد و مردم خودشان صنعت گردشگری را اداره کنند و پذیرای گردشگران و مسافران باشند.

وی افزود: دولت باید زیرساخت‌ها را فراهم کند و دستگاه‌های حاکمیتی نظارت و سیاستگذاری نمایند که مشکلی به وجود نیاید.

کد خبر 4573426

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در لرستان خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۶۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۶ میلیون گردشگر خارجی به ایران آمدند

علی اصغر شالبافیان گفت: ۶ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۷۵۵ نفر گردشگر ورودی به کشور در سال ۱۴۰۲ داشته‌ایم. در سال ۱۴۰۱ این آمار حدود ۴ میلیون و ۲۳۰ هزار نفر بوده که ۵۸ درصد افزایش داشته است. همچنین گردشگران انفرادی بیشتر شده‌اند سیاست وزارتخانه مبتنی بر حمایت از گردشگران است.

وی همچنین درباره افزایش عوارض خروج از کشور هم گفت: درخواست ما این هست که اگر عوارضی وضع می‌شود به حوزه تقویت زیرساختهای گردشگری اختصاص پیدا کند در این راستا تصمیماتی گرفته می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: در مجموع آمار اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر شب بود که ۱۳ میلیون و ۹۵۱ هزار نفر مرتبط با اقامت‌های رسمی است.

وی ادامه داد: سه هزار و ۵۳۹ شکایت مربوط به نرخ نامه مراکز گردشگری بود که با ۹۲۳ مورد به دلیل گران فروشی برخورد شد و ۲۲ میلیارد ریال عودت داده شد.

معاون گردشگری کشور مدیریت پسماند و زباله را یکی از موضوعات مهم عنوان و تصریح کرد: با پیگیری‌های وزیر میراث فرهنگی مصوبه مدیریت پسماند و زباله تصویب و از سوی رئیس جمهوری ابلاغ شد و در حال حاضر با همکاری دستگاه‌ها در حال انجام است و باید این موضوع به دلیل اهمیت محیط زیست در طول سال مورد توجه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد
  • فرهنگ، زبان و آداب و رسوم هورامان آوازه جهانی دارد
  • بیش از ۲۶.۶ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان بازدید کردند
  • فرهنگ و آداب و رسوم هورامان شایسته معرفی به جهان است
  • حال خوب مردم در روزهای پایانی فروردین
  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش
  • گردشگری بومی و نقش آن در شکوفایی اقتصاد مناطق
  • ۳۵ درصد بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری مدرن و ابرسازه‌های تفریحی اصفهان بوده است
  • اقامت ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر شب و افزایش ۲.۵ درصدی در اقامتگاه‌های رسمی
  • سال گذشته ۶ میلیون گردشگر خارجی به ایران آمدند