Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-19@21:34:00 GMT

از موزه فرش ایران چقدر اطلاعات دارید؟ +تصاویر

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۶۸۰۷

از موزه فرش ایران چقدر اطلاعات دارید؟ +تصاویر

خبرگزاری میزان- موزه فرش ایران در خیابان کارگر شمالی ـ تقاطع دکتر فاطمی (در ضلع شمالی پارک لاله و روبروی فروشگاه سپه خیابان فاطمی) قرار گرفته است‌.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، موزه فرش ایران در خیابان کارگر شمالی ـ تقاطع دکتر فاطمی (در ضلع شمالی پارک لاله و روبروی فروشگاه سپه خیابان فاطمی) قرار گرفته است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این موزه در سال ۱۳۵۶ افتتاح شد و هدف از تشکیل این موزه را می‌توان پژوهشی در سوابق، تحصیلات و کیفیت تاریخی هنر و صنعت فرش خاصه فرش ایرانی دانست.


ساختمان موزه فرش ایران معماری چشم‌گیر و دلنوازی دارد .


نمای بیرونی آن شبیه به دار قالی است‌. سطح نمایشی موزه مساحتی برابر 3400 مترمربع را در بر می‌گیرد که شامل دو تالار است و برای نمایش انواع قالی‌های دست بافت و گلیم مورد استفاده قرار می ‌گیرد. طبقه همکف این موزه برای نمایش دائمی ۱۵۰ قطعه فرش و طبقه دوم آن برای برگزاری نمایشگاه‌های موردی و فصلی در نظر گرفته شده ‌است.

موزه فرش ایران شامل سایر محصولات از قبیل گلیم هم می‌شود و طراح بنای این موزه، از عبدالعزیز فرمانفرمائیان است.


ویژگی‌ های موزه فرش ایران :

مجموعه موزه فرش ایران شامل با ارزش‌ترین نمونه‌های قالی ایران از قرن نهم هجری تا دوره معاصر است و از منابع غنی تحقیقی برای پژوهشگران و هنر دوستان به شمار می آید.


معمولاً حدود ۱۳۵ تخته از شاهکارهای قالی ایران‌، بافت مراکز مهم قالی‌بافی مانند کاشان‌، کرمان‌، اصفهان‌، تبریز، خراسان‌، کردستان و جز آن‌ها، در تالار طبقه هم‌کف به معرض نمایش گذاشته می‌شود. در کتاب‌خانه موزه حدود ۳۵۰۰ جلد کتاب به زبان‌های فارسی‌، عربی‌، فرانسه‌، انگلیسی و آلمانی در اختیار هنردوستان و پژوهشگران قرار می‌ گیرد.

همچنین بهترین کتاب‌ها و نشریات و تحقیقات مربوط به فرش ایران و قالی‌های مشرق زمین به طورکلی و کتاب‌هایی در زمینه مذهب‌، هنر و ادبیات ایران در کتابخانه موزه موجود است‌. در کنار کتابخانه‌، کتاب فروشی موزه نیز مشغول به کار است‌. همچنین برای استفاده از بازدیدکنندگان موزه‌، فیلم‌ها و اسلایدهایی در زمینه قالی‌بافی و گلیم و هنرهای دستی ایران در سالن نمایش موزه به نمایش در می آید. همچنین در این نمایشگاه تابلوفرش های نفیس تبریزی، فرش تبریز به نمایش درمی آید که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می کند.

پژوهش در سوابق‌، تحولات و کیفیت تاریخی هنر و صنعت فرش‌، خاصه در ایران‌، گردآوری و خریداری نمونه انواع قالی‌های دست بافت ایرانی و برگزاری نمایشگاه‌های موقت از فرش ایران و سایر نقاط جهان‌، از اهداف موزه به شمار می آید.


انتهای پیام/

 

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اماکن دیدنی جاذبه های گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۶۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این هونگچی می خواهد بنتلی باشد! (+تصاویر)

عصر ایران- هونگچی ال1 خودرو جدیدی است که این روزها تصاویر مربوط به آن در رسانه های چین مورد توجه قرار گرفته است. هرچند اطلاعات هونگچی ال1 کامل شده اما تصاویر واضح آن یک سدان لوکس به سبک خودروهای بنتلی و مخصوصا فلایینگ اسپور را پیش روی مخاطب قرار داده است.

هونگچی ال1 از منظر ابعاد برابر با 5353 میلیمتر در طول، 1998 میلیمتر در عرض، 1511 میلیمتر در ارتفاع و 3260 میلیمتر در فاصله بین محورها توسعه یافته است.

جلوپنجره بزرگ نرده ای با قاب حجیم کرومی، چراغ های متفاوت و جزئیات قسمت پایینی سپر مجموعا پروفایل دماغه جالبی را مقابل بیننده قرار داده است.

رینگ های آلومینیومی 19 اینچی در تریم 3.0تی و رینگ های 20 اینچی در تریم 4.0تی استفاده شده است.

در رابطه با پیشرانه هم باید بگوئیم که هر دو تریم این خودرو هیبریدی هستند. تریم پایه 389 اسب بخار و تریم 4.0تی 483 اسب بخارخروجی دارد. اطلاعات بیشتری درباره پیشرانه، باتری و برد حرکتی منتشر شده است.

وزن این مدل ها نیز به ترتیب 2455 و 2520 کیلوگرم اعلام شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هونگچی اچ9 جدید وارد بازار می شود(+تصاویر)

دیگر خبرها

  • نحوه انتقال اطلاعات گوشی در صورت شکستن یا سوختن ال سی دی
  • این هونگچی می خواهد بنتلی باشد! (+تصاویر)
  • واکنش معنادار تحلیلگر ترکیه‌ای ازنبوغ ایرانی مقابل هیاهوی اسرائیل
  • تکذیب حذف ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها
  • رد پای قرآن سرقتی از ایران این‌بار در حراجی ساتبیز لندن
  • یادگارهای آیینی محوطه‌های باستانی اردبیل به نمایش گذاشته می‌شود
  • حراج قرآن سرقتی از ایران این‌بار در ساتبیز لندن!
  • تکذیب خارج شدن ایران از ایکوموس و ایکوم
  • ماجرای خروج ایران از «ایکوم» و «ایکوموس» چه بود؟
  • ماجرای خروج ایران از «ایکو» و «ایکوموس» چه بود؟