Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@08:40:12 GMT

بیمارستان‌های یزد در روزهای نوروز فعال است

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۷۰۱۳

بیمارستان‌های یزد در روزهای نوروز فعال است

یزد - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از آمادگی تمام مراکز درمانی و بیمارستانی استان برای ارائه خدمات مطلوب به مردم و مسافران در تعطیلات نوروزی خبر داد.

دکتر محمود نوری شادکام روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ارائه طرح خدمات نوروزی سلامت دانشگاه از 25 اسفند آغاز شد و تا 17 فروردین سال 98 ادامه دارد و مسئولان تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان آماده ارائه خدمت‌رسانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از برنامه‌ریزی‌های لازم قبل از آغاز تعطیلات نوروزی برای اطمینان از آمادگی و فعال بودن مراکز، حضور نیروهای تخصصی و کادر درمانی خبر داد و اظهار داشت: مجموعه نیروهای بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان در ایام نوروز با آمادگی کامل مشغول خدمات‌رسانی به شهروندان و مسافران هستند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد بابیان اینکه در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان پزشکان آنکال یا مقیم، هرلحظه نیاز باشد فراخوانده می‌شوند، ادامه داد: در این ایام بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها و اورژانس شامل آی سی یو ، اورژانس ، سی سی یو ، رادیولوژی و آزمایشگاه و ... فعال است.
نوری شادکام تصریح کرد: همچنین کلینیک‌های خاتم‌الانبیا ، امام علی(ع) و بقایی پور در روزهای تعطیلات عید نوروز در شهر یزد دایر و مابقی کلینیک‌ها روزهای غیر تعطیل فعالیت دارد.
وی افزود: در هر یک از 10 شهرستان استان یزد یک آزمایشگاه و یک باب داروخانه برای ارائه خدمات به شهروندان فعال و در مرکز استان هم داروخانه‌های شبانه‌روزی دایر است .
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد بابیان اینکه هم‌اکنون پنج گروه برای بازدید از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تشکیل و فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: بازدیدهای مستمر و همه‌روزه از مراکز درمانی در ایام نوروز توسط اعضای تیم ها صورت می‌گیرد.
وی یادآور شد: مردم نگران نباشند و در تمام بیمارستان‌های پزشک حضور دارد و آماده معاینه و درمان بیماران هستند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از مردم استان و مسافران خواست در صورت بروز هرگونه مشکل درروند ارائه خدمات، برای پیگیری و رسیدگی‌های لازم مشکل خود را با شماره تلفن 03537244551 اطلاع دهند.
بیمارستان‌هایی دولتی در یزد زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی یزد و درمجموع 132 مرکز بهداشتی و درمانی شهری در استان فعالیت دارد.
مجموع واحدهای بهداشتی و درمانی استان 349 باب هست که شامل 36 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، 49 مرکز خدمات جامع سلامت شهری ، 93 پایگاه سلامت و 171 خانه بهداشت است.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.
2088/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت ي بيمارستان ها يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۷۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار خدمت در بیمارستان خورموج به مردم ارائه شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ملکی زاده پنج شنبه شب در حاشیه بازدید از بیمارستان زینبیه (س) خورموج اظهار داشت: پنج هزار و ۶۱۳ نفر از خدمات آزمایشگاهی بیمارستان زینبیه (س) خورموج در ایام تعطیلات نوروز تاکنون بهره‌مند شده‌اند.

وی تصریح کرد: ۴ هزار و ۱۲۹ نفر از خدمات سرپایی و ۶ هزار و ۱۸۵ نفر نیز از خدمات بستری بیمارستان زینبیه (س) خورموج در ایام تعطیلات نوروز تاکنون بهره‌مند شده‌اند.

ملکی زاده اضافه کرد: در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ خدمات آزمایشگاهی، رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن، سونوگرافی، ویزیت پزشکان اورژانس، ویزیت متخصصان کلینیک تخصصی سرپایی، نوار قلب، خدمات کوچک اورژانس (کشیدن بخیه، شست و شو و پانسمان)، اعمال جراحی اورژانس و سایر خدمات در بیمارستان زینبیه (س) خورموج به مردم ارائه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیشترین بار حوزه سلامت بر دوش بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و اورژانس است.

ملکی زاده اضافه کرد: استان بوشهر در حوزه گردشگری فعال بوده و استانی مسافر پذیر است، بنابراین علاوه بر جمعیت استان، مسافران زیادی که وارد استان بوشهر نیز می‌شوند مراجعات پزشکی و درمانی خواهد داشت.

وی بابیان اینکه با ازدیاد مسافران حوادث ترافیکی نیز افزایش می‌یابد اضافه کرد: نیروهای ما در اورژانس شهری، جاده‌ای، پیش بیمارستانی و هوایی در حال آماده‌باش کامل هستند و تماس‌های متعددی با اورژانس در ایام تعطیلات نوروزی گرفته‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همکاران اورژانس استان بوشهر در تمامی طول سال در حال آماده‌باش هستند، ولی در ایام تعطیلات نوروز با بیشترین تراکم شیفت در حال ارائه خدمت هستند تا کمترین آسیبی به هم‌وطنانمان در حوزه حوادث برسد.

وی در خصوص حوزه بیمارستانی نیز گفت: کادر درمان ما در تمامی بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی در سراسر استان بوشهر در حال ارائه خدمت به شهروندان و مسافران نوروزی هستند

ر ملکی زاده بابیان اینکه کادر درمان خالصانه در سراسر استان بوشهر در حال ارائه خدمت به مردم هستند اظهار داشت: در بازدیدهایی که در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر داشته‌ایم، همکاران ما در بیمارستان‌ها ثانیه‌ای ارائه خدمات به مردم را متوقف نکرده و نخواهند کرد و شبانه‌روز در تمامی ایام سال به‌ویژه تعطیلات نورزی به دلیل ازدیاد مسافران نوروزی در حال آماده‌باش و ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان هستند.

وی تصریح کرد: بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر باهم در ارتباط هستند و نظارت‌های درمانی مستمری نیز از سمت معاونت درمان دانشگاه برای ارائه خدمات باکیفیت صورت می‌گیرد.

دکتر ملکی زاده با اشاره به حوزه بهداشت افزود: حوزه بهداشت بخش خیلی مهمی از فعالیت‌های دانشگاه را در برمی‌گیرد که عزیزان این حوزه علاوه بر اورژانس ۱۱۵ کمپ‌های نوروزی دارند و نظارت‌های بهداشتی مستمری نیز در حوزه مواد غذایی، آب آشامیدنی و سایر موارد بهداشتی را دارند.

وی با اشاره به در حوزه نظارت بر دارو و غذا گفت: معاونت دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز نظارت‌های مستمر در این حوزه دارد.

ملکی زاده اضافه کرد: در تعطیلات نوروز با توجه به انبارگردانی‌های شرکت‌های توزیع دارو در آغاز سال، تأمین دارو برای استان مدنظر قرار گرفت و دارو در اکثر اقلام دارویی وجود دارد و اقلامی که کمبود در آن‌ها مشاهده می‌شود که البته به‌صورت خیلی محدود است به کمبودهای کشوری برمی‌گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه نظارت مستمر بر دارو و داروخانه در استان بوشهر صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروز هیچ بخشی در حوزه درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سراسر استان تعطیل نشده است.

نادر شکیب آزاد معاون درمان، سید حسین موسوی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عبدالرسول عباسی مدیر دفتر پرستاری، سید مجید حسینی مدیر روابط عمومی و بین‌الملل، ناصری مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه، مهندس پرویز احمدی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی، دکتر علی بهنام مجرد رئیس بیمارستان زینبیه (س) خورموج و برخی از مسؤولان بیمارستان نیز در این بازدید حضور داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان و تبریک سال نو به کادر بیمارستان در جریان وضعیت رسیدگی به بیماران و مسائل بیمارستان قرار گرفت.
همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از پایگاه اورژانس شهری خورموج نیز بازدید کرد.

کد خبر 6064488

دیگر خبرها

  • ارائه ۱۰ هزار خدمت به مردم در بیمارستان خورموج
  • ۱۰ هزار خدمت در بیمارستان خورموج به مردم ارائه شد
  • بیش از ۳۲ هزار نفر در تعطیلات از مراکز علوم پزشکی سمنان خدمات درمانی گرفتند
  • بیش از ۸۳ هزار مراجعه به مراکز درمانی همدان در نوروز امسال
  • اسرائیل به صورت هدفمند ۳۳ بیمارستان در غزه را از ارائه خدمات خارج کرده است
  • ارائه خدمات درمانی به بیش از ۹۳ هزار نفر در بیمارستان‌های فارس
  • ارائه خدمات درمانی تمام وقت در بیمارستان‌های تامین اجتماعی مازندران در ایام نوروز
  • ۴۷۹مورد ارائه خدمات درمانی به مسافران نوروزی در شش ایستگاه سلامت استان همدان
  • ارائه بیش از ۱۱۱ هزار خدمت دارویی،‌ درمانی و توانبخشی در نوروز ۱۴۰۳
  • ارائه بیش از ۱۱۱ هزار خدمت دارویی،‌ درمانی و توانبخشی به شهروندان در ایام نوروز