Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-03-29@13:25:47 GMT

اولویت‌های سازمان بنادر در سال ۹۸ اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۷۱۹۸

اولویت‌های سازمان بنادر در سال ۹۸ اعلام شد

تین‌نیوز | 

معاون وزیر راه و شهرسازی در پیام نوروزی خود ضمن تبریک سال جدید، هوشمند سازی بنادر، ایفای مسئولیت‌های اجتماعی سازمان برای ارتقای آسایش و رفاه بندرنشینان، کاهش زمان رسوب کالا، بهره‌برداری از ظرفیت‌های خالی موجود در بنادر شمالی و جنوبی، ایجاد مراکز تولید، و واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی را از جمله اولویت‌های این سازمان در سال ۱۳۹۸ اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، راستاد در پیام نوروزی خود به تشریح اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی در سال جدید پرداخت. در بخشی از پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی آمده است: شرح دستاوردهای سازمان بنادر و دریانوردی در سالی که گذشت را به آینده وا می‌نهیم ، اما تقویم سال ۹۷ را درحالی به پایان می رسانیم که به رغم همه چالش ها و موانع اقتصادی ناشی از تحریم های غیرمنطقی و غیرعقلانی آمریکا، این سازمان موفق شد در سایه همت و تلاش همه متخصصان و کارشناسان در جامعه دریایی و بندری کشور، دستاوردهای بسیار بزرگی را رقم بزند که از آن جمله می توان به احیای کریدور چابهار  و توجه فعالان و بازرگانان اقتصاد دریایی جهان به تزانزیت از بندر اقیانوسی چابهار ، اشاره کرد.

در بخش دیگری از این پیام امده است: در این سال با دور اندیشی در سرمایه گذاری های بندری و پسکرانه ای، تجهیز فنی بنادر با جدیت دنبال شد که آخرین آنها تجهیز اسکله های بندرچابهار و بندر شهید رجایی و افزایش ظرفیت های کانیتنری این دو بندر بود.

همچنین راستاد تصریح کرده است: سازمان بنادر و دریانوردی، در صدد است در سال جدید، با کمک همه همکاران پر تلاش در راستای اجرای سیاست های برنامه توسعه ششم گام بردارد و هوشمند سازی بنادر، ایفای مسئولیت های اجتماعی سازمان برای ارتقای آسایش و رفاه بندرنشینان،  کاهش زمان رسوب کالا، بهره برداری از ظرفیت های خالی موجود در بنادر شمالی و جنوبی، ایجاد مراکز تولید، واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی، یکپارچگی سامانه های عملیاتی و حذف فرآیندهای غیرضروری موازی یا هزینه زا،  رشد حداکثری گردشگری دریایی، ارتقای ناوگان مقابله با حریق،  اجرای لایروبی‌های انباشته در بنادر ، تغییر ناوگان سنتی به مدرن، توسعه ناوگان مسافری دریایی و تعیین تکلیف ناوگان فرسوده را با جدیت دنبال نماید که قطعا تحقق این برنامه ها بدون همکاری صمیمانه و هوشمندانه آحاد جامعه دریایی و بندری میسر نخواهد شد.

در پیام نوروزی معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین امده است: بار دیگر حلول سال نو و بهار پرطراوت را به تمامی همکاران گرامی و خانواده معظم دریایی و بندری کشور، همچنین همکاران عزیز رسانه ای که تلاش وافر و موثری در اطلاع رسانی به منظور توسعه فرهنگ دریامحور در جامعه داشتند، تبریک و شاد باش گفته و سالی سرشار از برکت و معنویت از خداوند بهارآفرین مسئلت می نمایم. امیدوارم در آغاز سالی که پیش روی ماست و در سایه همیشه گسترده آفریدگار مهربان، با دستان توانمند شما عزیزان، در راهی که در عرصه دریایی و بندری کشور در پیش گرفته‌ایم سرافراز تر از گذشته گام برداریم.

 

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: جامعه سازمان بنادر و دریانوردی سرمایه گذاری گردشگری وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۷۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۴۹ شناور سنتی و تفریحی در ساحل بوشهر در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمدهادی رستمیان در بازدید از سواحل استان بوشهر بیان کرد: تامین امنیت گردشگران به‌ویژه در سواحل جزو ماموریت‌های مسئولان است و در همین راستان ساماندهی قایق‌ها و شناور‌های گردشکری و تامین امنیت مردم و گردشگران در تور‌های دریایی مورد توجه و تاکید قرار دارد.

وی اضافه کرد: برای تفریح ایمن مسافران در ایام نوروز، مجوز فعالیت ۱۲ موتور لنج سنتی و ۱۳۷ قایق تفریحی برای فعالیت در طرح گردشگری دریایی صادر شده است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: همچنین در تعطیلات نوروزی ۴۰ قایق گردشگری مجاز با عنوان تاکسی دریایی در ایستگاه شهرداری بوشهر فعال هستند که مورد استقبال مسافران قرار گرفته است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز با اشاره به اجرای طرح‌های گردشگری دریایی در سواحل استان، اظهار کرد: در این راستا برای ایمنی بیشتر گردشگران، اسکله‌های تفریحی در سواحل تقویت شده است.

وی تداوم فعالیت ایمن در مراکز مجاز گردشگری دریایی استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: برای ارائه خدمات امداد دریایی در خلیج‌فارس سامانه تلفنی ۱۵۵۰ به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی شرایط اضطرار دریایی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۴۰ قایق گردشگری مجاز با عنوان تاکسی دریایی، اضافه کرد: این قایق‌های تفریحی علاوه بر داشتن تأییدیه بازرسی فنی و ایمنی دارای نشان شهرداری، تجهیزات ایمنی مناسب مانند جلیقه و حلقه نجات و جعبه کمک‌های اولیه هستند و به‌صورت مستمر تحت نظارت بازرسان بنادر استان بوشهر قرار دارند.

وی باتأکید بر ضرورت هوشیاری گردشگران برای قرار نگرفتن در دام افراد سودجو، گفت: گردشگران برای دریافت خدمات دریایی از استفاده از قایق‌های بدون مجوز در مکان‌های غیرمجاز اجتناب کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه قایق‌های غیرمجاز پوشش بیمه‌ای ندارند، تاکید کرد: استفاده از این قایق‌ها عواقب ناگواری در پی دارد و حتی می‌تواند منجر به پیگیری قضایی شود.

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر از بنادر هرمزگان
  • جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون مسافر و گردشگر در بنادر هرمزگان
  • جابه‌جایی ۲ میلیون مسافر و گردشگر در بنادر هرمزگان
  • خدمات گردشگری دریایی بنادر استان بوشهر به بیش از ۱۳۷ هزار نفر
  • ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد دریایی تا هفتم فروردین
  • فعالیت ۱۴۹ شناور سنتی و تفریحی در ساحل بوشهر در ایام نوروز
  • بازدید فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش از بندر امیرآباد
  • همکاری سازمان بنادر با نیروی دریایی صمیمی بوده است
  • ثبت ترابری ۱۱۵ هزار نفر مسافر در بنادر غرب هرمزگان
  • نجات مسافر از گل و لای خلیج گرگان