Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@17:26:28 GMT

بالاترین کار فرهنگی انجام امور دینی و مذهبی است

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۷۲۰۶

بالاترین کار فرهنگی انجام امور دینی و مذهبی است

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه شامگاه گذشته در جمع معتکفین مسجدالنبی کرمانشاه با اشاره به اینکه اعتکاف عالی‌ترین برنامه فرهنگی و تربیتی است، اظهار کرد: تمام عبادات اعم از واجبات و مستحبات برای تنظیم زندگی انسان است.
وی افزود: با تنظیم زندگی انسان به جایگاه واقعی و اصلی معنوی انسانی خود دست می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت‌الله علما با اشاره به جایگاه ماه رجب در میان ماه‌ها گفت: این ماه جایگاه ویژه‌ای دارد و اعتکاف در این ماه بسیار توصیه شده و اجر و پاداش فراوانی دارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: اینکه انسان در این ماه با رهایی از قید و بند دنیوی در مسجد معتکف شود و خود را در دامن خدای متعال بیندازد ارزشمند و مورد توجه پروردگار است.
وی اظهار کرد: باید به این درک برسیم که بالاترین درجه برای انسان عبادت است و باید آن را در خود نهادینه کنیم.
امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه انسان باید در همه وقت خداوند را ناظر بر اعمال خود بداند افزود: اگر انسان به حکم الهی عمل کند و نفس خود را کنترل نماید با ارزش و دارای درجه رفیعی است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمانشاه معارف آیت الله علما کار فرهنگی اعتکاف مسجدالنبی معتکفین استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۷۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتوکلاو پسماندهای پزشکی به صورت مرتب در حال انجام است/ بالاترین استاندارهای جهانی را داریم

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به امحای روزانه ۱۷ تن پسماند بیمارستانی گفت: هزینه امحا و دفن هر کیلوگرم از پسماندهای پزشکی، معادل ۵۰ هزار تومان است.

حمید گله‌داری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پسماندهای پزشکی شهر اصفهان و هفت شهر اطراف، از سال‌های قبل پس از بی خطرسازی در بیمارستان‌ها به سایت سجزی منتقل و در آنجا دفن می‌شد، خرداد سال گذشته قراردادی میان دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان و شرکت رهپویان صالح منعقد شد که یکی از فعالیت‌های این شرکت، امحای پسماندهای ویژه به خصوص پسمانده‌های بیمارستانی است.

وی افزود: با عقد این قرارداد، تمام پسماندهای پزشکی بیمارستان‌ها که حدود ۱۲ تن بود، از مرداد سال گذشته پس از بی خطرسازی به شرکت رهپویان منتقل و امحا می‌شد؛ با توجه به ظرفیت نداشتن شرکت رهپویان، حدود پنج تن از پسماندهای مربوط به مطب‌های خصوصی و مراکز درمان سرپایی، قرار بود تا پایان سال ۱۴۰۲ به سایت سجزی منتقل و طبق دستورالعمل‌های موجود، دفن شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: مقرر شده بود سایت دوم پسماندسوز پزشکی راه‌اندازی شود که در این خصوص اقداماتی انجام شد تا سایر پسماندهای پزشکی به سایت دوم منتقل شود؛ در این خصوص اقداماتی صورت گرفته و مقرر شده است که شهرداری با مشارکت بخش خصوصی نسبت به راه‌اندازی این سایت اقدام کند و تا پایان سال جاری از این سایت بهره‌برداری شود.

گله‌داری با بیان اینکه تفاهم‌نامه جدیدی نیز با شرکت رهپویان منعقد شد تا پنج تن زباله منتقل شده به سایت سجزی نیز به این شرکت منتقل شود، ادامه داد: با انعقاد تفاهم‌نامه جدید، از یکم اردیبهشت‌ماه، روزانه حدود ۱۷ تن پسماند پزشکی به شرکت رهپویان تحویل و امحا می‌شود.

وی گفت: پسماندهای پزشکی در سطح کشور پس از بی خطرسازی به محل‌های مشخص شده دفن زباله منتقل و دفن می‌شود و اقدامی که در استان اصفهان برای امحای این پسماندها انجام می‌شود، در هیچ جای کشور دیده نمی‌شود و این اقدام برابر با بالاترین استانداردهای جهانی ارزیابی می‌شود و به همین دلیل در طرح جدید وزارت بهداشت، استان اصفهان یکی از استان‌های پایلوت به شمار می‌رود که قرار است در خصوص امحای پسماندهای پزشکی اقدامی ویژه انجام دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: استان اصفهان با توجه به ظرفیت خود، به صورت پسماندسوز پزشکی در این طرح فعالیت خواهد داشت و جلسات این طرح پیش از سال جدید آغاز شده است؛ در واقع پسماندهای بیمارستانی به صورت هوشمند و ایمن از بیمارستان‌ها جمع‌آوری و با خودروهای ایمن به سایت پسماندسوز پزشکی منتقل خواهد شد.

گله‌داری با بیان اینکه در صورتی که سایت پسماندسوز دوم راه‌اندازی شود، می‌توان تدابیری در نظر گرفت که پسماندهای پزشکی از سراسر استان برای امحا به سایت‌های زباله‌سوز منتقل شود، افزود: در حال حاضر پسماندهای بیمارستانی اصفهان و هفت شهر دیگر شامل لنجان، فلاورجان، مبارکه، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین شهر و برخوار به سایت زباله‌سوز منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پسماندهای بیمارستانی سایر شهرهای استان پس از بی خطرسازی به محل دفن زباله‌های پزشکی مشخص شده منتقل و دفن می‌شود، تصریح کرد: از دفن روزانه ۱۵ تا ۱۷ تن پسماند در سجزی به موقعیتی رسیده‌ایم که امروز حتی یک کیلوگرم پسماند در سایت سجزی دفن نمی‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: پسماندهای بیمارستانی، پسماندهای عفونی به شمار می‌رود که می‌تواند منجر به انتقال بیماری به ویژه ایدز و هپاتیت شود و گاهی نیز ممکن است به اشتباه این پسماند مورد بازیافت قرار گیرد، از همین رو جداسازی پسماندهای پزشکی از سایر پسماندها حائز اهمیت است.

گله‌داری با بیان اینکه در بیمارستان‌ها اتوکلاو پسماندها به صورت مرتب در حال انجام است و پسماندها بی خطرسازی شده از بیمارستان خارج می‌شوند، گفت: شرکت رهپویان، شرکتی انحصاری در کشور است و پسماندهای ویژه سایر استان‌ها نیز به این شرکت منتقل می‌شود و این پسماندها منوط به پسماندهای پزشکی نیست، همچنین لازم است بدانیم هزینه امحا و دفن هر کیلوگرم از پسماندهای پزشکی، معادل ۵۰ هزار تومان است.

کد خبر 746777

دیگر خبرها

  • اتوکلاو پسماندهای پزشکی به صورت مرتب در حال انجام است/ بالاترین استاندارهای جهانی را داریم
  • بافت قالی برای امور عام المنفعه در همت آباد
  • دینِ انسانیت در حال فراگیر شدن است
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور
  • انتصاب مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت منصوب شد
  • اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است
  • امور شهری کرمانشاه در انتظار تصویب لایحه بودجه!