Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق شعار «رونق تولید» رویکردی به سود آینده با هدف خودکفایی کشور و قطع هرگونه وابستگی است.

ابوالفضل حسن بیکی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، به خودکفایی ایران در بسیاری از زمینه ها اشاره کرد و افزود: ایران در بعضی زمینه ها به واردات نیازمند است، امیدواریم درسال 98 با برنامه ریزی لازم به منظور تحقق شعار سال بتوانیم با بهره گیری از ظرفیت های داخلی به خودکفایی همه جانبه دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با تحقق رونق تولید می توان تمام کمبودهای کشور را رفع کرد چرا که ملت ایران با استفاده از توانمندی های خود به راحتی می تواند در برابر زیاده خواهی های متجاوزان ایستادگی کند و به اهداف عالی برسد.
حسن بیکی ایران را کشوری غنی و بزرگ دانست و گفت: ایران قادر به معادل سازی نفت خام، گاز و میعانات گازی است و روزانه 9 میلیون و 500 هزار بشکه نفت درکشور تولید می کند که این نعمت الهی برای کشور قدرت باعظمتی ایجاد می کند.
وی تصریح کرد: رونق تولید، شعار پرمفهوم ومعنایی است که نشانگر آینده نگری و نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به بخش تولید است، دولت، مجلس شورای اسلامی و ملت باید در جهت رونق تولیدات داخلی تلاش ویژه ای داشته باشند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در پنج سال اخیر به همت دولت تدبیر و امید، کشور در زمینه فرآورده های نفتی و مصرف داخلی به خودکفایی رسیده است و روزانه 60 میلیون لیتر بنزین مازاد برای صادرات تولید می کند.
وی اضافه کرد: پتروشیمی ها، پالایشگاه ها و کارخانه های بزرگ زیر نظر اصل 44 قانون اساسی، باید به سود ملت ایران فعالیت کنند و ارز حاصل از صادرات را به کشور وارد کنند تا آینده ساز کشور باشند.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی به 32 میلیارد دلار صادرات بخش های زیر نظر اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: بدون شک کاستی های امروز به این دلیل است که ارز حاصل از صادرات به خزانه بازنگشته است.
به گزارش ایرنا، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب سال 1398 را به عنوان سال «رونق تولید» نامگذاری کردند.
9856/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد شعار سال نماينده مجلس خودكفايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۷۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات مجلس در «لایحه تجارت» منجر به رونق اقتصادی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی امروز مجلس و بعد از اتمام بررسی موارد اعاده شده شورای نگهبان به لایحه تجارت، اظهار کرد: لایحه تجارت از مجلس هفتم در دستور مجالس مختلف قرار داشت. این لایحه در پنج دوره مجالس مختلف معطل مانده بود که به همت نمایندگان مجلس یازدهم یعنی بعد از حدود ۲۰ سال تعیین تکلیف شد.

وی ادامه داد: متن بسیار خوب و غنی در این لایحه گنجانده شده است. اهمیت این متن به اندازه‌ای است که حتی تغییر برخی کلمات می‌توانست ارتباط و انسجام متن را بهم بزند. مصوبات مجلس شورای اسلامی در لایحه تجارت و تبدیل آن به قانون می‌تواند گام مؤثری در بحث تجارت، رونق اقتصادی، تعیین تکلیف و بهبود وضعیت شرکت‌ها داشته باشد.

کد خبر 6079678 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  • خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم
  • سمنان مهد ظرفیت‌ها است/ تلاش برای رونق تولید
  • تاکید مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد بر رونق اقتصاد هنر
  • خودکفایی تولید مواداولیه مکمل‌ها در ۱۴۰۳/رشد ۲۵ درصدی صادرات
  • تلاش ارتش در حوزه خودکفایی و ارتقا امنیت کشور ستودنی است
  • تحریم ها باعث قطع وابستگی‌های کشور به بیگانگان شد
  • جهش تولید و رونق حمل‌ ونقل دریایی ارتباط مستقیم دارند
  • امروز ارتش در عرصه های دفاعی- امنیتی به نماد خودکفایی و خودباوری تبدیل شده است
  • مصوبات مجلس در «لایحه تجارت» منجر به رونق اقتصادی می‌شود