Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با آغاز سال ۱۳۹۸ هجری شمسی، مراسم تحویل سال نو با حضور مردم زنجان در جوار امامزادگان به ویژه حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; آیین تحویل سال ۱۳۹8 و جشن میلاد امام علی (ع) پنج شنبه شب در فضایی معنوی در کنار بارگاه مطهر امامزادگان و بقاع متبرک استان زنجان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم تحویل سال نو در زنجان  با حضور مردم و مسئولان در فضایی مملو از معنویت برگزار شد.در این مراسم که همه ساله در هنگام تحویل سال برگزار می شود جمعی از خانواده های شهدا نیز حضور داشتند.

اینجا همه عاشق‌اند! عاشق! آنقدر عاشق اند که موقع تحویل سال هم دست از معشوق نمی کشند. اینجا حسینیه اعظم زنجان است. میعادگاه عاشقان حسینی، سرزمین پیمان‌ های ناگسستنی با حسین و خاندانش و زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است.

بسیاری از حسینیان ایران زمین در تمامی ایام سال راز دل به حسینیه می آورند اما عصر روز هشتم محرم رستاخیزی در زنجان بپا می شود. عاشقانی از سراسر ایران در زنجان گردهم میآیند تا باران نیازشان را بر آسمان ماتم‌زده از سوگ حسین ببارند، حاجاتی که چون باران با دست‌ها تجلی می کند، صدها هزار دستی که هر بار راست صاف رو به آسمان بلند می‌شوند و فریاد می‌زنند "حسین" !

آئین حسینیه اعظم زنجان بزرگترین قربانگاه شیعیان جهان و دومین قربانگاه بزرگ جهان پس از منای مکه مکرمه است. جایی که هر سال در روز هشتم محرم عقربه‌های ساعت که به دو نزدیک می‌شود، مردمان سرزمین من، زنجان، شتابان خود را به مرکز شهر می‌رسانند تا در بزرگترین دسته عزاداری شیعیان جهان شرکت کنند و یاد و خاطره علمدار کربلا را گرامی دارند.

آئین عزاداری حسینیه اعظم زنجان دهمین میراث معنوی کشور است که به ثبت رسیده، عزاداری حسینیان زنجان در این روز یادگاری است از دوران تشیع علوی که هر سال مسافت بین حسینیه اعظم و امامزاده حضرت سیدابراهیم(ع) را برای عرض ارادت به خاندان پاک نبوت طی می‌کنند.

حسینیه اعظم زنجان امسال نیز میزبان ویژه ‌برنامه تحویل سال 98 بود، این مراسم پنج شنبه شب برگزار شد.قرائت دعای توسل، مناجات و قرائت دعای تحویل سال از جمله برنامه ‌های تحویل سال این مرکز بود.

"شهامی"مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان تصریح کرد: حسینیه اعظم زنجان در ایام نوروز یکی از مقاصد کردشگری استان محسوب می‌ شود که در این راستا برنامه‌ های مختلفی پیش‌ بینی شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته 10 هزار نفر از حسینیه اعظم زنجان بازدید کردند که امسال نیز برنامه گردشگری از این مرکز فرهنگی و مذهبی آغاز خواهد شد.

شهامی افزود: برگزاری نمایشگاه عکس، غرفه صنایع ‌دستی استان و بخش کودکان و نوجوانان از جمله برنامه ‌های حسینیه اعظم زنجان در حوزه گردشگری است.

وی یادآور شد: حسینیه اعظم زنجان در طول ایام نوروز از گردشگران با اقلام فرهنگی پذیرایی می کند تا خاطره ‌ای خوش و ماندگار از این مسجد داشته باشند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۷۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند

رحیم یونسی گفت: طی جلسات و تفاهم‌نامه‌های امضا شده با بانک‌های عامل استان، زمینه دریافت وام کم‌بهره و ارزان قیمت در راستای ایجاد کسب و کار برای نخبگان مهارتی فراهم شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با اشاره به برنامه ریزی برای تجلیل از کارگران مهارت دیده، تشویق و تجلیل از کارگران برتر مهارت دیده را امری ضروری دانست و افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه استان اردبیل برنامه جدی در این زمینه دارد.

او به روزرسانی آموزش‌های مهارتی و توجه بیش از پیش به نیاز بازار کار در این زمینه بر اساس معیارها و داده‌های آماری موجود را از اولویت‌های این اداره کل ذکر و بیان کرد: تحقق این هدف نیازمند برنامه‌ریزی بلند مدت است.

یونسی با اشاره به ضرورت اجرای فصل ۵ قانون کار و مواد ۱۰۸ و ۱۱۱ توسعه و گسترش مراکز جوار و بین کارگاهی در استان اردبیل اظهار کرد: توانمندسازی و به روزرسانی سطح مهارت شاغلان و نیروهای کار و نیز بالا بردن بهره‌وری بنگاه‌ها از مهمترین اهداف راه‌اندازی و توسعه مراکز جوار و بین کارگاهی است.

او افزایش و توسعه سطح همکاری با بنگاه‌‎های اقتصادی و تولیدی و ایجاد مراکز جوار و بین کارگاهی را یکی از برنامه‌های اصلی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در سال جاری اعلام کرد و گفت: این اداره کل در خصوص تعهد سالانه صدور مجوز مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی ۱۰۰ درصد تعهد سالانه خود را اجرا کرده است.

یونسی افزود: پارسال، ۲۰ مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی پس از اخذ مجوز از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در بنگاه‌های بزرگ مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و با برنامه‌‎ریزی صورت گرفته، این تعداد امسال افزایش خواهد یافت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با تاکید بر اهمیت آموزش‌های مهارتی بر توسعه و گسترش اشتغال پایدار اظهار داشت: جامعه هدف اشتغال متفاوت است و برای هر بخش باید برنامه‌های متناسب با ظرفیت‌های همان جامعه هدف تدوین و اجرا شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار می‌شود
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟
  • تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی
  • کارگران فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب فردا برگزار می‌شود
  • اجرای برنامه های هنری ناشنوایان در جوار آرامگاه فردوسی
  • رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی در جوار آرامگاه سعدی برپا شد
  • دهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد
  • آغاز هفته فرهنگی اصفهان با شعار «اصفهان؛ شهر زنده، شهر زندگی»