Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ از سالیان گذشته تا به الان همواره کشتی به عنوان ورزش اول ایران شناخته شده است. قدرت و توانایی که کشتی‌گیران کشورمان همیشه از خودشان نشان دادند باعث شد  ایران به عنوان یکی از قطب‌های کشتی دنیا محسوب شود و کشتی‌گیران نامی از زمان تختی تا به الان روی سکوهای قهرمانی درخشیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بخواهیم از کشتی‌گیرانی که از دیرباز تا به الان توانستند خود را در دنیا مطرح کنند نام ببریم قطعا لیست بلندبالایی خواهد شد ولی بعضی نفرات در این رشته بسیار شاخص هستند. بدون شک محمد بنا آقای خاص کشتی فرنگی یکی از این نفرات است که تحول بزرگی را در کشتی فرنگی ما به وجود آورد و حالا برای دومین بار بازهم سُکان تیم ملی را برعهده گرفته است. برای اطلاع از وضعیت تیم ملی و عملکرد کشتی فرنگی در سال 97 خبرنگار برنا گفتگویی را با این مربی کهنه‌کار انجام داده که در زیر میخوانید.

عملکرد کشتی فرنگی را در سالی که گذشت چطور ارزیابی می‌کنید؟

کشتی هم تلخی دارد، هم شیرینی، هم شکست و هم پیروزی. کشتی در سال 97 در برخی مواقع خوب نتیجه داد و در برخی مواقع خوب نتیجه نداد. به گذشته کاری نداریم و نگاه‌مان باید به آینده باشد و من با داشته‌هایی که الان داریم به آینده امیدوارم ولی کارمان سخت است و باید برای این کار سخت تلاش‌مان را بیشتر کنیم. برای رسیدن به جایگاه دلخواه نیز روی کمک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حساب باز کرده‌ایم.

یکی از اتفاقات مهم برای کشتی در سال 97 بازگشت شما به تیم ملی فرنگی بود. آیا بعد از این اتفاق و با وجود شرایطی که در حال حاضر تیم ملی ما دارد بازهم می‌توانیم انتظار داشته باشیم که نتایج درخشان قبل به دست آید؟

از نظر سرمایه که ماشاءالله ما سرمایه فراوانی در کشتی داریم که البته بیشتر جوان هستند و می‌توانند آینده این رشته را تضمین کنند. ما یک نسل طلایی داشتیم که آن نسل طلایی تقریبا با اتمام المپیک ریو تمام شد و کادر قبلی با همه تلاشش سعی کرد  نیروهای جوان‌تر را وارد کند و الان که من برگشتم خوشحالم و سعی می‌کنم از نسل جدیدی که الان دارد به وجود می‌آید و نسل خوب و جوانی است، حداکثر استفاده را کنم و به آینده هم امیدوارم. وظیفه سنگینی روی دوش من گذاشته شد در رابطه با سرمربیگری تیم ملی ولی از طرفی خوشحالم که این مسئولیت به من داده شده و من تمام سعی و تلاشم را می‌کنم.

برنامه کشتی فرنگی برای سال جدید چه خواهد بود؟

ما در شهریورماه مسابقات جهانی را داریم و کارمان برای حضور در این مسابقات خیلی سخت است. نزدیک به 16 ماه دیگر باید در المپیک توکیو حضور پیدا کنیم و آن هم خیلی سخت است ولی با این نگاهی که ما داریم و با جوانانی که داریم امیدوارم اوج کارمان را در المپیک 2024 ببینیم.

با توجه به اتفاقاتی که در یکی، دو سال گذشته برای کشتی کشور رخ داد و برخی نتایج ضعیف به دست آمد این نگرانی وجود دارد که کشتی همچون گذشته نتواند بار مدال آوری کاروان ایران را در المپیک به دوش بکشد. آیا با زمان باقی مانده تا شروع المپیک توکیو این نگرانی‌ها رفع خواهد شد؟

بستگی دارد ما نگاه‌مان کجا باشد و برای کدام المپیک برنامه‌ریزی کنیم. اگر هنوز نگاه‌مان به المپیک 2012 باشد که بتوانیم آن نتایج را به دست آوریم که این اتفاق نخواهد افتاد برای المپیک 2020. ولی اگر  نگاه‌مان به المپیک 2016 باشد که ما دو مدال برنز کسب کردیم که تمام سعی و تلاش‌مان این است که در  این المپیک بهتر از المپیک ریو نتیجه بگیریم. اگر نگاه ما نگاه ایده‌آلی باشد ما در 2024 می‌توانیم یک نتیجه عالی بگیریم. ما ناامید نیستیم و تیم کشتی ما هر چند که می‌گویند سرمایه‌هایش زیاد نیست ولی به نظر من مهره‌های خوبی دارد که می‌تواند در 2020 نتیجه عالی بگیرد و در کنار آن هم کشتی فرنگی جوانانی دارد که میشود به آنها اطمینان کرد و همه سعی و تلاش‌مان را می‌کنیم.

در آغاز سال جدید بهترین آرزوی شما برای مردم ایران چه خواهد بود؟

سلامتی و شادی و مهمتر از این که اوضاع اقتصادی مردم خوب و جیب‌هایشان پر از پول باشد و یادشان نرود انسان همیشه باید با امید به آینده بهتر زندگی کند و در سایه تلاش می‌شود به آن زندگی بهتر رسید. من به همه مردم خوب‌مان سال جدید را تبریک می‌گویم و امیدوارم شادی و سلامتی نصیب‌شان شود و همینطور در سال‌های آینده همیشه در خوشی و رفاه و آسایش باشند. به امید سلامتی برای همه مردم کشورمان.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کشتی کشتی فرنگی خبرگزاری برنا محمد بنا نوروز 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۷۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان ورزشکار حمایت می‌شوند/ افزایش کسب کرسی‌های بین‌المللی

مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در خصوص عملکرد معاونت بانوان وزارت ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۲ گفت: در سالی که گذشت، بانوان کشور ما عملکرد بسیار موفقیت‌آمیزی داشتند و به طور قطع می‌توان گفت در چند سال گذشته، زنان ورزش کشور بیشترین افتخارآفرینی را در میادین بین‌المللی در یک سال داشتند.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: سال گذشته ۸۱۷ مدال کسب شده در مسابقات بین‌المللی داشتیم و این بهترین آمار کسب شده در یک سال در چند سال گذشته است. ما تمام قد از بانوان حمایت خواهیم داشت تا در ادامه بتوانند در جهت اهتزاز پرچم کشورمان تلاش موثر داشته باشند، در این زمینه از حمایت نمایندگان مجلس، وزارت ورزش و در کمیته ملی المپیک و پارالمپیک هم برخوردار هستیم.

وی در ادامه به اعزام بانوان ورزشکار در میادین بین‌المللی و میزبانی رویداد‌های بین‌المللی پرداخت و گفت: در سالی که گذشت، ما حدود ۴۵۱ اعزام به رویداد‌های خارجی داشتیم و همچنین میزبانی ۱۴۶ رویداد بین‌المللی را بر عهده گرفتیم. در سال ۱۴۰۲ تمرکز بیشتر معاونت، روی اعزام و افتخارآفرینی بیشتر بانوان ورزشکارمان بود که خدا را شکر این اتفاق رقم خورد و زنان ایران در مسابقات مختلف توانستند نتایج بسیار خوبی را رقم بزنند.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در خصوص مربیان و داوران تربیت‌شده خانم و افزایش آن نسبت به سال گذشته گفت: در حال حاضر ما ۱۱۷۸۴۳ و ۲۱۷۶۳۸ داور و مربی تربیت شده داریم و در سالی که گذشت موفق شدیم حدود ۷ هزار داور و ۱۴ هزار مربی را به جمع مربیان و داوران زن تربیت‌شده کشور ملحق کنیم.

کاظمی‌پور همچنین در خصوص حفظ جایگاه و عضویت بانوان در مجامع بین‌المللی گفت: به حول قوه الهی تا اینجای کار ۱۱۲ کرسی ما را در مجامع بین‌المللی، زنان کشور تشکیل داده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته، به ۹ نفر افزایش پیدا کرده است. معاونت ورزش بانوان در این مدت تلاش کرد با شناسایی، حمایت و معرفی بانوان ورزشکار موفق و هویت‌آفرین مبتنی بر ارزش‌های ایرانی- اسلامی قدم موثری در مسیر توسعه ورزش قهرمانی و حضور بانوان ورزشکار در میادین بین‌المللی بردارد که خوشبختانه با اجرای برنامه‌ریزی‌ها شاهد افتخارآفرینی‌های متعدد در مسابقات و رویداد‌های مختلف بوده‌ایم و امیدوارم با تلاش ورزشکاران و مجموعه ورزش کشور، در سال آینده شاهد اتفاقات خیلی بهتر برای ورزش بانوان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • وضعیت تیم کشتی فرنگی امیدوارکننده است
  • وضعیت تیم کشتی فرنگی امیدوارکننده است/ المپیک برای همه سخت است
  • بردسکن میزبان مسابقات کشتی نونهالان خراسان رضوی است
  • کشتی گیر 57 کیلوی ایران سخت ترین مسیر را برای المپیکی شدن دارد
  • ۸ ورزشکار مازندران سهمیه المپیک پاریس را کسب کردند
  • اسامی فرنگی‌کاران ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اعلام شد
  • معمای ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد برای المپیک ۲۰۲۴ و هندوانه دربسته‌ پادشاه
  • معرفی داوران رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان
  • ضرورت اعلام نیاز‌های واقعی وزارت بهداشت به خیرین
  • بانوان ورزشکار حمایت می‌شوند/ افزایش کسب کرسی‌های بین‌المللی