Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، مایا کوسیانچیچ» سخنگوی «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سه شنبه شب گفت: موضع ما در قبال این که بلندی های جولان به کجا تعلق دارد تغییر نکرده است.
کوسیانچیچ افزود: براساس حقوق بین الملل، اتحادیه اروپا حاکمیت اسرائیل بر سرزمین هایی که در سال 1967 اشغال کرده است، از جمله بلندی های جولان را به رسمیت نمی شناسد و آن را بخشی از خاک اسرائیل نمی داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیش از این نیز ترکیه و روسیه اعلام کردند که حاکمیت صهیونیست ها بر جولان اشغالی را به رسمیت نخواهند شناخت.
ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که اینک زمان آن فرا رسیده است که واشنگتن به طور کامل حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد.
رژیم صهیونیستی بلندی های جولان را در جریان جنگ 6 روزه با اعراب در سال 1967 اشغال کرد. 
کنست (پارلمان) این رژیم در سال 1981 میلادی این منطقه را جزو مناطق اسرائیل اعلام کرد، هرچند بر اساس قوانین بین المللی، جولان به سوریه تعلق دارد.
اظهارات مقام های اروپایی در واقع حکایت از عمیق تر شدن شکاف میان اروپا و آمریکا در خصوص مسائل مختلف دارد.
این نخستین باری نیست که اروپا موضعی مستقل از آمریکا در خصوص یک موضوع اتخاذ می کند.
در بارزترین موضوع گیری در این خصوص می توان به مساله خروج واشنگتن از برجام و تعهد اروپایی ها به توافق هسته ای با ایران اشاره کرد.
مورد دیگر اختلاف شدید آمریکا و اروپا در انتقال سفارت از تل آویو به بیت المقدس نمایان شد، جایی که اروپایی ها سفارت شان را تغییر ندادند، در حالی که واشنگتن 24 اردیهبشت ماه 97 به صورت رسمی سفارتش را به بیت المقدس منتقل کرد.
موضوع قطع کمک های آمریکا به آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد به آوارگان فلسطینی (آنروا) از دیگر موارد اختلافی میان ایالات متحده و اروپا است.
در حالی که دولت ترامپ ماه اوت 2018 (مرداد/ شهریور 97) اعلام کرد که کمک های خود به آنروا را قطع می کند، اتحادیه اروپا 40 میلیون دلار بودجه اضافی برای کمک به فلسطینی ها به این آژانس اختصاص داد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 رژیم صهیونیستی روسیه جماران آمریکا دونالد ترامپ 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۷۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی با محکوم کردن حمله ایران به رژیم صهیونیستی، بر حمایت این اتحادیه از تل‌آویو تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه در نشست سران این اتحادیه عنوان کرد که وزرا که از تمامی طرفین در خاورمیانه درخواست کرده‌اند تا خود از درگیری‌ها عقب بکشند.

وی در ادامه مدعی شد که وزرای این اتحادیه حمله اخیر ایران به رژیم صهیونیستی را محکوم کرده‌اند.

این مقام ارشد اروپایی اظهار کرد که برخی از اعضای این اتحادیه افزایش تحریم‌ها علیه ایران را پیشنهاد کرده‌اند.

بورل افزود که این وزرا همچنین بر تعهد خود در رابطه با امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کرده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پارلمان اسرائیل: ایران دشمن اول ماست مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: جهان باید در مقابل تروریسم متحد باشد

دیگر خبرها

  • چین: عضویت فلسطین در سازمان ملل را به رسمیت می‌شناسیم
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • عضویت فلسطین در سازمان ملل را به رسمیت می‌شناسیم
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • بورل: غزه مثل سطح ماه شده؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • مزارع شبعا، جولان و بلندی کفرشوبا هدف حمله قرار گرفتند
  • اتحادیه اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی