Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ فرحان حق گفت: موضع سازمان ملل متحد پس از اعلام دونالد ترامپ مبنی بر حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان هیچ تغییر نکرده است.
پیش از این نیز اتحادیه اروپا، روسیه و ترکیه اعلام کردند که هرگز حاکمیت صهیونیست‌ها بر جولان اشغالی سوریه را به رسمیت نخواهند پذیرفت.
رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه شب اعلام کرد که اینک زمان آن فرا رسیده که پس از ۵۲ سال، واشنگتن به طور کامل حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رژیم صهیونیستی بلندی‌های جولان را در جریان جنگ شش روزه با اعراب در سال ۱۹۶۷ اشغال کرد.
کنست (پارلمان) این رژیم در سال ۱۹۸۱ میلادی این منطقه را جزو مناطق اسرائیل اعلام کرد؛ هرچند بر اساس قوانین بین المللی، جولان به سوریه تعلق دارد.
اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در قطعنامه ۴۹۷ خود در سال ۱۹۸۱، به صورت کاملاً شفاف، حاکمیت صهیونیست‌ها بر جولان سوریه را نپذیرفته و از تل آویو خواسته اند که قانون الحاق جولان به خاک خود را که در همین سال تصویب شد، لغو کند.
اقدام آمریکا در حمایت از الحاق جولان به اراضی تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی، پس از آن روی می‌دهد که دولت ترامپ در گزارش اخیر خود در خصوص حقوق بشر، اصطلاح «اشغالی» توسط اسرائیل را از بلندی‌های جولان سوریه، کرانه باختری و نوار غزه حذف کرده بود و عبارت «اسرائیل کنترل آن را در دست دارد» جایگزین کرده بود.
آمریکا پیش از این نیز ۲۴ اردیبهشت ۹۷ در اقدامی تحریک آمیز، سفارت خود را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل کرد.
این اقدام که با مخالفت و تحریم بسیاری از کشور‌های جهان از جمله اتحادیه اروپا همراه بود، موجی از خشم و انزجار را در کشور‌های مختلف اسلامی و عربی ایجاد کرد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اشغال بلندی های جولان صهیونیست ها سازمان ملل رژیم صهیونیستی اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۷۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کشورها در طول جنگ برای صهیونیست‌ها نفت و گاز تامین کردند؟

علی رغم آنکه بسیاری از کشورهای جهان و منطقه به محکومیت رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات جنگی در غزه ادامه میدهند، اما بررسی ها نشان میدهد که در عمل، موضع این کشورها به گونه دیگری است.

سرویس جهان مشرق - بررسی این مسئله که کدام کشورها در طول جنگ به تامین سوخت، نفت و فرآورده های آن برای رژیم صهیونیستی ادامه می دهند، در نوع خود جالب است و نشان میدهد که حمایت رهبران برخی از کشورهای جهان یا منطقه از مردم غزه در مقابل جنایت های رژیم صهیونیستی، چیزی به جز یک نمایش مضحک نیست.

یک شرکت تحقیقاتی انرژی مستقر در واشنگتن سندی را منتشر می کند که منابع تامین سوخت و نفت اسرائیل در طول جنگ جنایت بار غزه را شرح می دهد. بر اساس این سند، معلوم می شود که هیچ ارتباطی بین مانیفست حمایت از مردم غزه و اعتراض به رژیم صهیونیستی توسط سران برخی از کشورها و فروش انرژی در زمان جنگ برای طمع سود ناشی از آن وجود ندارد.

بر اساس این اطلاعات، اسرائیل بیشتر سوخت جت JP-۸ را طی کمک های نظامی از آمریکا دریافت کرده است، اسرائیل از ابتدای جنگ تاکنون سه تانکر از این نوع را از آمریکا دریافت کرده است.

علاوه بر سوخت جت، ارتش اسرائیل به مقادیر قابل توجهی گازوئیل و بنزین برای تانک ها و سایر خودروهای نظامی نیاز دارد و پس از واردات نفت خام از خارج، این سوخت توسط پالایشگاه های داخلی تامین می شود. تامین کنندگان اصلی نفت اسرائیل از اکتبر ۲۰۲۳ عبارتند از: آذربایجان، قزاقستان، روسیه، گابن، برزیل و ترکیه. نفت آذربایجان از طریق خط لوله باکو-تفلیس-جیهان هنگامی که به شهر بندری ترکیه می رسد، با نفت کش هایی به سمت اسرائیل حمل می شوند.

بر اساس این سند، اسرائیل مقدار نسبتاً کم اما ثابتی از محموله های نفت خام را از طریق خط لوله سومد کشور مصر که از کانال سوئز تا دریای مدیترانه امتداد دارد، دریافت می کند. نفت این خط لوله از عربستان سعودی، امارات و عراق دریافت تامین میشود که بخشی از آن از مصر به رژیم صهیونیستی داده می شود.

دیگر خبرها

  • سازمان بازرسی مانع تصرف غیرقانونی عرصه موسوم به «برکه پریان» شد / جلوگیری از زمین خواری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در گیلان
  • لزوم تحریم همه جانبه علیه رژیم صهیونیست
  • بازداشت صد‌ها مهاجر غیرقانونی و قاچاقچی انسان در ترکیه
  • سازمان بازرسی مانع تصرف غیرقانونی عرصه موسوم به «برکه پریان» شد
  • بن‌بست مذاکرات آتش‌بس غزه با کارشکنی‌ صهیونیست‌ها
  • اعتراف نظامی صهیونیست به بمب گذاری دفاتر آنروا
  • کدام کشورها در طول جنگ برای صهیونیست‌ها نفت و گاز تامین کردند؟
  • تکمیل کلکسیون جنایات اسرائیل/ قتل‌عام ۱۳ کودک در مجتمع شفاء
  • حمله راکتی سنگین حزب‌الله به مقر نظامی اسرائیل در جولان
  • شلیک بیش از ۵۰ موشک از لبنان به سمت الجلیل و جولان اشغالی