Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@20:02:41 GMT

هشدار در مورد جابجایی مصدومان حوادث رانندگی

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۷۵۰۳

هشدار در مورد جابجایی مصدومان حوادث رانندگی

رئیس اورژانس تهران نسبت به جابه‌جایی غلط مصدومان حوادث رانندگی هشدار داد. ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، پیمان صابریان در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: هنگامی که تصادفی رخ می‌دهد و با صحنه تصادفی مواجه می‌شویم، باید قبل از انجام هر اقدامی با سازمان‌های امدادی از جمله 115 و 125 تماس بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته مهم دیگری که در هنگام مواجه شدن با تصادفات باید به یاد داشته باشیم این است که باید از حرکت دادن مصدومان تصادف خودداری کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی از مصدومیت‌ها در چهره و شرایط ظاهری مصدوم مشخص نیست، گفت: افراد نمی‌توانند بر اساس تصمیم‌گیری‌های خودسرانه مصدومان را جابه‌جا کنند، زیرا ممکن است فردی در حین تصادف صدمه‌ای در ناحیه سر، ستون فقرات و... دیده باشد که از چشم افراد ناآگاه دور بماند و همین جابه‌جایی باعث بروز آسیب بیشتری شود.

صابریان با تاکید بر اینکه صدمات وارده به افراد در صورت رفتاری نامناسب تشدید می‌شود، افزود: گاهی ممکن است جابجایی نادرست یه مصدوم سبب معلولیت‌های دائمی و حتی مرگ وی شود. باید توجه داشته باشیم که خروج 10 تا 20 دقیقه زودتر مصدوم بدون توجه به اصول ایمنی، احتمال آسیب به فرد را افزایش می‌دهد.

رئیس اورژانس تهران تاکید کرد: با توجه به افزایش سفرهای برون شهری و افزایش تصادفات رانندگی، به افراد توصیه می‌کنیم که به هنگام مواجه با مصدومان حوادث، آن‌ها را جابه‌جا نکنند و سریعاً با اورژانس و عوامل امدادی تماس بگیرند.

انتهای پیام/

R1395/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۷۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ مصدوم در سه حادثه در کارون و اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سخنگوی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:نخستین حادثه ساعت ۱۷:۲۵ دقیقه بر اثر آتش سوزی در یک منزل مسکونی واقع درمنطقه شکاره ٢ شهرستان کارون رخ داد که بر اثر آن ۲ مرد ۵۱ و ۲۷ ساله و یک خانم ۲۹ ساله مصدوم شدند. چهار مرد ۳۵، ۳۴، ۴۱ و ۲۹ ساله مصدوم شدند. 

وی ادامه داد:در سومین حادثه نیز که بر اثر آتش سوزی در یک منزل مسکونی واقع در کوی علوی اهواز رخ داد یک مرد ۶۰ ساله مصدوم شد. 

سخنگوی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد:تمامی مصدومان این حوادث به بیمارستان آیت الله طالقانی اهواز اعزام شدند.

دیگر خبرها

  • سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه رانندگی محور نی ریز
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • ۸ مصدوم در سه حادثه در کارون و اهواز
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • هشدار اورژانس نسبت به افزایش ۲۲ درصدی غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • آخرین آمار مصدومان و فوتی‌های حوادث غرق‌شدگی ۱۴۰۳