Web Analytics Made Easy - Statcounter

کولیوند گفت: برای پیشگیری از ورود موج بیماری‌های واگیر به کشور، وزارت بهداشت مبادی ورودی کشور را در کنترل کامل خود دارد.

پیر حسین کولیوند رئیس اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تمهیدات اورژانس برای تعطیلات نوروزی اظهار کرد: سازمان اورژانس کشور به عنوان نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در طرح سلامت نوروز سال ۱۳۹۸ جلسات تخصصی با معاونت‌های بهداشت و درمان وزارت بهداشت طی ۳ ماهه گذشته برگزار کرده است و با هماهنگی‌های انجام شده بین این سازمان و وزارت بهداشت، سازمان اورژانس کشور با تمامی امکانلات و نیرو‌های تخصصی زیرمجموعه، آمادگی کامل برای خدمت رسانی به مردم عزیز کشورمان و گردشگران عزیز ایرانی و خارجی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح سلامت نوروزی تا ۱۷ فروردین  ادامه خواهد داشت

وی بیان کرد: این مجموعه با داشتن ۳۰۰۶ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی شامل ۱۰۲۴ پایگاه شهری، ۱۶۱۱ پایگاه جاده‌ای، ۴۱ پایگاه هوایی و ۳۳۰ پایگاه موتوری و همچنین ۶۰۰ ایستگاه سلامت، ۵۵۰۰ دستگاه آمبولانس زمینی فعال، ۶۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس و بالغ بر ۱۹۰۰۰ نفر نیروی فوریت‌های پزشکی آماده پاسخگویی به فوریت‌های پزشکی مددجویان عزیز در اقصی نقاط کشور است؛ ایستگاه‌های سلامت نوروز از ۲۳ اسفندماه راه‌اندازی و از ۲۵ اسفند ماه خدمات‌رسانی را شروع کرده است.

کولیوند افزود: به منظور اطلاع‌رسانی و سرعت دهی در امر خدمت رسانی و افزایش امنیت خاطر مسافرین، آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵، از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ ظهر و از ۱۷ الی ۲۰ در حاشیه جاده‌ها با آلارم و علائم اخباری روشن مستقر خواهند شد؛ با توجه به تردد بالا در اماکنی مثل فرودگا‌ه‌ها، ایستگاه‌های قطار، ترمینال‌های مسافربری، برنامه‌ریزی برای امدادرسانی به موقع برای حوادث احتمالی با در نظر گرفتن استقرار اکیپ‌های اورژانس و تیم‌های بهداشتی و مدیریت بیماری‌ها انجام شده است.

کولیوند تصریح کرد: هماهنگی لازم با دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور جهت حفظ ظرفیت‌های بخش‌های ویژه شامل ICU/NIC/PIC/CCU، دیالیز و اورژانس بیمارستان‌ها و همچنین حضور متخصصان طب اورژانس، بیهوشی، داخلی، زنان، اطفال و جراحی عمومی در بیمارستان‌های جنرال و متخصصین جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی و جراحی عمومی در بیمارستان‌های مرکز ترومای کشور جهت ارائه خدمات تخصصی به مصدومان ترومایی و حوادث ترافیکی انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت برنامه کشوری درمان سکته قلبی و مغزی، حفظ کامل توان و ظرفیت بیمارستان‌های کد ۲۴۷ و ۷۲۴ برای ارائه خدمات ۲۴ ساعته و به‌هنگام به این بیماران برنامه‌ریزی شده است. تیم مدیریتی بیمارستان شامل "رئیس یا مدیر" و همچنین "مترون یا جانشین" وی موظف به حضور فعال در مرکز درمانی مربوطه در این ایام هستند. همچنین بنابر هماهنگی‌های انجام شده مراکز بهداشتی درمانی، درمانگاه‌های خصوصی و خیریه شبانه‌روزی می‌بایستی همچون روز‌های عادی، فعالیت ۲۴ ساعته داشته و حضور پزشکان مطابق با برنامه به صورت شبانه روزی تنظیم شود.

خدمت رسانی بدون تعطیلی داروخانه‌ها

رئیس اورژانس کشور تاکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته تمام داروخانه‌های شبانه‌روزی کشور در ایام تعطیلات نوروز بدون هیچ تعطیلی خدمت‌رسانی خواهند کرد و دانشگاه‌های علوم پزشکی ملزم شده‌اند در شهر‌هایی که فاقد داروخانه شبانه روزی هستند، برای داروخانه‌های روزانه کشیک تعیین کنند تا نیاز مردم به دارو مرتفع شود.

وی افزود: معاونت بهداشتی وزارت متبوع با اعزام بازرسین محلی و کشوری بر وضعیت بهداشت محیط، بیماری‌ها و ... نظارت ویژه خواهند داشت و با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده، هرگونه بیماری مخاطره‌آمیز در کنترل کامل قرار خواهد داشت به ویژه مبادی ورودی کشور از نظر ورود بیماری‌های واگیر در کنترل کامل قرار داد؛ سازمان غذا و دارو و سازمان انتقال خون، تمهیدات ویژه جهت دپوی دارو، تجهیزات و خون و فرآورده‌های خونی را در این ایام پیش‌بینی نموده‌اند.

کولیوند یادآوری کرد: بازرسان ستاد طرح سلامت نوروزی در تمامی ساعات شبانه روز در این ایام جهت بررسی مشکلات و نارسایی‌ها و رفع آن‌ها از پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی، کمپ‌های سلامت نوروز و مراکز بهداشتی و درمانی سراسر کشور بازدید به‌عمل خواهند آورد ضمنا شماره تماس ۱۹۰ به صورت ۲۴ ساعته آمادگی ثبت و رسیدگی به شکایات مردمی از نظام سلامت کشور را دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۷۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۴۳ مرکز خدمات جامع سلامت طی ایام نوروز در فارس

ایسنا/فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به فعال بودن ۲۴۳ مرکز خدمات جامع سلامت در تعطیلات نوروز، از مراجعه ۲۶ هزار و ۹۲۹ نفر به این مراکز، از ۲۹ اسفند سال گذشته تا ۵ فروردین سال جدید خبر داد.

عباس رضاییان‌زاده امروز، ۷ فروردین در حاشیه بازدید از خدمات جامع سلامت شیراز با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم استان و مسافران نوروزی در ۲۴۳ مرکز خدمات جامع سلامت فارس در نوروز ۱۴۰۳، گفت: این خدمات در زمینه‌های پزشکی، دندانپزشکی، مراقبت‌های مادران باردار و پس از زایمان، واکسیناسیون کودکان و مراقبت بیماری‌ها به مردم و مسافران نوروزی ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر تداوم ارائه خدمات در مراکز خدمات جامع سلامت گفت: حضور فعال پزشکان و دیگر کارکنان حوزه بهداشت، موجب حفظ امنیت روانی جامعه در حوزه سلامت، در ایام تعطیلات می‌شود و در همین راستا، این خدمات با هدف رضایتمندی مردم، تا پانزدهم فروردین تداوم دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد با مشارکت هم استانی‌ها و مسافران در زمینه رعایت نکات بهداشتی، شاهد حفظ سلامت عمومی جامعه در این ایام باشیم.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • کاهش ۶ درصدی ماموریت‌های اورژانس کشور در ایام نوروز
  • کاهش ۶ درصدی ماموریتهای اورژانس کشور در ایلام نوروز
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نوروز + فیلم
  • ایستگاه سلامت اورژانس۱۱۵سروآباد آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروز
  • اهمیت اجرای نظام مراقبت بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در کیش
  • تلاش پلیس برای خدمات رسانی در ایام تعطیلات
  • برقراری بیش از ۴ هزار تماس با اورژانس در طرح سلامت نوروزی
  • وقوع ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی در تعطیلات نوروز در خوزستان
  • فعالیت ۲۴۳ مرکز خدمات جامع سلامت طی ایام نوروز در فارس