Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@22:08:53 GMT

انتقال ۱۱ کانتینر کشتی واژگون شده از دریا به محوطه بندری

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۷۶۲۸

انتقال ۱۱ کانتینر کشتی واژگون شده از دریا به محوطه بندری

به گزارش خبرگزاری مهر، اله مراد عفیفی پور ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در پی سانحه واژگونی یک فروند کشتی کوچک کانیتنری در بندر شهید رجایی در ساعت ۹:۵۰ صبح امروز (سه شنبه، ۲۸ اسفندماه)، بلافاصله پس از اعلام اضطرار، مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی هرمزگان( MRCC) وارد عمل شده و در دقایق نخست، ۱۴ سرنشین هندی این کشتی را نجات داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۱۱ نفر از این دریانوردان هم اکنون در بندر شهید رجایی در سلامت کامل بسر می‌برند و سه نفر مصدوم نیز به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل شده اند و وضعیت آنها مساعد گزارش شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه کشتی سانحه دیده در اندازه کشتی‌های کوچک کانتینری با ظرفیت کامل ۱۹۸TEU (هر تی ای یو معادل یک کانتینر بیست فوت) است، گفت: حجم محموله بارگیری شده معدنی و صنعتی کشتی در زمان سانحه، ۱۶۵ تی ای یو بوده است.

وی بیان کرد: عملیات کارشناسی بررسی سانحه و مصاحبه با خدمه کشتی در حال انجام است و پس از جمع بندی گزارش نهایی، علل دقیق آن اطلاع رسانی خواهد شد.

عفیفی پور خاطرنشان کرد: هم اکنون پس از گذشت پنج ساعت از زمان اعلام اضطرار و انجام عملیات امدادرسانی و انتقال ۱۱ TEU کانتینر به محوطه بندری به انجام رسیده است.

این مقام مسئول با اشاره به مسئولیت‌های مالک کشتی در پاکسازی کامل محل حادثه و جبران تمامی خسارت‌های احتمالی وارده، اظهار داشت: در حال حاضر، هیچ گونه خسارتی به تجهیزات بندری وارد نشده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: آمادگی برای مقابله با آلودگی‌های احتمالی با حضور عوامل ذیربط در محل ایجاد شده است.

وی در پایان گفت: همه شرایط تحت کنترل کامل است و با مکاتبات و هماهنگی‌های انجام شده با مالک و نماینده کشتیرانی مربوطه، عملیات پاکسازی محل حادثه از کشتی حادثه دیده آغاز می‌شود.

کد خبر 4573469

منبع: مهر

کلیدواژه: غرق شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۷۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: کل خسارت مادی به غزه بیش از ۹۰ میلیارد دلار است

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جلسه پارلمان اروپا در استراسبورگ که به صورت آنلاین پخش می‌شد به برآورد خسارات وارده به غزه در سایه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت که حدود ۴۵ درصد از کل زیرساخت‌های غیرنظامی در نوار غزه ویران شده است، ۶۰ درصد از زیرساخت‌های باقی مانده آسیب دیده است و کل خسارت مادی بیش از ۹۰ میلیارد دلار است. 

وی گفت: ۹۰ میلیارد دلار بهای بازسازی زیرساخت‌های غزه خواهد بود. اینها تخمین‌هایی است که از ژانویه سال جاری انجام شده است و احتمالاً اکنون وضعیت حتی بدتر است. بیش از ۶۰ درصد زیرساخت‌ها آسیب دیده و ۴۵ درصد به طور کامل تخریب شده است.

بورل بار دیگر خواستار دسترسی کامل کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شد وگفت اتحادیه اروپا از اسرائیل می‌خواهد آتش بس را برقرار کند. وی همچنین موضع اتحادیه اروپا و گروه هفت مبنی بر اینکه اسرائیل نباید عملیات زمینی در رفح انجام دهد را تکرار کرد.

اوضاع در خاورمیانه از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ با درگیری نیرو‌های حماس با اسرائیل وخیم شد. اسرائیل محاصره کامل غزه را اعلام و حمله به بخش و مناطق خاصی از لبنان و سوریه را آغاز کرد و پس از آن عملیات زمینی را در غزه آغاز کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • این خانه لوکس و جمع و جور یک کانتینر است! (عکس)
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • اعزام زائران حج عمره در امنیت کامل/ اعلام ۱۴ داروی ممنوعه برای زائران
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • انواع کانتینر از نظر ابعاد و کاربردها
  • انجام تعمیرات کامل نیروگاه برق شهرستان ری
  • بورل: کل خسارت مادی به غزه بیش از ۹۰ میلیارد دلار است
  • هیچ فاضلابی در شمال به دریا سرازیر نمی‌شود
  • شعری که رهبر انقلاب برای عملیات وعده صادق خوانده‌اند
  • سروده رهبر انقلاب در آستانه عملیات وعده صادق | عکس