Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه گفت: یکی از قوای سه گانه که تأثیر مهمی در آرامش و برقراری عدالت در جامعه دارند را قوه قضاییه است و متاسفانه ضعف فرهنگی بعضی از مردم به گونه‌ای است آن طور که باید و شاید به حقوق خود آشنا نیستند و به حقوق دیگران تجاوز می‌کنند و این‌ امر در کشور ما زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حال آنکه فرهنگ غنی اسلام به گونه‌ای است که باید مردم را خوب تربیت کند و  آنها را به حقوق خود آشنا کند، با وجود اینکه در کشور ما ارزش‌های دینی وجود دارد، اما ارزش فرهنگی و دینی آشنا به حقوق خود و عدم تجاوز به حقوق دیگران دیده نمی‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: با وجود تبلیغات مبلغین و متولیان فرهنگی اما فرهنگ مردم ایران با فرهنگ آشنایی با حقوق خود و عدم تجاوز به حقوق دیگران فاصله زیادی دارد، بنابراین در قوه قضاییه پرنده‌ها انباشته می‌شوند.

آیت‌الله شبستری تصریح کرد: در قوه قضائیه ضعف دیده می‌شود یعنی یا قاضی به تعداد کافی نداریم‌ یا بعضی از قضات به وظایف خود آشنا  نیستند، برای همین تراکم پرونده‌ها را داریم و ضعف‌هایی در دادگستری دیده می‌شود که قابل انکار نیست مثل مفسدین اقتصادی یا فساد‌های مالی و اخلاقی و تجاوز به حقوق دیگران از جزء مسائلی است که دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه تحول قوه قضاییه ضرورت داشت و باید وضعیت آن دگرگون می‌شد، گفت: یکی از عوامل مهمی که می‌تواند قوه قضائیه را دچار تحول کند، وجود عنصر کار آمد، خلاق، متبحر و با تجربه است که رهبر در حکم ایشان به این نکته تاکید کردند که انتخاب شما علاوه بر فقاهت در رشته حقوق به خاطر تجربیات فراوان شماست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ایشان سال‌ها معاون اول قوه قضاییه، رئیس کل بازرسی کشور و در چند شهرستان رئیس دادگستری بودند و سابقه ایشان در رشته قضایی از بسیاری از افراد بیشتر بود؛ حتی من شنیده‌ام کارکنان قوه هم با توجه به اتمام دوره آیت‌الله آملی لاریجانی پیشنهاد کرده بودند که آقای رئیسی انتخاب شود.

‌آیت‌الله شبستری تصریح کرد: آنها پیشنهاد داشتند که رئیس جدید قوه قضائیه از میان خود قوه باشد تا تمام تجربیات آنجا را داشته باشد و این خواسته آنها برخاسته از متون دینی است که تاکید دارد " التجربه فوق العلم"  یعنی تجربیات بالاتر از علم و دانش می‌تواند کارساز باشد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با ریاست ایشان با توجه به تجربیات، فعالیت،  آگاهی و اشراف ایشان به مسائل قوه قضاییه، نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنند تا تحولی در قوه قضائیه به وجود بیاید و مشکلات مردم به سرعت حل شود و اینگونه نباشد که پرونده‌ها برای چندین سال انباشته شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه مجمع تشخیص مصلحت نظام اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۷۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲حکم جدید محسنی اژه ای؛ انتصاب نمایندگان جدید قوه قضاییه در شورای نظارت بر صدا و سیما

به گزرارش همشهری‌آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در احکام جدیدی، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی و امیر قطبی را به عنوان نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی منصوب و معرفی کرد.

پیش از این حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق و محمدجواد لاریجانی به عنوان نماینده‌های قوه قضاییه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما حضور داشتند.

کد خبر 846650 منبع: میزان برچسب‌ها خبر ویژه غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • تغییر نسل موجب تحول می‌شود
  • انتصاب نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر صداوسیما
  • نمایندگان جدید قوه قضاییه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما منصوب شدند
  • ۲حکم جدید محسنی اژه ای؛ انتصاب نمایندگان جدید قوه قضاییه در شورای نظارت بر صدا و سیما
  • نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر صدا وسیما منصوب شدند
  • پیامک قوه قضائیه درباره همراه داشتن وسایل ارتباط الکترونیکی در آزمون سراسری
  • راهکار سند تحول قوه قضاییه برای ارزیابی ادله در محاکم
  • نوری قزلجه: دولت یا قوه قضاییه می‌توانند لایحه عفاف و حجاب را پس بگیرند
  • استقبال اژه‌ای از بازدید نمایندگان از زندان‌ها
  • راهکار‌های سند تحول قوه قضائیه برای رفع مشکل غیرمتقن بودن آرا و تصمیمات قضایی