Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@03:40:57 GMT

خسارت طغیان اترک تنها به مزارع حاشیه آن محدود است

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۷۷۵۲

خسارت طغیان اترک تنها به مزارع حاشیه آن محدود است

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس اعلام کرد: طغیان رودخانه مرزی اترک در بخش داشلی برون این شهرستان تنها به مزارع کشاورزی حاشیه آن محدود شده و هیچ خسارتی به روستاها و مناطق مسکونی این بخش وارد نشده است.

عبدالقدیر کریمی صبح روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اقدامات پیشگیرانه انجام شده طغیان اترک به خوبی کنترل شده و با توجه به دشتی بودن بخش داشلی برون، بخشی از سیلاب اترک در دشت رها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با اقدامات انجام شده، تاکنون از نفوذ آب به روستاها پیشگیری شده و تنها هشت خانواده در روستای شوردگش و صرفا برای رعایت جوانب احتیاط و احتراز از خسارات احتمالی جانی جا به جا شده اند.
فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: تمامی اقدامات پیشگیرانه برای تحکیم حاشیه رودخانه و جلوگیری از طغیان و نفوذ آن به مناطق مسکونی پایین دست در حال انجام است.
غلامعلی نورا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس در خصوص خسارات طغیان رودخانه اترک به مزارع حاشیه آن گفت: طغیان اترک 7500 هکتار از مزارع گندم و جو حاشیه این رودخانه در محدوده این شهرستان را از بین برده که خسارت ریالی آن 225 میلیارد ریال برآورد می شود.
فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به وقوع سیل در شهر گنبد و روستاهای حاشیه گرگانرود در بخش مرکزی این شهرستان در اثر طغیان این رودخانه که ناشی از بارندگی های بسیار شدید و سرریز آب سدهای بوستان و گلستان بود، تصریح کرد: با وجود گستردگی سیل و ایجاد خسارات بسیار سنگین مالی، خوشبختانه تاکنون هیچ گونه تلفات جانی، مصدومیت و مفقودی نیز در سطح شهرستان گنبدکاووس حادث نشده است.
وی با یادآوری اینکه هم اکنون اوضاع در شهر گنبد که تا دو روز گذشته 25 درصد آن باسیلاب مواجه شده بود، عادی است، خاطرنشان کرد: اکنون تمامی تلاش های مسئولان شهرستان در ستاد مدیریت بحران، معطوف به ساماندهی وضعیت روستاهای سیلزده در بخش مرکزی و نیز مدیریت طغیان اترک در بخش مرزی داشلی برون بوده و اقدامات لازم و مقتضی در این راستا در حال انجام است.
بخش داشلی برون گنبدکاووس با حدود 30 روستا و جمعیت تقریبی 26 هزار نفر در شمال این شهرستان و در مرز ایران و ترکمنستان واقع است و رودخانه اترک در مناطقی از این بخش، مرز بین این دو کشور محسوب می شود.
1860

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث سيل گنبد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۷۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ سیل خط راه‌آهن تهران - گرگان را زیر آب برد

بارش‌های سیل‌آسای ۲۴ ساعت گذشته سبب طغیان رودخانه‌های استان گلستان شد. سیلاب راه شهرهای کلاله - گنبدکاووس در شرق گلستان را برای ساعاتی مسدود کرد. طغیان رودخانه «قره‌سو» سبب قطع راه‌ ارتباطی برخی روستاهای غربی استان شد. به زیر آب رفتن بخشی از خط راه‌آهن گلستان مانع از رسیدن قطار مسافری تهران به مقصد «گرگان» شد.

دریافت 25 MB

تصویربردار: رامین بشرویه / تدوینگر: حمیدرضا برزگر

دیگر خبرها

  • ویدیو/ سیل خط راه‌آهن تهران - گرگان را زیر آب برد
  • ویدیو/ سیل خط راه‌آهن گلستان - تهران را زیر آب برد
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • طغیان رودخانه میرود در بابل
  • آغاز موج‌های شدید بارشی در ۶ استان/ به این استان‌ها سفر نکنید
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند
  • مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • احتمال طغیان رودخانه ها و روان آب در مازندران