Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-03-29@00:02:31 GMT

◄ باران و رگبار گسترده در راه است

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۷۷۶۸

◄ باران و رگبار گسترده در راه است

تین‌نیوز | 

سازمان هواشناسی با توجه به پیش‌بینی بارش باران در روزهای آینده به هموطنان، مسافران نوروزی و همچنین سازمان‌های مرتبط با مدیریت آب و بحران توصیه کرد تمهیدات لازم را برای حفظ ایمنی و کاهش ریسک مخاطرات احتمالی به‌عمل آورند.

به گزارش تین‌نیوز،  سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طی بعد از ظهر جمعه تا شنبه با انتقال رطوبت در سواحل جنوبی بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب فارس بارش باران، گاهی با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود که در سواحل و جزایر خلیج فارس همراه با وزش باد و مواج شدن دریا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این اطلاعیه آمده است: روز یکشنبه با نفوذ و تقویت سامانه بارشی از نیمه غربی، انتظار بارش سراسری از شمال غرب تا جنوب کشور وجود دارد. روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه در جنوب غرب و جنوب کشور شامل استان‌های لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و نیمه غربی و جنوب فارس بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق گسترده پیش‌بینی می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: در این مدت انتظار می‌رود به‌سبب بالا بودن نسبی دما، بارش غالباً به‌شکل باران و جمع مقدار بارش در حوزه رودخانه‌های بزرگ جنوب غرب و جنوب کشور قابل ملاحظه باشد.

سازمان هواشناسی توصیه کرده است با توجه به شرایط مورد انتظار، هموطنان، مسافران نوروزی و همچنین سازمان‌های مرتبط با مدیریت آب و بحران تمهیدات لازم را برای  حفظ ایمنی و کاهش ریسک مخاطرات احتمالی به‌عمل آورند.

در پایان این اطلاعیه آمده است: ضمناً اخطاریه شماره 118 مورخ چهارشنبه 29  اسفند (پیش‌بینی بارش برف و لغزندگی جاده‌های کوهستانی شمال شرق کشور) به‌قوت خود باقی است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بارش باران رعد و برق وزش باد هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۷۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران و برف در برخی استان های کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر و مرتفع بارش برف در برخی استان‌های کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت جوی امروز پنجشنبه ۹ فروردین گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز در نیمه غربی اصفهان، جنوب یزد، شرق لرستان، شمال فارس، برخی مناطق چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات کرمان و برخی مناطق شرق و شمال شرق رگبار باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر و مرتفع، بارش برف پیش بینی می‌شود.

به گفته وی، برای جمعه ۱۰ فروردین در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، برخی نقاط استان‌های یزد، کرمان، جنوب اصفهان، شنبه ۱۱ فروردین در برخی نقاط استان فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و مناطق استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل و یکشنبه ۱۲ فروردین در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر، برخی مناطق کرمان و ارتفاعات البرز بارش رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: برای دوشنبه ۱۳ فروردین بارش در غرب و شرق سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت. همچنین طی سه روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید، در مناطق مستعد، گاهی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیائیان، خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان طی دو روز آینده مواج می‌باشد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۰ فروردین‌ماه) صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و طی روز شنبه (۱۱ فروردین‌ماه) قسمتی ابری به تدریج افزایش ابر گاهی وزش باد، با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۲۹ و ۳۲ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای ۲- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احتمال رگبار موقت باران
  • بارش باران و برف در برخی استان های کشور
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور / وزش باد شدید و گردوخاک در مناطق شرقی ادامه دارد
  • پیش بینی باران و برف در ۹ استان کشور
  • رگبار باران و برف در ۹ استان واقع در نیمه شمالی کشور
  • بارش باران و برف و وزش باد شدید در غرب و نوار شمالی
  • پیش بینی بارش باران و برف و وزش باد شدید در غرب و نوار شمالی کشور
  • برف و باران مهمان استان‌های شمالی و غربی
  • وضعیت بارش باران در۴ روز آینده تعطیلات | بیشترین بارش ها در کدام استان خواهد بود؟
  • بارش برف و باران در این استان‌ها