Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره توجه به تأمین نیروی انسانی و معلم در مدارس سمپاد با اشاره به چالش‌های این حوزه اظهار کرد: باید نظام سمپاد به یک نظام استاندارد متقن تبدیل شود تا در این حوزه مشکلی نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اغلب معلمان سمپادی مدال‌آوران المپیادی هستند و چگونه این افراد جدا از علم لازم فن معلمی کسب کرده‌اند، گفت: یکی از انتقادات ما هم به کارگیری همین افراد است و افرادی که قصد تدریس در سمپاد را دارند باید چارچوب مشخصی برای فعالیت داشته باشند که این موضوع در سایه ایجاد نظامی استاندارد محقق می‌شود.

مدارس سمپاد با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه هستند

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان با تاکید بر اینکه معلمان مدارس سمپاد باید استاندارد‌های لازم برای تدریس را گذرانده باشند، تصریح کرد: این اتفاق اکنون رخ نمی‌دهد چرا که مدارس با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه هستند و نمی‌توانیم آن‌ها را از این کار منع کنیم، چون مدرسه هم در این شرایط چاره‌ای ندارد.

مهاجرانی بیان کرد: در حال رایزنی هستیم تا در حوزه نیروی انسانی مدارس سمپاد اقدامات قابل توجهی داشته باشیم و نگاه ویژه به تأمین منابع انسانی این مدارس شود، در واقع قصد داریم تا به استعداد‌های درخشان ویژه‌تر توجه شود.

وی اظهار کرد: در شرایط فعلی نگاه به مدارس استعداد‌های درخشان همانند مدارس عادی است، اما باید در نگاه ویژه برنامه‌های متمایزی نسبت به سایر مدارس برای استعداد‌های درخشان در نظر بگیریم و اجازه دهیم این مدارس با چارت خودشان پیش روند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان درباره سرانه دانش‌آموزی مدارس سمپاد یادآوری کرد: در برخی مدارس استعداد‌های درخشان سعی کردیم تا سرانه دانش‌آموزی را پایین‌تر از مدارس عادی نگهداریم، اما در برخی مدارس دیگر هم چنین شرایطی وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار مدارس اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۷۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با توجه به درخواست دانش‌آموزان و اولیاء آنان، مهلت ثبت نام در مدارس استعداد‌های درخشان و نمونه دولتی که قبلاً تا ۲۸ فروردین معین شده بود، سه روز دیگر تمدید شد و تا روز ۳۱ فروردین دانش‌آموزان مهلت دارند ثبت نام خود را انجام دهند. همچنین روز‌های ۲۹ تا ۳۱ فروردین، امکان ویرایش ثبت نام برای کسانی که قبلاً ثبت نام خود را تکمیل کرده‌اند وجود خواهد داشت.
گفتنی است اختلال ایجاد شده در درگاه پرداخت که از ظهر روز ۲۵ فرودین، ثبت نام کاربران را با مشکل مواجه کرده بود، برطرف شده و متقاضیان می‌توانند ثبت نام خود را تکمیل کنند. پس از پایان مهات ثبت نام دانش آموزانی که ثبت نام خود را قطعی نکرده و وجه را پرداخت ننموده‌اند، از سامانه ثبت نام حذف می‌شوند.
 

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت نام نویسی مدارس استعداد‌های درخشان و نمونه دولتی
  • ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی تمدید شد
  • تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • تمدید ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس استعداد‌های درخشان و نمونه دولتی
  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • ️تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • تمدید مهلت ثبت‌ نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • ثبت‌نام در آزمون مدارس استعدادهای درخشان تا ۳۱ فروردین تمدید شد
  • ۲۸ فروردین، آخرین مهلت ثبت نام ورودی مدارس سمپاد