Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «رونق تولید» اظهارداشت: طی سال‌های گذشته یکی از دغدغه‌های اساسی مقام معظم رهبری مشکلات معیشتی و بحث اقتصادی بوده است و بر این اساس در سنوات گذشته، سال را اقتصادی نامگذاری کرده اند.

وی با اشاره به میزان تحقق شعار سال ۹۷ متذکر شد: در سال ۹۷ که سال حمایت از کالای ایرانی بود، مردم مخاطب رهبر معظم انقلاب بودند و به همین دلیل به میدان آمدند و شعار سال ۹۷ نسبت به سال‌های گذشته بیشتر محقق شد، چرا که بسیاری از مردم ایران به کالاهای خارجی «نه» گفتند و این مسئله منجر به رونق تولید داخلی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره شعار سال ۹۸ بیان کرد: وظیفه مجلس شورای اسلامی این است که از روزهای اول به بررسی دقیق شعار سال ۹۸ بپردازد و مسائل جانبی و سیاسی را کنار بگذارد و اگر نیاز به قانونگذاری در این زمینه است، این اقدام را انجام دهد.

موسوی گارگانی ادامه داد: همچنین دولتمردان باید آستین همت را بالا بزنند و موانع سر راه تولید به ویژه فشارهای مالیاتی را بردارند، چرا که بسیاری از تولیدکنندگان و صنعتگران ما مشکلاتی در این زمینه دارند که لازم است بانک‌ها هم بنگاه داری را کنار بگذارند و از تولیدکنندگان و صنعتگران حمایت کنند که در این صورت شاهد رونق تولید خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در صورت رونق تولید، بهانه از واردکنندگان کالا گرفته می‌شود چرا که بسیاری از آنان معتقدند کشور در برخی زمینه‌ها کالا ندارد و به همین دلیل به دنبال واردات بی رویه کالا از خارج از کشور هستند که با توسعه تولید و صادرات غیرنفتی می‌توانیم از ورود کالاهای مشابه داخلی به کشور خودداری کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به فرمایشات شب گذشته مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مشکل کاهش ارزش پول ملی از این طریق حل می‌شود، خاطرنشان کرد: با رونق تولید، پول ملی ما به ارزش و جایگاه واقعی خود بازمی گردد و امیدواریم که همه مسئولان کشور و همچنین آحاد ملت تلاش خود را برای تحقق رونق تولید در سال ۹۸ انجام دهند.

کد خبر 4573117 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۷۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر پنجشنبه‌ها تعطیل شود، کارگران هم تعطیل هستند

 به گزارش تابناک، خبرآنلاین نوشت: سیدصولت مرتضوی در جمع خبرنگاران درخصوص طرح کالابرگ الکترونیکی و طرح فجرانه که در مراحل بعدی ادامه یافت، گفت: در رابطه با تداوم طرح نیاز به بررسی مجدد است و مقرر شد که آقای دکتر مخبر محوریت کار را داشته باشند و پیگیری کنند. در بحث کالابرگ هم استقبال بسیار خوب بود؛ هم در مرحله اول مخصوصا در دهک های کم درآمد به ویژه دهک اول، دوم، سوم و در مرحله دوم هم استقبال بهتر شد و حتی در مرحله سوم استقبال شتاب بیشتری گرفت.

وی ادامه داد: ما پیش بینی می کنیم که تقریبا بالغ بر ۹۵ درصد از طرح استقبال شود و مردم هم بسیار خوب استقبال کردند و کسبه هم تلاش شان این بود که در کمترین فرصت کار انجام شود.

وزیر کار در پاسخ به سوالی خصوصی تعطیلی پنجشنبه ها و اجرای آن بر مشمولان قانون کار و بخش خصوصی، تصریح کرد: این مساله نیاز به قانون دارد، هرچه که قانونگذار تصویب کند لازم الاجرا است. در واقع هرچه که مجلس تصویب کند و ابلاغ شود ما حتما اجرا خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت لایحه واگذاری تعیین نرخ دستمزد کارگران به مجلس گفت: لایحه واگذاری تعیین دستمزد در حوزه کارشناسی وزارتخانه در حال بررسی است، در بخش کارشناسی وزارتخانه است که بعد باید به دولت ارسال شود و در صورت تصویب در هیات دولت به مجلس ارسال خواهد شد.

مرتضوی در پاسخ به سوالی پیرامون برخی شنیده‌ها از تعدیل نیرو در شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: من گزارشی از تعدیل نیرو ندارم، شما اگر گزارشی دارید مکتوب به ما بدهید حتما بررسی می‌کنم و در جلسه آینده خدمت شما اعلام می کنم.

دیگر خبرها

  • باید از ظرفیت «بخش خصوصی» برای تحقق شعار سال بهره گرفت
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • اگر پنجشنبه‌ها تعطیل شود، کارگران هم تعطیل هستند
  • برای تحقق شعار سال باید از انحصار و رانت‌های اقتصادی جلوگیری شود
  • تصویب برنامه عملیاتی تحقق شعار سال در جلسه دولت
  • تصویب برنامه عملیاتی تحقق شعار سال
  • واکاوی عوامل تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • واگذاری پرسپولیس واستقلال به بانک ها،خلاف قانون ومنویات رهبری است
  • ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی
  • تحقق شعار سال و کاهش 40 درصدی مالیات بخش تولید با لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم