Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@10:35:12 GMT

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه کره شمالی وضع کرد

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۷۹۳۲

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه کره شمالی وضع کرد

ایالات متحده نخستین تحریم‌ها علیه کره شمالی را از زمان نشست شکست خورده رهبران دو کشور اعمال کرده است. ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که نشست رهبران آمریکا و کره شمالی طی ماه گذشته در شهر هانوی پایتخت ویتنام با شکست روبرو شد، ایالات متحده روز پنجشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه پیونگ یانگ وضع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژاپن تحریم‌های کره شمالی را 2 سال تمدید می‌کندبولتون: آزمایش موشکی کره شمالی موجب تأثر شدید ترامپ می‌شود

 

آمریکا دو شرکت کشتیرانی چینی را به اتهام کمک به کره شمالی برای دور زدن تحریم های اعمال شده علیه برنامه هسته‌ای این کشور، تحریم کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین نام 67 کشتی را در فهرست کشتی هایی قرار داده است که به انتقال غیرقانونی فرآورده های نفتی به نفتکش های کره شمالی کمک کرده‌اند. این کشتی ها همچنین متهم به کمک به کره شمالی برای صادرات زغال سنگ هستند.

آمریکا دو شرکت چینی به نام‌های "دالیان هایبو اینترنشنال" و "لیائو نینگ دان ژینگ" را متهم کرده است که به کره شمالی برای دور زدن تحریم‌های بین‌المللی کمک کرده‌اند.

بر اساس این تحریم‌ها، شرکت های آمریکایی اجازه همکاری با این دو شرکت چینی را ندارند و کلیه اموال و دارایی های آنها در ایالات متحده نیز توقیف خواهد شد.

اعلام تحریم های جدید واشنگتن علیه پیونگ یانگ 3 هفته پس از دومین نشست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی است که با شکست همراه بوده است. درخواست کره شمالی برای لغو تحریم‌ها از یک سو و اصرار آمریکا بر توقف برنامه‌های تسلیحاتی و هسته‌ای کره شمالی از سوی دیگر موجب شده است تا این نشست با شکست روبرو شود.

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ایالات متحده و شرکایش همچنان متعهد به دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای قابل راستی آزمایی و کامل کره شمالی هستند و بر این باورند که اجرای کامل قطعنامه‌های شورای امنیت علیه کره شمالی برای دستیابی موفقیت آمیز به این هدف لازم و ضروری است.

وی افزود: خزانه داری آمریکا به اجرای کامل این تحریم‌ها ادامه خواهد داد.

یک مقام آمریکایی نیز که نامش فاش نشده در این باره گفت: شرکت های کشتیرانی و مالی با خطر اقدامات آمریکا روبرو خواهند شد اگر مشخص شود تحریم‌های کره شمالی را نقض کرده‌اند.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,87,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "کره شمالی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار کره شمالی اخبار کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۷۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، منابع صهیونیست به نقل از دو مقام آمریکایی اعلام کردند که واشنگتن پس از فشار تل آویو از تصمیم خود علیه گردان نتزاه یهودا عقب نشسته است.

بر اساس این گزارش، آمریکا در حال حاضر از تحریم ها علیه این گردان ارتش اشغالگر که جنایات زیادی علیه فلسطینی ها در کرانه باختری مرتکب شده است، منصرف شده است.

رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گزارش داد: پس از فشار همه طیف های سیاسی اسرائیل، آمریکا از تحریم این گردان منصرف شده است.

این دو مقام صهیونیست اعلام کرد: ارزیابی معقول این است که ما توان قانع کردن آمریکاییها برای عدم اعمال این تحریم ها داریم.

مقام ارشد رژیم صهیونیستی گفت: علاوه بر فعالیت سیاسی اسرائیلی به نظر می رسد که آمریکاییها به شدت از واکنش های شدید در اسرائیل غافلگیر شده اند.

گفتنی است که از زمان شروع جنگ غزه آمریکا علاوه بر حمایت گسترده مالی و تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی در مجامع بین المللی نیز حامی تل آویو بوده است.

کد خبر 6087946

دیگر خبرها

  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • هیاهو برای هیچ؛ آمریکا گردان اسرائیلی را تحریم نمی‌کند
  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند