Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@05:08:29 GMT

رونق تولید کلید حل مشکلات اقتصادی است

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۸۰۰۳

رونق تولید کلید حل مشکلات اقتصادی است

بیرجند - ایرنا - فرماندار بیرجند گفت: «رونق تولید» کلید حل تمام مشکلات اقتصادی در جامعه است که تحقق این مهم تلاش مضاعف دولت و ملت به عنوان چرخ دنده های یک مجتمع منسجم را می طلبد.

علی ناصری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اتکا به ملت و ایستادگی در برابر دشمنان نمونه ای از هم افزایی دولت و ملت در 40 سال گذشته است که به طور حتم رعایت همه جانبه محور های شعار سال 98 نتیجه ای مطلوب در آینده ای نه چندان دور خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: کلید همه مشکلات اقتصادی جامعه توسعه ملی و رونق تولید است که با اعتماد به جوانان و نوجوانان این امر محقق خواهد شد.
ناصری با بیان اینکه اهمیت شرکت های دانش بنیان به عنوان تولیدکنندگان کم هزینه و با ارزش افزوده بالا باید مورد توجه دست اندرکاران قرارگیرد، تصریح کرد: بدون شک ارتقا و فراگیری شرکت های دانش بنیان در سطح جامعه اشتغال جوانان و نوجوانان و پویایی را دربر خواهد داشت.
وی اظهار داشت: حل مشکلات اقتصادی با رونق تولید در جامعه به طور مسلم خودکفایی را به دنبال خواهد داشت و به طور حتم خلاء های موجود جای خود را به توسعه همه جانبه خواهد داد.
فرماندار بیرجند در ادامه با بیان اینکه مدیریت سازمانی جامعه بر اساس برنامه ای منسجم باید در این مسیر و هدف بزرگ قرار گیرد، تصریح کرد: از هیچ تلاشی برای تحقق این مهم چشم پوشی نخواهیم کرد و امیدواریم در پایان سال کارنامه ای وزین در بحث رونق تولید را شاهد باشیم.
رهبر معظم انقلاب با نامگذاری سال 1398 به عنوان سال «رونق تولید» تاکید کردند که راه حل مشکل معیشت مردم رونق تولید است.
3215 * 6054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد رونق توليد مشكلات اقتصادي مردم و مسئولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۸۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: گلایه برخی از واحد‌های تولیدی این است که وضع یک سری قوانین مانع از فعالیت و سرمایه گذاری آنان می‌گردد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو حجت الاسلام ابراهیم حمیدی به همراه دادستان مرکز استان کرمان در بازدید از کارخانه تولید روغن نباتی گلناز در جمع هیات مدیره و کارکنان کارخانه روغن نباتی گلناز در جریان مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت و اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است دستگاه قضایی در سطح کشور و استان برنامه‌هایی را برای حمایت و تحقق شعار سال دارد و از سرمایه گذاری‌های مردم در بخش تولید حمایت خواهد کرد.

 وی گفت: سیستم قضایی استان کرمان گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات واحد‌های تولیدی دارد و تا حد امکان به رفع موانع تولید کمک خواهد کرد.

او افزود: با توجه به شعار سال لازم است تا مسئولین و مردم در کنار یکدیگر به افزایش و جهش تولید کمک کنند و این موضوع یکی از اولویت‌های دادگستری استان کرمان در سال پیش رو خواهد بود.

وی تصریح کرد: در سال‌های پیش ظرفیت تولید این کارخانه بسیار بیشتر از اکنون بوده است و طبق گزارشات در دهه ۹۰ سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن تولیدی داشته است، اما بنا به مشکلاتی که برای این واحد تولیدی به وجود آمد، هم اکنون سالانه ۷۰ هزار تن تولید روغن دارد و امیدواریم که این کارخانه با کمک مسئولین بتواند در سال جاری بر مشکلات موجود فائق آید.

*لزوم ارائه تسهیلات مناسب 

حجت الاسلام حمیدی اظهار داشت: از آنجایی که واحد‌های تولیدی قدیمی‌تر دارای ابزارآلات و ماشین آلات قدیمی‌تر هستند نیاز به حمایت‌های مالی دولت دارند تا با دریافت تسهیلات بتوانند ماشین آلات کارخانه خود را به روز کنند و توان رقابت با رقبای جدید خود در بازار را داشته باشند.

 وی افزود: این کارخانه در سه شیفت کاری کار می‌کند و ۴۳۰ نفر مشغول به کار هستند و لازم است دولت تسهیلات مناسب در اختیار این کارخانه قرار دهد.

*صنایع بزرگ لوازم مصرفی خود را از داخل استان تهیه کنند

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که لازم است صنایع داخل استان از همدیگر حمایت کنند افزود: بایستی برای رونق وضعیت اقتصادی استان صنایع بزرگ در کرمان لوازم مصرفی خود را از داخل استان تهیه کنند.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به این موضوع که مسئله اشتغال و تولید اهمیت بسیاری دارد گفت: امروز مسئله مهم کشور ما، مسئله اقتصادی است و برای رفع مشکلات اقتصادی باید توجه ویژه‌ای به واحد‌های تولیدی در کشور انجام شود.

او ادامه داد: استان کرمان ظرفیت‌های تولیدی زیادی در بخش‌های صنعت، معادن و کشاورزی دارد و اگر از حداکثر ظرفیت‌ها استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و حتی کشور رفع خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه با وجود نیروی انسانی، امکانات و منابع بسیار در استان از تمام ظرفیت‌های موجود بهره گیری مناسب نشده است.

حمیدی از حل مشکلات واحد‌های تولیدی زیادی در سال گذشته در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی استان خبر داد و گفت: هر واحد تولیدی در استان که در راستای تولید خود با موانعی مواجهه باشد دادگستری استان این امادگی را دارد تا از آن واحد صنعتی حمایت‌های حقوقی و قضایی کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که کارخانه روغن گلناز با مشکل حمل و نقل و ارسال کالا‌های تولیدی خود به سایر استان‌ها مواجهه است، گفت: در جلسه آتی ستاد اقتصاد مقاومتی مشکلات و موانع پیش روی کارخانه گلناز مطرح می‌شود و برای حل مشکلات موجود با کمک دیگر نهاد‌های مسئول چاره اندیشی خواهد شد.

وی افزود: هر مشکلی که واحد‌های تولیدی در استان دارند دستگاه قضایی این امادگی را دارد که با تمام تلاش مسائل را حل و فصل کند.

گفتنی است در این بازدید و نشست مدیر عامل و اعضای هیات مدیره کارخانه و جمعی از کارگران نیز به بیان خواسته ها، مشکلات و چالش‌های واحد تولیدی خود پرداختند.

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  •  قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/ رشد تولید بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • پول‌ طلا و نقره مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • رونق اقتصادی در روز بازارها با مشارکت مردمی
  • تهیه برنامه مدون در حوزه بهبود فضای کسب و کار البرز
  • اجرایی شدن  بیش از 70 درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید