Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در سال ۹۷ با بررسی انجام شده مشخص شد ۲۴ هزار ساختمان و اماکن دولتی از جهت میزان مناسب سازی مورد بررسی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه این بررسی ها نشان داد در سطح کشور ورودی ۶۴ درصد ساختمان ها و اماکن دولتی شرایط مناسبی برای رفت و آمد افراد دارای معلولیت دارد، گفت: حدود ۳۱ درصد اماکن و ساختمان های دولتی مجهز به آسانسور برای افراد دارای معلولیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبادی دانا ادامه داد: در سراسر کشور ۳۸ درصد اماکن دولتی دارای سطح شیب دار برای افرادی که با ولیچر حرکت می کنند، هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۲۲ درصد اماکن و ساختمان های دولتی مجهز به سرویس بهداشتی مناسب برای افراد دارای معلولیت است، گفت: در مجموع در بررسی های انجام شده ۳۹ درصد ساختمان های کل کشور برای معلولان مناسب سازی شده است که این آمار نسبت به سال های گذشته بسیار مطلوب است.

قبادی دانا افزود: از سال ۹۳ هم زمان با تشکیل ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سیر صعودی ای در این زمینه داشته ایم.

بیشتر بخوانید:تعیین تکلیف ۲۰۰ هزار نفر از افراد پشت نوبت بهزیستی بر اساس آزمون وسع 

وی با بیان اینکه همچنان با شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم، افزود: امیدوارم با پیگیری مناسب مواد مندرج در قانون حمایت از افراد دارای معلولیت بتوانیم به شرایط مناسب تری دست یابیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره مناسب‌سازی و دسترس پذیری اماکن، ساختمان ها، ادارات، اماکن اقامتی و تفریحی تاکید کرد: باید شرایط طوری باشد که فرد دارای معلولیت به طور مستقل بتواند در این مکان ها حضور پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی توانبخشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۸۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات پیاده روسازی در تهران | در این دو سال چقدر پیاده رو مناطق مناسب سازی شده‌اند؟

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: معبر پیاده متعلق به عابران است و سد کردن این مسیر با هر عنوان و توسط هر فرد و صنفی، تخلف محسوب می‌شود و مدیریت شهری طبق ماده ۵۵قانون شهرداری‌های تهران می‌تواند با متخلفان برخورد کند. علاوه بر این شهرداری تهران هم وظیفه دارد برای تسهیل عبور و مرور شهروندان و به‌ویژه اقشار خاص مانند معلولان، جانبازان، سالمندان و... پیاده‌روها را مناسب‌سازی‌ کند. براساس طرح جامع مناسب‌سازی‌، باید ۳۸۰کیلومتر از معابر برای تردد اقشار خاص ازجمله معلولان و... مناسب‌سازی‌ شود که مدیران شهری در ادوار گذشته این موضوع را پیگیری کردند و حدود ۴۰درصد مناسب‌سازی‌ صورت گرفته است. مدیریت شهری دوره ششم هم در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان بر خود تکلیف دانسته تا ۶۰درصد باقیمانده مناسب‌سازی‌ را تا پایان دوره مدیریت خود انجام دهد.

آنطور که حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران در آخرین اظهارنظر خود عنوان کرده: «کارهای انجام شده طی ۲سال اخیر در این حوزه، بی‌سابقه بوده و در مقایسه با ۱۶سال گذشته مدیریت شهری، برابری می‌کند.» در ادامه نگاهی به آخرین وضعیت مناسب‌سازی‌ پیاده‌روها در مناطق ۲۲گانه خواهیم داشت. آمارهای ارائه شده متعلق به سال ۱۴۰۲است.

کد خبر 845109 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها طرح‌های عمرانی شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • تغییر تاریخ آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت
  • امکان ثبت نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت
  • امکان ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر
  • پلمب اماکن غیرمجاز دندانپزشکی و ماساژدرمانی در اردبیل
  • جزئیات پیاده روسازی در تهران | در این دو سال چقدر پیاده رو مناطق مناسب سازی شده‌اند؟
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری