Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@22:56:16 GMT

برگزاری مسابقه هفت سین و شیرینی خانگی در ملایر

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۸۲۲۱

برگزاری مسابقه هفت سین و شیرینی خانگی در ملایر

ابراهیم جلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه جشنواره سبزه آرایی، هفت سین و پخت شیرینی خانگی ملایری‌ها از جمله برنامه‌های جذاب است که هرساله بازار عید را برای مسافران و گردشگران نوروزی این شهرستان گرم می‌کند، افزود: در این برنامه بانوان خوش ذوق ملایری هنر خود را برای شرکت در مسابقه سبزه آرایی، هفت سین نوروزی و پخت شیرینی محلی به نمایش می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه زنان ملایری در پخت شیرینی خانگی مهارت خاصی دارند، عنوان کرد: به بهترین‌های این مسابقه جوایزی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.

جلیلی با اشاره به اینکه با برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات مختلف در ایام نوروز علاوه بر حفظ آداب و سنن گذشتگان، محیطی شاد و مفرح برای مردم و گردشگران مهیا می‌شود، گفت: موزه لطفعلیان ملایر هفتم فروردین ماه میزبان این برنامه است.

وی همچنین با یادآوری اینکه موزه ملایر از مکان‌های تاریخی و دیدنی شهرستان ملایر این روزها میزبان بسیاری از گردشگران است، افزود: در این موزه اشیای تاریخی مفرغی مربوط به هزاره نخست پیش از میلاد مسیح به تماشا گذاشته شده است.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر با بیان اینکه در موزه ملایر همچنین ظروف و پیکره سفالی و ادوات کشاورزی دوره‌های مختلف تاریخی به نمایش گذاشته شده است، گفت: در بخش دیگری از این موزه باستانی، اشیا و لوازم مردم شناسی در معرض دید علاقه مندان و پژوهشگران قرار گرفته است.

وی بابیان اینکه موزه ملایر در عمارت زیبای لطفعلی خان قرار دارد، گفت: ملایر آماده میزبانی از گردشگران و مسافران است.

کد خبر 4573522

منبع: مهر

کلیدواژه: شیرینی جات نوروز ابراهیم جلیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۸۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای علاقمندان به تهرانگردی |‌ سردر باغ ملی بازگشایی می‌ شود

به گزارش همشهری آنلاین، سردر باغ ملی نزدیک از نیمه‌های شهریورماه سال ۱۴۰۲ بسته و دسترسی به خیابان تاریخی «ملل متحد» و «میدان مشق» محدود شد، با توجه به وجود موزه ملک، موزه پست، عمارت قزاق‌خانه، دانشکده هنر و ساختمان‌های وزارت خارجه از جمله کاخ شهربانی در این محور، بازگشایی سردرباغ ملی در دستور کار قرار گرفت.

براساس تعاملات بین شهرداری تهران و مجموعه وزارت خارجه در خصوص بازسازی و مرمت سردرباغ ملی و بازگشایی آن مقرر شد که کمیته‌ای از طرف شهرداری و پشتیبانی وزارت خارجه برای انجام این کار تشکیل شود.

گفتنی است؛ سردر باغ ملی و ساختمان‌های مجاور آن که از دوره قاجار و رضاشاه به جا مانده است، پیش از برج آزادی، نماد شهر تهران بود. این دروازه تاریخی، اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۷۶ در فهرست میراث ملی ثبت شده است. درحال حاضر مسئولیت باز و بسته نگه داشتن این دروازه با وزارت امور خارجه است، هرچند متولی نگهداری و حفاظت از این اثر تاریخی ملی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور و اداره کل میراث فرهنگی استان تهران است.

کد خبر 844646 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها تهران قدیم سفر - گردشگری موزه فرهنگ - میراث فرهنگی تهران پایتخت

دیگر خبرها

  • موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری
  • مستند سازی ۶۴ شی تاریخی در موزه‌های خراسان شمالی
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در ملایر اندیشیده شده است
  • ۳۵ درصد بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری مدرن و ابرسازه‌های تفریحی اصفهان بوده است
  • بازسازی و مرمت عمارت سیف الدوله در ملایر
  • خبر خوش برای علاقمندان به تهرانگردی |‌ سردر باغ ملی بازگشایی می‌ شود
  • مستند سازی ۶۴ تاریخی در موزه‌های خراسان شمالی
  • ثبت ۲۵ اثر استان اردبیل در فهرست آثار ملی کشور و یک اثر در فهرست آثار جهانی
  • جو شگفت‌انگیز بای‌آرنا بعد از قهرمانی تاریخی + فیلم
  • بازدید بیش از ۶۸ هزار نفر از جاذبه‌های استان سمنان در تعطیلات عید فطر