Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: تصمیمات شخصی و خلق الساعه ترامپ منطقه حساس خاورمیانه را به سمت بحران‌های پی در پی جدیدی سوق خواهد داد.

به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی در واکنش به اخبار منتشر شده در خصوص تصمیم رئیس جمهور آمریکا نسبت به جولان اشغالی ضمن محکومیت شدید این تصمیم گفت: رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم اشغالگر بر هیچ یک از اراضی عربی و اسلامی حاکمیت ندارد و باید سریعاً به تجاوز و اشغالگری این رژیم خاتمه داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جولان نیز بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت بخش اشغال شده سرزمین سوریه به شمار می‌رود و جز خاتمه اشغال هیچ راه حل دیگری برای آن متصور نیست.

این دیپلمات ارشد کشورمان افزود: تصاحب سرزمین از طریق اشغال و تجاوز محکوم است و تصمیم مداخله جویانه رئیس جمهور آمریکا در موضوع جولان، نه تنها در ماهیت تعلق آن به خاک سوریه تغییری ایجاد نمی‌کند، بلکه به روشنی شکست سیاست‌های سازشکارانه و درستی راه مقاومت و ایستادگی در مقابل خوی تجاوزگرانه و توسعه طلبانه آمریکا و رژیم صهیونیستی را به اثبات می‌رساند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به رفتارهای ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت و قوانین و اصول و حقوق بین المللی آقای ترامپ گفت: تصمیمات شخصی و خلق الساعه ایشان تنها پرده‌ای دیگر از سیاست‌های واقعی آمریکا را برداشته است؛ سیاست‌هایی که برای همه جهان خطرناک بوده و به ویژه این منطقه حساس را به سمت بحران‌های پی در پی سوق خواهد داد.

قاسمی در پایان نسبت به این رفتارهای قلدرمابانه آمریکا و رژیم صهیونیستی که می‌تواند منجر به دور جدیدی از درگیری‌ها در منطقه شود، هشدار داده و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به دقت تمامی تحولات آتی را رصد کرده و در همکاری و رایزنی با دولت سوریه و دیگر کشورها، سیاست‌های متناسب را اتخاذ خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بهرام قاسمی جولان اشغالی دونالد ترامپ سخنگوي وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۸۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ حزب الله لبنان پایگاه‌ نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد

به گزارش المیادین، مناطق اطراف شهرک‌های «بیت لیف»، «عیتا الشعب»، «یارون»، «المحمودیه»، «العیشیه» و ارتفاعات «جبل ابو راشد» هدف حملات اشغالگران رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

این حمله پس از آن رخ می‌دهد که حزب الله با موشک برکان به پایگاه «جل العلام» در شمال فلسطین اشغالی حمله کرد.شامگاه دوشنبه حزب الله لبنان مناطقی از شمال فلسطین اشغالی را هدف حملات سنگین موشکی و راکتی قرار داد.

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از سخنگوی ارتش این رژیم اعلام کردند حدود ۳۵ راکت شلیک شده از طرف لبنان به عین زیتیم اصابت کرد.پیشتر نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کرده بودند حداقل ۲۰ راکت از جنوب لبنان به منطقه صفد در شمال فلسطین اشغالی شلیک شد.شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعتراف کرد که در آستانه عید فصح (پسح)، ۲۰ راکت به سوی صفد شلیک شد.

به دنبال این حمله، آژیر خطر در برخی از شهرک‌های منطقه الجلیل غربی از بیم نفوذ پهپاد‌های مقاومت به داخل سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمد.شبکه ۱۴ تلویزیون این رژیم نیز از رهگیری و سقوط چند شی پرنده در شهر صفد پس از به صدا درآمدن آژیر خطر خبر داد.

شبکه المیادین نیز در خبری اعلام کرد یک فروند موشک شلیک شده به طرف شهر صفد در منطقه الجلیل علیا به یک هدف نظامی رژیم اشغالگر اصابت کرده است.

رسانه جنگ نیروهای مقاومت لبنان نیز گزارش داد که حزب الله صحنه‌هایی از هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست در نزدیکی پایگاه «جل العلام» در شمال فلسطین اشغالی را منتشر کرد. این حمله با موشک «برکان» صورت گرفته است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ حزب الله لبنان پایگاه‌ نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • توصیف دقیق عملیات وعده صادق از زبان رهبر انقلاب
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • واکنش حماس به عملیات ضد صهیونیستی در قدس اشغالی
  • هشدار شولتس به نتانیاهو درباره تشدید تنش‌ها در منطقه