Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خلاقیت و تجربه حجت‌الاسلام رئیسی را زمینه‌ساز تحول در قوه قضائیه دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه گفت: یکی از قوای سه گانه که تأثیر مهمی در آرامش و برقراری عدالت در جامعه دارند را قوه قضاییه است و متاسفانه ضعف فرهنگی بعضی از مردم به گونه‌ای است آن طور که باید و شاید به حقوق خود آشنا نیستند و به حقوق دیگران تجاوز می‌کنند و این‌ امر در کشور ما زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حال آنکه فرهنگ غنی اسلام به گونه‌ای است که باید مردم را خوب تربیت کند و آنها را به حقوق خود آشنا کند، با وجود اینکه در کشور ما ارزش‌های دینی وجود دارد، اما ارزش فرهنگی و دینی آشنا به حقوق خود و عدم تجاوز به حقوق دیگران دیده نمی‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: با وجود تبلیغات مبلغین و متولیان فرهنگی اما فرهنگ مردم ایران با فرهنگ آشنایی با حقوق خود و عدم تجاوز به حقوق دیگران فاصله زیادی دارد، بنابراین در قوه قضاییه پرنده‌ها انباشته می‌شوند.

آیت‌الله شبستری تصریح کرد: در قوه قضائیه ضعف دیده می‌شود یعنی یا قاضی به تعداد کافی نداریم‌ یا بعضی از قضات به وظایف خود آشنا نیستند، برای همین تراکم پرونده‌ها را داریم و ضعف‌هایی در دادگستری دیده می‌شود که قابل انکار نیست مثل مفسدین اقتصادی یا فسادهای مالی و اخلاقی و تجاوز به حقوق دیگران از جزء مسائلی است که دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه تحول قوه قضاییه ضرورت داشت و باید وضعیت آن دگرگون می‌شد، گفت: یکی از عوامل مهمی که می‌تواند قوه قضائیه را دچار تحول کند، وجود عنصر کار آمد، خلاق، متبحر و با تجربه است که رهبر در حکم ایشان به این نکته تاکید کردند که انتخاب شما علاوه بر فقاهت در رشته حقوق به خاطر تجربیات فراوان شماست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ایشان سال‌ها معاون اول قوه قضاییه، رئیس کل بازرسی کشور و در چند شهرستان رئیس دادگستری بودند و سابقه ایشان در رشته قضایی از بسیاری از افراد بیشتر بود؛ حتی من شنیده‌ام کارکنان قوه هم با توجه به اتمام دوره آیت‌الله آملی لاریجانی پیشنهاد کرده بودند که آقای رئیسی انتخاب شود.

‌آیت‌الله شبستری تصریح کرد: آنها پیشنهاد داشتند که رئیس جدید قوه قضائیه از میان خود قوه باشد تا تمام تجربیات آنجا را داشته باشد و این خواسته آنها برخاسته از متون دینی است که تاکید دارد " التجربه فوق العلم" یعنی تجربیات بالاتر از علم و دانش می‌تواند کارساز باشد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با ریاست ایشان با توجه به تجربیات، فعالیت، آگاهی و اشراف ایشان به مسائل قوه قضاییه، نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنند تا تحولی در قوه قضائیه به وجود بیاید و مشکلات مردم به سرعت حل شود و اینگونه نباشد که پرونده‌ها برای چندین سال انباشته شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: قوه قضاییه رئیسی مجتهد شبستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۸۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامک قوه قضائیه درباره همراه داشتن وسایل ارتباط الکترونیکی در آزمون سراسری

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، پیامک معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بشرح زیر است:

"همراه داشتن هرگونه وسیله ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه دار در آزمون سراسری تخلف محسوب و باعث محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال می‌گردد. همچنین تلاش برای دستیابی به سوالات و افشای آن مجازات زندان را در پی خواهد داشت.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه"


نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ و نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روزهای ۷ و ۸ تیر برگزار می‌شود.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شفافیت در سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • رئیس قوه قضائیه: نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن سلیقه‌های مختلف هراسید
  • رئیسی مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرد
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر صدا وسیما منصوب شدند
  • چرا رئیسی مسئولیت کار‌های خود و دولتش را قبول نمی‌کند؟
  • چرا رئیسی مسئولیت کارهای خود و دولتش را قبول نمی کند؟
  • پیامک قوه قضائیه درباره همراه داشتن وسایل ارتباط الکترونیکی در آزمون سراسری