Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، سیده سویلا سجودی به خاطر طراحی انواع ربات‌ها و شرکت در جشنواره‌های مختلف بین المللی در خارج از مرز‌ها شناخته شده‌تر از داخل است.


این دختر ۲۹ ساله متبحر در طراحی و اجرای علوم رباتیک کاربردی است.


وی در سال ۸۶ در مقطع کارشناسی در رشته علوم کامپیوتر وارد دانشگاه شد و به طور پیوسته مقطع ارشد را خواند و از سال ۹۱ تا تابستان ۹۳ مقطع کارشناسی ارشد را در رشته معماری سیستم‌های کامپیوتری به اتمام رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خانم سجودی اکنون دانشجوی دکتری سال آخر معماری سیستم‌های کامپیوتری است که آزمون جامع دکترا را نیز با موفقیت طی کرده و اکنون درحال نگارش رساله دکتری خود است.


از جمله ربات‌های طراحی شده او می‌توان به ربات‌های مسیریاب پرنده، ربات‌های امدادگر برای شناسایی مصدومان، ویلچر هوشمند، برجک مرزبانی هوشمند با قابلیت تشخیص شب و روز، چراغ راهنمایی هوشمند برای کنترل ترافیک اشاره کرد.

انتهای پیام/

عزم دختر تبریزی در ساخت انواع ربات‌های کاربردی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشجو رباتیک مخترع تبریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۸۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشتازی نفت و گاز مارون در دستاوردهای فنی بار اول

سرپرست مدیریت امور فنی شرکت نفت و گاز مارون با بیان اینکه این شرکت پیشتاز دستاوردهای فنی «بار اول» است، گفت: آنچه تحقق یافته به‌منظور دستیابی به جهش و پایداری تولید است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، رضا رضایی بومی‌سازی دانش فنی طراحی و ساخت نمک‌گیر برقی DC با ظرفیت ۱۰ هزار بشکه در روز، طراحی و ساخت (انحصاری) یک دستگاه تفکیک‌گر سیار نفت (MOS) با ظرفیت ۵ هزار بشکه در روز و راه‌اندازی (آزمایشی) نمک‌گیرهای نسل نو با به‌کارگیری فناوری غشایی با ظرفیت نمک‌زدایی روزانه ۲۰ هزار بشکه نفت خام را از اقدام‌هایی برشمرد که برای نخستین بار در سطح شرکت ملی نفت ایران انجام شده است.

وی همکاری کارشناسان امور فنی با بخش بزرگی از ۱۶۲ سازنده و شرکت دانش‌بنیان داخلی را که با شرکت نفت و گاز مارون همکاری داشته‌اند گامی مؤثر در تسهیم دانش‌فنی‌سازی سازمان با هدف رفع نیازهای فرآیندی دانست و اظهار کرد: کارکنان مدیریت امور فنی در پیگیری طراحی و ساخت شیرهای اسپری‌کننده آب برای بهبود حلالیت نمک با هدف کاهش مصرف آب (۴۰ درصد) و انرژی در فرآیند نمک‌زدایی، طراحی و ساخت پایلوت تصفیه پساب واحدهای نمک‌زدایی با استفاده از دستگاه دکانتر سانتریفیوژ در مقیاس غیرصنعتی، پیگیری استفاده مواد تعلیق‌شکن زیستی (Bio Demulsifier) با هدف حفظ سلامت کارکنان و محافظت از محیط زیست، استفاده از جاذب‌های نانو و...  برای شیرین‌سازی گازهای ترش با حذف H2S از گاز و نفت، ارائه راهکار به‌منظور جلوگیری از تشکیل یا رسوب آسفالتین از جمله تهیه حلال مناسب برای تجزیه و حل کردن رسوبات آسفالتین درون ستون چاه، خطوط لوله جریانی و تجهیزات فرآیندی و ارائه راهکارهای افزایش سرعت تبخیر پساب درون حوضچه‌های تبخیر و تأمین آب صنعتی از بخارات، مشارکت فعال مطالعاتی و نقشی ایده‌پردازانه داشته‌اند.

سرپرست مدیریت امور فنی شرکت نفت و گاز مارون افزود: طراحی و ساخت یک دستگاه تله آسفالت برای جداسازی آسفالتین از نفت خام با هدف پایداری تولید و جلوگیری از توقف تولید به‌دلیل تعمیرات اساسی، راه‌اندازی (حداقل) یک ردیف از ایستگاه تزریق گاز مارون با هدف ازدیاد برداشت از میدان مارون و طرح‌های توسعه میدان‌های کوپال و شادگان با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی در حال انجام است. 

رضایی در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه کارکنان امور فنی، بازرسی حدود ۷ هزار موضع از خطوط لوله و تأسیسات (در بخش بازرسی فنی) و ۶ هزار و ۲۵۰ موضع (در بخش خوردگی فلزات)، ارزیابی حدود ۹۳ هزار موضع از تجهیزات با آزمون امواج فراصوت (UT) با سطح ارزیابی حدود ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار دسی‌مترمربع و طراحی و اجرای اصلاحیه‌های فرآورشی لازم در مجتمع تفکیک شادگان و واحدهای بهره‌برداری شماره ۳ و ۴ مارون برای افزایش تولید تا سقف ۱۲۰ هزار بشکه در روز و نصب تفکیک‌گر و نمک‌گیر برقی آن افزون بر ۱۴۵ مورد عملیات با استفاده از لوله مغزی، ۸۰ مورد نمودارگیری، مسدودسازی و مشبک‌کاری (شرکت‌های نمودارگیر)، ۲۰ مورد اسیدکاری گسترده، ۲۰۰ مورد زنده‌سازی و راه‌اندازی، ۲۷۰ مورد خدمات فنی درون و سرچاهی و ۴۵۰ مورد بازدید و برنامه‌ریزی را از دیگر اقدام‌های سال ۱۴۰۲ شرکت نفت و گاز مارون برشمرد که با ارتقای ایمنی، افزایش کیفیت محصول و پایداری فرآیند تولید انجام شده است.

دیگر خبرها

  • ساخت ربات فروشگاهی
  • بررسی ادامه تحصیل از کارشناسی به دکتری علوم آزمایشگاهی در کمیته‌های تخصصی
  • حوزه فرهنگ نیازمند طراحی‌های کاربردی برای مقابله با شرایط انحرافی دشمن است
  • دختر ۱۱ ساله فروشنده مزون لباس را با چاقو کشت
  • توالت هوشمند ۱٫۵ میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد(+عکس)
  • شهری که برای ۱۰۰ سال آینده طراحی شد
  • مقایسه ساعت هوشمند RS4 و  Solar Lite
  • ساخت ربات‌های صنعتی هوشمند برای خطوط تولیدی
  • پیشتازی نفت و گاز مارون در دستاوردهای فنی بار اول
  • کبگانیان: علم با تصمیم‌گیری به نتیجه نمی‌رسد/ آسیب ۲۰ ساله به کشور با مهاجرت دانشجویان دکتری/ نقشه جامع علمی باید حکمرانی را اصلاح کند